تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806775124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیکاری ، درد دوم بیماران تالاسمی قائمشهر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیکاری ، درد دوم بیماران تالاسمی قائمشهر ساری- ایرنا- بیماران تالاسمی قائمشهر از بیکاری به عنوان درد دوم خود یاد کرده و می گویند که کارفرمایان از به کار گرفتن افراد مبتلا به این بیماری به بهانه ناتوانی طفره می روند.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، جمعی از این بیماران به همراه اعضای هیات مدیره انجمن تالاسمی
در دیدار با فرماندار قائمشهر از مسوولان خواستند تا راهی برای رفع مشکل بیکاری این بیماران ارائه دهند.
مدیر عامل انجمن تالاسمی قائمشهر در این نشست که در آستانه روز جهانی تالاسمی برگزار شد ، گفت : دو سوم از 250 بیمار تالاسمی شهرستان با وجود رسیدن به سن کار بیکار هستند.
ˈ محمد علیزاده ˈ افزود : با این که بیشتر این افراد دارای تحصیلات عالی و دانشگاهی هستند ، ولی کارفرمایان و حتی مجموعه تشکیلات دولتی به بهانه نداشتن توان جسمانی آنان را استخدام نکرده و به کار نمی گیرند.
علیزاده که به عنوان یک بیمار تالاسمی هم اکنون مدیر روابط عمومی فرمانداری قائمشهر است ، گفت : به عنوان مثال من خودم با این که 12 سال سابقه فعالیت در تشکیلات زیر مجموعه وزارت کشور دارم ولی برای استخدام رسمی با مشکل مواجه هستم.
وی توضیح داد : پس از انجام آزمایش های مربوط به روال قانونی استخدام ، مسوولان ذیربط به بهانه ناتوانی جسمانی در روند استخدامم تاخیر ایجاد کردند.
علیزاده گفت : افراد تالاسمی با وجود نقص ژنتیکی که به آن مبتلا هستند از نظر توان بدنی قادر به انجام کار درحوزه تخصصی خود هستند.
وی افزود : هم اکنون افراد تالاسمی تحصیلکرده رشته معدن در معادن سوادکوه در حال کار هستند و این نشان می دهد که بیماری تالاسمی به معنی ناتوانی فرد بیمار در انجام کارهای تخصصی نیست.
مدیرعامل انجمن تالاسمی قائمشهر گفت : سال ها پرداخت هزینه سنگین درمان برای این بیماران و همراه شدن آن با معضل بیکاری درد بیماری آنان را دو چندان کرده است .
وی از مسوولان و مدیران واحدهای صنعتی و بخش خصوصی خواست تا با جذب افراد تالاسمی در محیط کاری مجموعه خود گامی برای رفع تنها گوشه ای از مشکلات آنان بردارند.
رییس انجمن تالاسمی قائمشهر نیز که دارای دکترای داروسازی و از بیماران تالاسمی است ، گفت : بیماری تالاسمی نوعی نقص ژنتیکی با عوارض کم خونی است که از سن دو سالگی در افراد مبتلا بروز می یابد.
ˈ سید مهدی صادقی ˈ افزود : هم اکنون بیماران تالاسمی قائمشهر علاوه بر بیکاری از کمبود داروی های مورد نیاز و نبود مرکز تخصصی برای این بیماری در رنج هستند.
وی گفت : بیماران تالاسمی هر دو هفته یک بار نیاز به تزریق خون دارند و علاوه بر این باید از داروهای کاهنده آهن خون استفاده کنند تا بتوانند به زندگی عادیشان ادامه دهند.
او افزود : آهن خون بیماران تالاسمی به علت دریافت خون افزایش می یابد و اگر داروی کاهنده مصرف نکنند افزایش آهن موجب رسوب آن در کبد، قلب و غدد درون ریز می شود.
صادقی گفت : رسوب آهن باعث کندی و توقف فعالیت اعضای حیاتی بدن بیماران تالاسمی و به دنبال آن مرگ آنان می شود.
رییس هیات مدیره انجمن تالاسمی قائمشهر تزریق ماهانه 120 تا 160 ویال آمپول ˈ دسفرال ˈ
برای هر بیماری را به منظور کاستن آهن خون ضروری دانست و افزود : این دارو تولیدی شرکت
ˈ نوآرتیس ˈ کشور سویس بعد از تحریم ها به تعداد محدود وارد کشور می شود.
وی ادامه داد : با وجود اینکه اکثر بیماران تالاسمی کشور در مازندران هستند توزیع نابرابر این دارو باعث شده تا بیماران استان با مشکل تامین آن مواجه باشند.
صادقی توزیع برابر و عادلانه این دارو را برای بیماران مازندران خواستار شد.
وی نبود پزشک فوق تخصص خون در بخش تالاسمی بیمارستان رازی و ولیعصر قائمشهر را هم از مشکلات این بیماران برشمرد و گفت : بررسی پرونده پزشکی و کنترل آزمایش ها و هموگلوبین خون برای تجویز میزان مصرف دارو و خون گیری افراد تالاسمی ضرورت دارد.
ˈ علی اکبر دهقانی ˈ یکی از بیماران تالاسمی نیز به نامناسب بودن فضای بخش تالاسمی بیمارستان ولیعصر اشاره کرد و گفت : با گذشت 10 سال از اجرای طرح توسعه و تجهیز این بیمارستان و وعده دادن مکان مناسب به بیماران تالاسمی ، این امر تاکنون محقق نشده است.
وی اضافه کرد : سوئیت قدیمی که برای سکونت پزشکان بیمارستان در نظر گرفته شده بود هم اکنون به بخش تالاسمی تبدیل شده است.
دهقانی به دلیل سیستم گرمایی نامناسب این فضا و گرم شدن زیاد خون های تزریقی، کیفیت خون پایین می آید.
فرماندار قائمشهر هم گفت : رفع مشکلات زیاد بیماران تالاسمی نیازمند برنامه ریزی مدون ،همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط و صرف زمان است.
ˈ مهدی محمدی ˈ افزود : مشکلات این بیماران به سه دسته کشوری ، استانی و شهرستانی تقسیم می شود که برای رفع آنها می توان از ظرفیت های موجود در هر بخش استفاده کرد.
وی ادامه داد : با هماهنگی انجمن تالاسمی شهرستان قائمشهر جلسه ماهانه پیگیری مشکلات این افراد با حضور مسولان مرتبط برگزار خواهد شد.
فرماندار قائمشهر گفت: جلسه ماه آینده باحضور روسای بیمارستان های رازی و ولیعصر قائمشهر برای پیگیری رفع مشکلات فضای بخش تالاسمی این مراکز درمانی برگزار می شود.
وی افزود : همچنین رییس اداره کار ، رفاه و تامین اجتماعی قائمشهر مکلف به معرفی و جذب افراد تالاسمی در بخش اداری مراکز صنعتی و تولیدی است.
فرماندار قائمشهر با دعوت بیماران تالاسمی به تحمل و پشتکار بیشتر ، گفت: همچنین در بخش دارویی که مساله ملی است با حضور دو نماینده مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد.
تالاسمی از بیماری های خونی است که به صورت مادرزادی و به دلیل اختلال ژنتیکی از پدر و مادر ناقل مبتلا به فرزندان به ارث می رسد.
این بیماری همچنین از نظر شدت بیماری به دو نوع ماژور و مینور تقسیم می شود و در نوع ماژور نیاز به تزریق مرتب خون و تزریق آمپول تنظیم کننده میزان آهن خون به صورت زیرجلدی است.
بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون 20 هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا هستند و مازندران با داشتن یکهزار و 800 بیمار حدود 9درصد از کل بیماران تالاسمی کشور را دارد.ک/4
7329/1654
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن