تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815247542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پشت پرده جنگ کثیف غرب در نیجریه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
پشت پرده جنگ کثیف غرب در "نیجریه"
ربودن دهها دختر نیجریایی توسط بوکوحرام و دیگر فجایع رخ داده در نیجریه شدیدتر از آن چیزی است که در رسانه های غربی مطرح می شود .


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تحلیلی سوشیالیست ورکر ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " آلن ماس" نوشت : مردم سراسر دنیا از آشفتگی و عدم پوشش مناسب خبر ربوده شدن بیش از 200 دختر نیجریایی توسط گروه "بوکوحرام" در رسانه های بین المللی خشمگین شده اند . تشکیل کمپینی با عنوان "دختران ما را بازگردانید " نشان دهنده جنایات وحشتناک و اوضاع بحرانی و وخیم در بخشی از دنیاست که مدتهای طولانی از نگاه همگان فراموش شده است . 

اما نباید تمامی داستان را از آنچه رسانه ها یا سیاستمداران آمریکایی عنوان می کنند ،‌ پذیرفت . آنچه از این طریق شنیده می شود به منظور جلب حمایت عمومی برای اقدامات سیاسی و نظامی دولت نیجریه و دیگر دولت های امپریالیستی که تنها خشونت و بی عدالتی راتشدید خواهد کرد ، مطرح می گردد . 


در ادامه این مقاله آمده است : آدم ربایی از مدرسه ای در شهر "چیبوک" در شمال نیجریه توسط گروه "بوکوحرام" حدود یک ماه پیش رخ داده است . درخواست کمک توسط نزدیکان و هموطنان این دختران با بی توجهی عمومی مواجه شده بود تا آنکه مادران این دختران راهپیمایی سراسری را در شهر بزرگ "آبوجا" در انتهای آوریل برگزار کردند . 


این راهپیمایی ها و نیز تشکیل کمپینی در شبکه های اجتماعی در نیجریه این انسان ربایی را در صدر اخبار رسانه های بین المللی گذاشت و رهبران اروپایی و آمریکایی را برای پاسخگویی تحت فشار قرار داد . هم اکنون دولت انگلیس و آمریکا _ به عنوان نمایندگان قدرت های امپریالیستی در دوران استعماری و پسااستعماری در نیجریه _ اعلام کرده اند که دولت نیجریه را مجبور خواهند کرد عملیات هایی علیه "بوکوحرام" اجرا کند . 


افکار عمومی مردم در سراسر دنیا از اجرای برخی اقدامات در این باره حمایت خواهند کرد به این امید که دختران ربوده شده سالم بمانند و گروه ظالم و ارتجاعی "بوکوحرام" نیز تنبیه شوند . اما "گودلاک جاناتان" رییس جمهوری نیجریه از حمایت آمریکا برای اجرای طرح ترورهای گسترده در شمال این کشور بهره مند خواهد شد .


در آمریکا و اروپا ، سیاستمداران از اعتراضات بین المللی علیه بوکوحرام بهره برداری می کنند بار دیگر شعارهای "ضداسلام" خود را از "جنگ علیه ترور" احیا کرده و در پوشش فعالیت های بشردوستانه حضور نظامی خود را در آفریقا افزایش داده و منافع امپریالیستی خود را تامین کند . اقداماتی که نه تنها به سود مردم این قاره نیست بلکه برای آنان خساراتی نیز به همراه دارد .


ماس همچنین تاکید کرد : چنانچه شما به قدرت های غربی به خصوص ایالات متحده فشار بیاورید که در امور آفریقا مشارکت و همکاری داشته باشد و یا اقدام نظامی را پیشنهاد کنید ، شما در حقیقت درگیر یک مشکل بزرگتر شده اید . شما همدست این کشورها در طرح های توسعه طلبانه آنان در آفریقا شده اید .


حمایت اصلی از سوی مردم نیجریه وجود دارد که همانند امروز ، تاریخچه طولانی در مبارزه با ظلم دارند ، ظلمی که از سوی آمریکا  و هر دولت قدرتمندی که از بی عدالتی در نیجریه سود می برند ، بر آنها متحمل شده است .




انتهای پیام /










تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن