تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821298067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردانی که درد زایمان را تجربه کردند! +عکس


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: مردانی که درد زایمان را تجربه کردند! +عکس
زایمان با چنان دردی همراه است که یک مرد بالغ را به گریه می اندازد. تولد کودک واقعا با درد همراه است و زایمان به طور متوسط ۱۲ تا ۱۴ ساعت طول می کشد اما مردان بیش از ۳۰ ثانیه نمی توانند درد زایمان را تحمل کنند.
به گزارش شبکه خبر، تلویزیون محلی در چین به مناسبت روز مادر مسابقه‌ای را با حضور 20 داوطلب برگزار کرد تا به آنها درد ناشی از زایمان مادران را با استفاده از دستگاه شوک الکتریکی شبیه سازی کند و نتیجه آن بود که هیچ یک از مردان نتوانستند بیش از 30 ثانیه تاب این درد را بیاورند.

تحمل درد زایمان در مردان

تحمل درد زایمان در مردان

تحمل درد زایمان در مردان

اما جالب است بدانید که یک زن هنگام زایمان دردی معادل 57 واحد را احساس می کند در واقع این میزان درد، معادل شکسته شدن همزمان 20 استخوان است.

 تحقیقات دیگری که در دانشگاه میشیگان انجام شده است، نشان داده اند که اختلافات بیوشیمیایی اساسی در چگونگی درک درد در مرد و زن وجود دارد. آنها کشف کرده اند که هورمون های جنسی مثل استروژن نقش مهمی در واکنش به درد دارند. این یافته ها کمک می کنند تا بتوان توضیح داد چگونه زنان ( که جنس ضعیف تر نامیده می شوند) می توانند درد سختی مثل درد زایمان را تحمل کنند.  تکنیک های جدید تصویربرداری از مغز به محققان اجازه داده است که بتوانند به بررسی مغز و تغییرات شیمیایی که در حین درد در آن رخ می دهد، بپردازند.

میزان استروژن در خانم ها در طول یک سیکل ماهیانه و در حین حاملگی به میزان زیادی تغییر می کند و تحقیقات نشان می دهد استروژن نقش بسیار مهم و حیاتی در کمک به مغز برای افزایش توانایی در سرکوب کردن درد دارد. وقتی میزان استروژن خون بالاست، سیستم ضد درد مغز در مواجهه با یک محرک دردناک، فعال تر برخورد کرده و مواد شیمیایی موسوم به اندورفین ها یا انکفالین ها آزاد شده که باعث می شود سیگنال های دردی که به مغز می رسد ضعیف تر عمل کنند، اما زمانی که استروژن پایین باشد، این سیستم نمی تواند به اندازه گذشته به طور موثر عمل کند، در نتیجه تحمل درد در یک خانم در طول دوره های مختلف زندگی کم و زیاد می شود.



پنج شنبه, 25 ارديبهشت 1393 ساعت 11:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن