محبوبترینها
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1854149475
به بهانه برپایی شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن هزینه مدیران سینمای ایران برای ارتقاء سینمای فرانسه
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به بهانه برپایی شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن
هزینه مدیران سینمای ایران برای ارتقاء سینمای فرانسه
جشنواره کن راه خودش را میرود و استراتژی درازمدت و کوتاه مدتش روشن است و منافع فرانسه را قربانی هیچ رویکردی نمیکند. اما ما چطور؟ ما هرساله برای گسترش سینمای فرانسه،هزینه می کنیم و آنها هم جشن موفقیت برگزار میکنند.
خبرگزاری فارس-محمدتقی فهیم: جشنواره شصت و هفتم کن هم به روال چند سال اخیر با حضور کاروانی از ایرانیان سینما دوست افتتاح شد تا همچنان اگر کشورمان فیلمی در این مهمترین رویداد سینمایی ندارد حداقل سینماگرانش با رشد و شکوفایی سینمای فرانسه و همپیمانانش آشنا شوند و به احتمال، شاهد نمایش فیلم ضد ایرانی «گلاب» بر پرده باشند. خصوصا مدیران محترم کمافی السابق در این تور دریایی! حضور پررنگ و جایگاه برجسته ای دارند. جشنواره کن راه خودش را می رود؛ اعتبار سینمایی، نفوذ سیاسی و درآمد اقتصادی دارد، استراتژی درازمدت و کوتاه مدتش روشن است، منافع فرانسه را قربانی هیچ رویکردی نمی کند، خدمت به توسعه سیاست های مختلف مملکت گل در کشورهای دیگر را برهر گرایشی ترجیح می دهد، تساهل و تسامحی به خرج نمی دهد، به اصول لیبرال دموکراسی وفادار است، داورانش تحقیقا نزدیک به اهداف جشنواره انتخاب می شوند، فیلم ها الا بختکی برگزیده نمی شوند، فرم و ساختار وقتی معنا می یابد که تازه و با طراوت باشد، آثار با بک گراند ضد امپریالیستی همراه نباشد، خالق اثر ظرفیت دموکراتیک داشته باشد، نقض کننده حقوق بشر با تعریف غربی نباشد اما ازکنار ناقضان حقوق بشر این جهانی ها به سادگی عبور نکند، مبشر و مبلغ انسان جهان سومی چشم به غرب دوخته باشد، ترسیمگر پیشرفت و توسعه کشورها نبوده و متقابلا به شدت واجد تصاویر خشن و استثمار آدم این کشورها باشد، بدویت از سر و روی اثر ببارد، زن بی مقدار جلوه کند، بچه ها قربانی خشم و بی سوادی پدر و مادرها باشند، تا حد ممکن در مبانی و اصول مردم کشورها تشکیک بوجود آورد، نسبت به اعتقادات حساسیت زدایی کند، در یک کلام فیلم دارای عناصر مردم پسند نباشد اما مردمی! باشد، چگونه؟ مردم لایه های پایین جامعه در فیلم آگراندیسمان باشند ولی فیلم در بین همان مردم نفوذ نداشته باشد، یعنی هنری باشد. پر از نماد و نشانه و سمبل و تمثیل! این فیلم ها باید بتوانند نیچه بازان طرفدار «چنین گفت زرتشت» را راضی کند. (نمایش شتر و استخراج سوال! کودک و فقدان تاریخ! شیر و دیکتاتوری! و ...) متاسفانه نوع کج فهمانه از این اثر معروف. کن از فیلمسازان کشورهای مختلف (خصوصا ممالک جهان سوم) فیلم هایی با ویژگی های فوق می خواهد تا آنان را به عضویت خانواده «کن»ی ها بپذیرد و در تنگناهای پیش رو! از آنان حمایت کند. اما توصیه، پشتیبانی و هدایت سینمای جریان اصلی خود فرانسه به سوی فیلم های پرمخاطب و مردم پسند است. دقیقا طی دو دهه گذشته عضوگیری کن از میان فیلمسازان به اصطلاح معترض و طرفدار دموکراسی در راستای ساخت و تولید آثار هنری و خاص بوده درحالی که مدیریت کلان سینمای فرانسه همه جوره در راستای احیا، رشد و توسعه سینمای پرتماشاگر برنامه ریزی و حرکت کرده است. همین امسال را در نظر بگیرید که از 18 فیلم بخش اصلی، اکثرا متعلق به چه کشورها و با چه موضوعات و مضامینی است. از حضور فیلمساز ترک بگیرید تا موضوع جنگ چچن. اختصاص صفحاتی از نشریات پرآوازه به چاپ عکس و مطلب درباره اتوم گویان، آندری زیاجینتسف، نائومی کاوازی و ... حتی اگر جایزه هم نبرند نیازهای روحی – روانی و شهرت طلبانه آنها را برآورده و تمایل و انگیزه لازم را در دیگر پیروان کن و علاقه مندان چنین موقعیتی ایجاد می کند. اما تمام زرق و برق و جاذبه های پر درآمد این رویداد را چه عوامل و عناصر و اشخاصی تشکیل می دهند؟ همچنان سوفیا لورن و یک مشت دلار و سینمای رویا پرداز مورد تقدیر و تمجید قرار می گیرند تا سینماگر فرانسوی فراموش نکند که با چه سینمایی تحویل گرفته خواهد شد. کن در ماموریت اش موفق عمل کرده و می کند. این رویداد قلب تپنده فیلمسازان کشورهای عقب مانده و عقب نگاه داشته شده است. تاثیر غیرقابل انکاری بر ویرانی سینمای ملی و مردمی کشورها داشته و دارد. هزینه این کارکردش را هم از خود مردم این کشورها می گیرد یعنی با هزینه خودشان علیه شان کار می کند. درحالی که قلب سینمای فرانسه درجای دیگری می تپد. خون سینمای فرانسه در جای دیگری می گردد. وقتی «یونی فرانس» ماموریت گرفت تا سینمای فرانسه را نجات دهد کاملا واضح بود که کن یکی از اهرم های آن است. به هراندازه کن موفق در دور کردن فیلمسازان از سینمای تماشاگر پسند شود روی دیگر سکه موفقیت یونی فرانس است. آمار اعلام شده یونی فرانس نشان می دهد به موازات ریزش مخاطبان سینمای کشورهای مختلف، تعداد بلیت فروش رفته برای سینمای فرانسه در خارج افزایش یافته است تا آنجا که سال 2012 تعداد این بلیت ها به نزدیک 150 میلیون برگه ارتقا یافت. این درحالی است که سینماگران کشورهای هدف کن عموما در رویای رسیدن به شهر ساحلی فرانسه، مخاطب داخلی را فراموش و حتی برای گذران اوقات فراغت خود خریدار فیلم هایی مانند آرتیست، ربوده شده، دست نیافتنی ها و ... محصول جریان اصلی تولید فیلم فرانسه هستند. داشتن استراتژی برای زمان های مختلف باعث شده تا هم کن به آنچه برای آن هدف گذاری شده برسد و هم سینمای مخاطب پسند این کشور از بحران عبور و به سود آوری دست یابد. مطابق اعلام «باکس آفیس»، در سال 2011 مردم دنیا 88 درصد بیشتر فیلم فرانسوی دیدند و سال بعد که مدیریت کلان سینمای فرانسه از نفوذ خود در جهان ذوق زده شد چرا که فرانسه به عنوان دومین صادرکننده فیلم در دنیا تثبیت شد. برگردیم به حرف اول این مطلب که کن راه خودش را می رود و ... اکنون باید دید که ما در این میان چه راهی را انتخاب کرده ایم و ادامه می دهیم. آیا این رویه و برنامه ای که درپیش گرفته ایم درست است؟ هرساله برای گسترش سینمای فرانسه، ما هزینه های قابل توجهی را بپردازیم و آنها جشن موفقیت برگزار کنند. از تکرار این فرمول ساده خسته شدیم. همه متخصصان، کارشناسان، جامعه شناسان، روان شناسان و اهل رسانه با توجه به تجربه تاریخی و جهانی تاکید دارند که تا اثری در درجه اول در کشور مبدا مورد توجه قرار نگیرد نمی تواند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد، کما اینکه همین فرانسه از یک دهه قبل که تصمیم گرفت از سینمایش بحران زدایی کند و به جهان راه یابد ، همین گزینه را انتخاب کرد و در ادامه دیدیم که آثار اکران شده اخیر سینمای فرانسه در دنیا، همان هایی بوده که اول خود مردم فرانسه آنها را به فیلم های هالیوودی ترجیح دادند و جلو سینماهای نمایش دهنده صف کشیدند. واقعا ما برای چی هرسال کاروانی را راهی فرانسه می کنیم. مثلا امسال، هدف مدیریت سینما از فرستادن 12 نفر از همکارانشان و تعدادی از سینماگران چی هست؟ قرار است چه تجاربی را به اینجا منتقل کنند؟ درچند دوره گذشته، آنهایی که از کن بازگشتند، کمتر صحبت از سینمای پرمخاطب و انتقال تجارب کشورهای موفق در این زمینه به میان آورده اند بلکه این گروه همه حرف و حدیث شان در صحبت های فردی یا نشست ها و میزگردها این بوده است که برای دوره های بعدی چه کار کنیم که فیلمی در کن داشته باشیم. یعنی باز هم همه راه ها به کن ختم شده است. خب این نشان می دهد که ما هدف و مقصود روشن و تعریف شده ای برای رفتن کاروانی به کن نداریم. هرچقدر هدف کن از میزبانی آشکار است دلیل به مهمانی رفتن ما (البته از جیب خودمان) تاریک است. بنابراین درعین اینکه تعامل و همکاری و رفت و آمد با دنیا نفی نمی شود و نباید در آن بسته شود ولی حضور و مشارکت بی برنامه مدون و فکر نشده هم قابل نقد است. انتهای پیام/ی
93/02/27 - 10:10
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]
صفحات پیشنهادی
آیا قهرمان به سینمای ایران باز خواهد گشت؟ سهیلی: جشنوارههای خارجی مسیر فیلمسازان جوان ما را تغییر داد/فیلمساز
آیا قهرمان به سینمای ایران باز خواهد گشت سهیلی جشنوارههای خارجی مسیر فیلمسازان جوان ما را تغییر داد فیلمساز باید بداند برای سینما فیلم میسازد یا تلویزیونسعید سهیلی گفت جشنوارههای خارجی و جوایزی که در آن به برخی فیلمها داده شد مسیر فیلمسازان جوان ما را عوض کرد و به سمت فیلمشصت و هفتمین جشنواره فیلم کن آغاز شد+ تصاویر مراسم افتتاحیه و فرش قرمز
شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن آغاز شد تصاویر مراسم افتتاحیه و فرش قرمزشصت و هفتمین جشنواره فیلم کن در ساحل دریای مدیترانه در جنوب فرانسه آغاز به کار کرد آغازگر این جشن سینمایی فیلم گریس موناکو Grace of Monaco است که بر اساس داستان زندگی گریس کلی ستاره سابق هالیوود و همسر درگذشقهرمان به سینمای ایران بازمیگردد؟ شاهحسینی: فیلم میتواند بدون قهرمان مستقیم سراسر قهرمانپذیر باشد
قهرمان به سینمای ایران بازمیگردد شاهحسینی فیلم میتواند بدون قهرمان مستقیم سراسر قهرمانپذیر باشدکارگردان فیلم سینمایی زیباتر از زندگی گفت شاید فیلمی به هیچ قهرمانی به صورت مستقیم اشاره نکند اما سراسر قهرمانپذیر باشد برای من اگر فیلمی شاهکار عالم هم باشد بیارزش است و فقطفیلم سینمایی درّ هستی راهی بازارها و جشنوارهای بینالمللی شد
فیلم سینمایی درّ هستی راهی بازارها و جشنوارهای بینالمللی شد فيلم سينمايي درّ هستي توسط کمیته انتخاب آثار جشنواره ای مرکز پویانمایی صبا انتخاب و به اداره كل برنامه و رسانه بينالملل صدا و سیما جهت عرضه به جشنوارهها و بازارهاي جهاني ارسال شد به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باانتقاد از حضور بازیگر فیلمهای غیراخلاقی ترک در سینمای ایران +تصویر
انتقاد از حضور بازیگر فیلمهای غیراخلاقی ترک در سینمای ایران تصویر در همین زمینه بسیاری از سینماگران کشورمان نسبت به حضور هنرپیشگان ترک در ایران انتقاد کردهاند کیهان نوشت تولگا هان سایشمن سوپراستار سریالهای مبتذل ترکیهای در فیلم سینمایی موج کوتاه ردیف 444 بازی میکند امیآیا قهرمان به سینمای ایران باز خواهد گشت؟ اطیابی: قهرمان فیلمهای ما زیراکس قهرمانان جهان غرب هستند
آیا قهرمان به سینمای ایران باز خواهد گشت اطیابی قهرمان فیلمهای ما زیراکس قهرمانان جهان غرب هستندکارگردان فیلم سینمایی خاک و مرجان با اشاره با بازگشت قهرمان به سینما گفت قهرمانهای فیلمهای ما زیراکس قهرمانان سینمای غرب هستند برای همین مردم علاقهای برای دیدن فیلمها نشان نمیدتأملی بر چرایی قرار گرفتن فیلمهای «دهنمکی» در صدر فروش سالانه سینمای ایران چرا مردم استقبال میکنن
تأملی بر چرایی قرار گرفتن فیلمهای دهنمکی در صدر فروش سالانه سینمای ایرانچرا مردم استقبال میکنند و عدهای میترسند استدلالهای یک طیف در مواجهه با فروش زیاد فیلمهای دهنمکی دقیقاً شبیه نظر آن دسته از رسانههای معارض خارجی است که توزیع ساندیس را عامل حضور پررنگ مردم ایران در رعکس: شب فیلمنامه نویسان سینمای ایران
عکس شب فیلمنامه نویسان سینمای ایران مراسم چهارمین شب فیلمنامه نویسان سینمای ایران عصر جمعه با حضور اصحاب سینما در موزه سینما برگزار شد خبرگزاری مهر مراسم چهارمین شب فیلمنامه نویسان سینمای ایران عصر جمعه با حضور اصحاب سینما در موزه سینما برگزار شد تاریخ انتشار ۲۰ ارديبهشچهارمین جشن فیلمنامهنویسان سینمای ایران برگزار شد
با تقدیر از سیفالله داد کمال تبریزی و علیرضا داوودنژاد چهارمین جشن فیلمنامهنویسان سینمای ایران برگزار شد 1393-02-20 08 03 در چهارمین شب فیلمنامه سینمای ایران از سیفالله داد هوشنگ طاهری احمد بهبهانی سحرعصر آزاد محمد گذرآبادی و شاهپور شهبازی تجلیل شد جشن چهارمین شب فیلمننشست آسیبشناسی اکران با حضور شایسته، رحیمی و علمالهدی/2 و پایانی اکران فیلم خارجی سینمای ایران را نابود میک
نشست آسیبشناسی اکران با حضور شایسته رحیمی و علمالهدی 2 و پایانیاکران فیلم خارجی سینمای ایران را نابود میکند سینما در ایران بارها اختراع شده است مرتضی شایسته تهیهکننده سینما و مدیر هدایتفیلم رامین رحیمی پخشکننده سینما در حوزه بینالملل و کارشناس سینما و امیرحسین علمالهدیدعوت از سینماگران ایرانی برای شرکت در جشنواره سینمایی تونس
دعوت از سینماگران ایرانی برای شرکت در جشنواره سینمایی تونس بیروت – ایرنا – مدیرجشنواره بین المللی سینمای تونس موسوم به کارتاژ از سینماگران جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد تا در این جشنواره شرکت کنند به گزارش ایرنا جشنواره بین المللی کارتاژ از10 تا 17 آبان سالجاری در تونس برگزار میبرنامه ویژه سینمای مستند ایران و مرور آثار جشنواره سینماحقیقت در آمریکا
برنامه ویژه سینمای مستند ایران و مرور آثار جشنواره سینماحقیقت در آمریکابا همکاری شبکه باستانشناسی آمریکا TAC و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی فیلمهای مستند باستانشناسی و منتخبی از آثار جشنواره بینالمللی سینماحقیقت در آمریکا به نمایش درمیآید به گزارش خبرگزاری فارس این نآیا قهرمان به سینمای ایران باز خواهد گشت؟ شورجه: قهرمان در سینمای ایران سکه نایاب است/ غالب فیلمها بدون قصه و
آیا قهرمان به سینمای ایران باز خواهد گشت شورجه قهرمان در سینمای ایران سکه نایاب است غالب فیلمها بدون قصه و قهرمان هستندشورجه از قهرمان در سینمای ایران به عنوان سکه نایاب یاد کرد و گفت عمده فیلمهای سینمایی ارتباط لازم را با مخاطب برقرار نمیکند و غالب فیلمهای جشنواره گذشته مهفتمین داور جایزه کتاب سال سینمای ایران انتخاب شد
هفتمین داور جایزه کتاب سال سینمای ایران انتخاب شدهمزمان با انصراف محمد تهامی نژاد از داوری محمد شهبا به جای او به عنوان هفتمین داور چهارمین جایزه کتاب سال سینمای ایران شد به گزارش خبرگزاری فارس دبیرخانه چهارمین جایزه کتاب سال سینمای ایران اعلام کرد محمد تهامی نژاد از داوارن جاهدای جایزه ویژه جشنواره مقاومت به فیلمهایی با موضوع اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی اسلامی
اهدای جایزه ویژه جشنواره مقاومت به فیلمهایی با موضوع اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی اسلامیجشنواره بین المللی فیلم مقاومت جایزه ویژهاش را به فیلم هایی اهدا می کند که با موضوع اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی تولید شده باشد به گزارش خبرگزاری فارس روابط عمومی سیزدهمجشنواره فیلم پروین اعتصامی، تکریم بانوان فیلمساز ایرانی است/ بخش ویژهای را به موضوع فرهنگ اختصاص دادیم
مازیار رضاخانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جشنواره فیلم پروین اعتصامی تکریم بانوان فیلمساز ایرانی است بخش ویژهای را به موضوع فرهنگ اختصاص دادیم دبیر جشنواره فیلم پروین اعتصامی گفت امسال برای معرفی زنان هنرمند سینمای ایران برنامههای ویژهای را تدارک دیدهایجشن کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران
جشن کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایرانجشن کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران بعد از ظهر امروز جمعه با حضور نویسندگان و کارگردانان در موزه سینما برگزار شد عکس فاطمه بهبودی1393 02 19 - 23 22 دریافت کل گزارش تصویری-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها