تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818148508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هلال احمر:نقش رسانه ها در مدیریت بحران ارزنده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هلال احمر:نقش رسانه ها در مدیریت بحران ارزنده است تهران-ایرنا- مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: نقش ارزنده رسانه ها در مدیریت بحران و جایگاه آنها در هدایت افکار عمومی و پوشش به موقع و صحیح اخبار مساله ای است که اهمیت زیادی دارد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، «مهدی رحمتی» روز چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره هلال و رسانه گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به وظایف ذاتی خود در عرصه اطلاع رسانی، پیوند ناگسستنی با رسانه ها دارد.
وی با تاکید بر این که این ارتباط تنها جنبه اطلاع رسانی ندارد گفت: وظیفه مهمی چون آموزش همگانی که برعهده این نهاد مردمی (هلال احمر) است به طور یقین بدون توجه به رسانه ها میسر نخواهد شد.
رحمتی با اشاره به ماده 3 قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، یکی از وظایف اصلی هلال احمر برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح و آموزش عمومی دانست تا از طریق ابزارهایی که در اختیار دارد بتواند با ارتقای فرهنگ ایمنی و خودامدادی و ترویج روش ها و شیوه های آمادگی مردم در برابر سوانح از وقوع آن بکاهد.
وی افزود:همچنین باید از این طریق ارتقای دانش و مهارت های مورد نیاز مقابله با حوادث و سوانح و امداد و کمک های اولیه برای عموم مردم را دنبال کند.
مدیر روابط عمومی هلال احمر افزود: در موضوعاتی مانند مدیریت بحران، مدیریت اطلاع رسانی بسیار حائز اهمیت و دارای جایگاه ارزنده و مهمی در کنترل و کاهش آسیب ها است.
رحمتی با بیان این که هم اکنون مهم ترین ابزار مدیریت بحران، وسایل ارتباط جمعی است گفت:یقینا ارائه آموزش های عمومی و همگانی به طیف وسیعی از جامعه جز با بکارگیری از ابزارهای لازم به ویژه با بهره مندی از ظرفیت بالای رسانه های عمومی میسر نخواهد شد.
وی افزود: در حوادث سال های اخیر بسیاری از روزنامه نگاران و خبرنگاران با قلم توانمند خود همراه و هم قدم با جمعیت هلال احمر شدند و در تمام روزهای سخت امدادرسانی به یاری مردم شتافتند.
رحمتی در ادامه با اشاره به نخستین جشنواره هلال و رسانه که با رویکرد توجه بیشتر به تاثیر رسانه در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در برخورد با حوادث، سوانح و بحران ها برگزار شد ،گفت: این جشنواره در نظرداشت ضمن توجه به زحمات تمامی تلاشگران این عرصه ،فرصتی برای رقابتی سالم، اصولی و حرفه ای باشد.
وی در ادامه با اشاره به آغاز به کار دبیرخانه جشنواره هلال و رسانه در اسفند سال 92 گفت: با اعلام فراخوان این سازمان شرکت کنندگان آثار خود را در قالب مکتوب، تصویری، دیداری، شنیداری و داستان به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
رحمتی گفت: در مجموع 342 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که پس از بررسی هیات داوران، 72 اثر به بخش پایانی جشنواره رسید.
مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر درباره اختتامیه جشنواره بین المللی پوستر هلال نیز گفت: این جشنواره که در واقع انتقال یک مفهوم است با شعار تسکین آلام بشری و کرامت انسانی در راستای اهداف جمعیت هلال احمر از اواخر اسفند 92 با اعلام فراخوان آغاز به کار کرد.
وی تعداد آثار پوستر ارسال شده به این جشنواره را 910 اثر از 30 کشور اعلام کرد.
اجتمام(3)**3377**9132
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




24/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن