تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813272273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هم رهبري و هم مردم از اصل مذاکرات هسته اي حمايت کرده اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۵:۴ب.ظ)
خطيب نماز جمعه موقت تهران: هم رهبري و هم مردم از اصل مذاکرات هسته اي حمايت کرده اند صديقي گفت: همان طور که رهبر حکيم فرمودند ما با مذاکره مخالف نيستيم بلکه فعاليت هاي ديپلماسي جزو ضرورت هاي کشور است.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام کاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در جمع نمازگزاران تهراني در دانشگاه تهران در خطبه دوم سخنراني خود با اشاره به انجام مذاکرات هسته اي بين ايران و 1+5 اظهار داشت: 6 ماه مربوط به توافق ژنو گذشت و هم اکنون دور جديدي از مذاکرات شروع شده تا به توافق نهايي برسد همان طور که رهبر حکيم فرمودند ما با مذاکره مخالف نيستيم بلکه فعاليت هاي ديپلماسي جزو ضرورت هاي کشور است
صديقي ياد آور شد: بايد با هوش و کياست تاکتيک هاي مناسبي براي ارتباط و تعامل با کشورهاي مختلف انتخاب شود و مذاکره صورت بگيرد.
خطيب نماز جمعه موقت تهران ادامه داد: در مسئله هسته اي هم رهبري هم مردم از اصل مذاکره حمايت کردند. اما الان مذاکرات به شرايط حساسي رسيده است.
وي تاکيد کرد: مسئله هسته اي مسئله اي ملي است و آحاد مردم آن را حق مسلم و سرمايه عظيم و يک جهش و امر بازدارنده مي دانند و انرژي هسته اي يک حق است که هم به صورت قانوني و وجداني و هم ملي و ديني داريم چون اسلام نمي پسندد جامعه اسلامي زير يوغ کافر باشد و اگر بخواهيم اين گونه نشود هيچ راهي جز توسعه علم و ترقي در ابعاد صنعتي و فناوري نيست.
صديقي با بيان اينکه خطوط قرمز جمهوري اسلامي ايران بايد در مذاکرات رعايت شود، بقاي تحقيق و توسعه در فناوري هسته اي را جزو خطوط قرمز ايران برشمرد و گفت: اين مسئله قابل مذاکره نيست.
وي با تاکيد بر اينکه در بحث هسته‌اي بايد خط قرمز را رعايت کرد، افزود: مسئله تحقيقات و توسعه قابل مذاکره نيست و دانشمندان ما بايد در مسئله تحقيق بدون مانع کار را پيش ببرند.
خطيب امروز نمازجمعه تهران،‌ ادامه داد: مسئله ديگر بحث تعداد سانتريفيوژها است. تعيين تعداد سانتريفيوژها زياده‌طلبي و باج‌گيري است و طرف مقابل را ضعيف فرض کردن است. از نظر NPT انرژي هسته‌اي براي تمام کشورها است و هيچ کشوري نيز نبايد سلاح هسته‌اي داشته باشد.
صديقي با اشاره به اينکه اگر ما در اين باره با آنها کنار بياييم دليل ضعف و ذلت ما خواهد بود، گفت: مسئله مهم ديگر، سطح غني‌سازي متناسب با نيازهاي ماست، آنها نبايد غني‌سازي و نياز ما را تشخيص دهند بلکه ما خود نيازمان را تشخيص مي‌دهيم.
وي افزود: در بحث رآکتور هسته‌اي تهران آنها وعده‌هايي دادند و به وعده‌هاي خود عمل نکردند، ما نبايد به دشمن اعتماد کنيم. قبول کردن شرايط آنها، شرط استقلال نيست ملت ما ملتي استقلال‌طلب و حماسي است. امام ما صولت آمريکا را شکست، آمريکا را کوچک شمرد و فرمود که آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند.
خطيب امروز نمازجمعه تهران گفت: توافقنامه مسئله مهم ديگري است که اين قرارداد بايد متوازن و متقابل باشد و شامل رفع تمام تحريم‌ها شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن