تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819016083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوئل دو ژنرال برای ریاست جمهوری لبنان و فرماندهی ارتش


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دوئل دو ژنرال برای ریاست جمهوری لبنان و فرماندهی ارتش بیروت - ایرنا - همزمان با آخرین تلاش ها برای انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان و زمانی که زمزمه تمدید ریاست جمهوری « میشل سلیمان» اوج گرفت، در پشت پرده « دوئلی بین دو ژنرال» برای رفتن به کاخ ریاست جمهوری لبنان (بعبدا) و انتخاب فرمانده جدید ارتش لبنان جریان دارد.


به گزارش ایرنا، به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی « السفیر» در شماره روز شنبه خود نوشت: فارغ ازتلاش ها برای انتخاب رییس جمهوری جدید ، جنگ شدیدی بین ژنرال « میشل عون» رییس حزب جریان آزاد ملی و ژنرال« جان قهوجی» فرمانده کل ارتش شروع شده که حتی به تاخیر در انتخاب سه عضو شورای نظامی این کشور منجر شد.
السفیر افزود: « سمیر مقبل» وزیر دفاع و معاون نخست وزیر لبنان توصیه هایی را از « سعد حریری» رییس حزب جریان المستقبل و مقامات ارشد حزب الله دریافت کرد تا شورای نظامی را از انفجار بمبی سیاسی دور کند زیرا ژنرال عون تعیین اعضای جدید این شورا را وتو خواهد کرد.
البته این موضع را « جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان و داماد ژنرال عون در دیداری که دیروز( جمعه) با «میشل سلیمان» رییس جمهوری لبنان داشت به اطلاع او رساند.
السفیر اضافه کرد: باسیل در این دیدار به سلیمان اعلام کرد که قبل از هر انتخابی در شورای نظامی باید ژنرال قهوجی که مدتی است بطور غیرقانونی در راس فرماندهی ارتش قرار دارد ، برکنار و جایگزین او تعیین و معرفی شود.
پیشتر ژنرال عون در نامه ای به میشل سلیمان این موضوع را اعلام و تاکید کرده بود که ژنرال قهوجی تلاش می کند تا جایگزین او با شورای نظامی کار کند که دخالتی در انتخاب آنها نداشته است و این خلاف اصول و سنت های نظامی در لبنان است.
بدنبال مخالفت ژنرال عون، بند مربوط به انتخاب سه عضو جدید شورای نظامی از دستور کار دیروز جمعه هیات دولت لبنان حذف شد.
السفیر خاطرنشان کرد که با این اقدام زمینه تکمیل تلاش های ژنرال عون برای تمدید دوره فرماندهی ژنرال قهوجی فراهم شده است.
این روزنامه لبنانی افزود: ژنرال عون در نامه خود از میشل سلیمان خواسته است تا قبل از پایان دوره ریاست جمهوری خود فرمانده ارتش لبنان را تغییر دهد.
السفیرتاکید کرد که بسیاری از منابع گفته اند ژنرال عون ، سرتیپ « میشل روکز» را که یکی از دامادهای او می باشد، به عنوان فرمانده جدید ارتش لبنان پیشنهاد کرده است.
شورای نظامی لبنان اکنون از سه تن تشکیل شده که علاوه بر ژنرال قهوجی، سرتیپ « ولید سلیمان» رییس دروزی ستاد ارتش و سرتیپ « محمد خیر» از طایفه سنی لبنان عضو آن می باشند.
قرار است سه عضو جدید از طایفه شیعه و مسیحی لبنان انتخاب شوند.

** روایت روزنامه الاخبار از این دوئل
درهمین حال « الاخبار» دیگر روزنامه لبنانی هم امروز شنبه از اطلاعات متناقض رد و بدل شده میان گروه های سیاسی لبنان خبر داده است ، مبنی براینکه « میشل عون با تمدید ریاست جمهوری میشل سلیمان برای یکسال موافقت کرده است مشروط به اینکه ژنرال قهوجی را حذف و فرمانده جدید ارتش لبنان را تعیین و معرفی کند.
الاخبار نوشت: منابع در کاخ ریاست جمهوری لبنان فاش کردند که جبران باسیل وزیر خارجه لبنان به میشل سلیمان پیشنهاد کرده است که فراکسیون تغییر و اصلاح در مجلس لبنان به ریاست ژنرال عون با تمدید ریاست جمهوری او برای یکسال موافقت می کند مشروط براینکه دولت فرمانده کل ارتش را تعیین و آن شخص هم سرتیپ « میشل روکز» باشد.
این روزنامه لبنانی به نقل از این منابع افزود : میشل سلیمان این پیشنهاد را نپذیرفته و در نامه ای به ژنرال قهوجی و گروه های سیاسی 8 و 15 مارس اعلام کرده که « با پیشنهاد تمدید دوره ریاست جمهوری مقابل برکنار کردن قهوجی موافق نیست».
الاخبار در همین حال خاطرنشان کرد: نزدیکان میشل سلیمان و منابعی در حزب جریان آزاد ملی پیشنهاد باسیل به سلیمان را تایید کرده اند اما بعداز بررسی ماجرا برای گروه های 8 و 14 مارس مشخص شد که فقط در خصوص اعتراض به تعیین اعضای سه عضو جدید شورای نظامی بوده که به حذف آن از دستور کار هیات دولت منجر شد.

** نامه سلیمان به نماینده و واکنش نبیه بری
درهمین حال دیروز اعلام شد که میشل سلیمان رییس جمهوری کنونی لبنان در نامه ای به نمایندگان خواسته است که رییس جمهوری جدید را انتخاب کنند و این نامه را از طریق « نبیه بری» رییس پارلمان منتقل کرده است.
منابع نزدیک به نبیه بری گفته اند که وی چنین نامه ای را دریافت نکرده و اصولا این نامه نگاری میشل سلیمان مشروعیت ندارد و مطابق قانون نمی باشد.
منابع نزدیک به سلیمان هم تاکید کرده اند که این نامه برای نمایندگان مجلس لبنان الزام آور نیست.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن