تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815269542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارشی از سفر کاروان ˈمیثاق با ولایتˈ برای دیدار با مقام معظم رهبری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

زیارتی که در حافظه ایلامی ها ماندگار شد گزارشی از سفر کاروان ˈمیثاق با ولایتˈ برای دیدار با مقام معظم رهبری ایلام-ایرنا- چقدر زیبا و وصف نشدنی بود شکوه و بزرگی احساس ایلامی هایی که دیروز در 13 رجب سالروز میلاد موالی الموحدین علی (ع) برای دیدار علی زمان و مقتدای خود در بیت آقا گردهم آمده بودند.


همه بودند از پیر و جوان و کودک و زن و مرد حتی از دورترین روستاهای استان، از آن دختربچه هشت سال آبدانانی با چادر زیبایش که نماد حجاب و عفاف زن ایرانی است تا آن پیرمرد عصا به دست هشتاد ساله ایلامی با لباس محلی زیبایش، همه حضوری زیبا داشتند.
گروه گروه می آمدند و خستگی راه 700 کیلومتری ایلام- تهران در چهره این مردمان غیرتمند پیدا نبود انگار این همه راه تنها در چند دقیقه پیموده شد.
بیشتر کسانی که به حرم امام خمینی(ره) محل اسکان زائران رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده بودند با وجود پیمودن مسیر 13 ساعته تا سحر به خاطر شور و ذوق زیارت حضرت آقا بیدار بودند و به راز و نیاز با خدای خود می پرداختند.
هر کسی خود را با مناجات با خدا سرگرم می کرد تا اینکه نماز صبح فرا رسید این صحنه هشت سال دفاع مقدس رزمندگان را در اذهان تداعی می کرد، هشت سالی که این مردم همچون کوه های زاگرس مقاوم و استوار در مقابل دشمنان ایستادند و اینک نیز برای دیدار مقتدا و ولی فقیه خود لحظه شماری می کنند.
به صبح و اذان که می رسد همه بر می خیزند و گروه گروه زوار در نماز جماعت شرکت می کنند تا نماز صبح را در اول وقت در کنار حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برپا کنند.
پس از صرف صبحانه ای مختصر کسانی که لباس های محلی آورده اند آن را می پوشند و با سیما و ظاهری زیبا به سوی میعادگاه عاشقان و دلباختگان نائب امام زمان(عج) حرکت می کنند در اینجا نورانیت و معنویت خاصی در چهره تک تک افراد دیده می شود که می خواهند هرچه زودتر به این میعادگاه برسند.
پس از چند ساعت کم کم لحظه دیدار فرا می رسد و همه وارد محوطه بیت رهبری می شوند و با نظم خاصی برای دیدار با مقام معظم رهبری می نشینند.
در میان جمعیت عده ای دست نوشته هایی در دست دارند بر روی یکی از این ها نوشته شده ˈمردم زاگرس نشین ایلام مثل زاگرس پشت سر رهبر خود ایستاده اند ˈ جمله ای که ولایتمداری مردم استان ایلام که همیشه با افتخار و همانند کوه های سر به فلک کشیده زاگرس نشان می دهد به این معنی که این مردم هیچ گاه نائب امام زمان(عج) خود را تنها نخواهند گذاشت.
مردم با شعار های منظم و هماهنگ منتظر دیدار مقام معظم رهبری هستند برخی شعارهایی به گویش کردی سر می دهند از جمله ˈگیانم و نذرت رهبرˈ (جانم به فدات رهبر) و برخی از شعارهای فارسی همچون ˈای پسر فاطمه منتظر تو هستیم، لبیک یا خامنه ای و جانم فدای رهبرˈ شور و اشتیاق خود را برای دیدار با رهبر نشان می دهند.
رهبر معظم انقلاب که وارد شد خیل بزرگ جمعیت همچون موج و با شعارهای زیبا به استقبال ایشان رفتند و مقام معظم رهبری نیز به احساسات مردم استان ایلام پاسخ گفتند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود از ایستادگی و افتخار آفرینی های مردم، علما و نخبگان استان ایلام در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی از جمله دوران دفاع مقدس تجلیل کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای یکی از راههای زمینه سازی برای رسیدن مردم به سعادت واقعی را، تلاش به منظور بهبود معیشت مردم و ریشه کن کردن فقر، بیکاری، شکاف طبقاتی و تبعیض دانستند و خاطرنشان کردند: امروز به لطف خداوند مسئولین به دنبال حل مشکلات اقتصادی مردم هستند اما باید فکرها را منسجم کرد و راه درست را تشخیص داد.
قبل از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت الاسلام والمسلمین لطفی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام با تبریک میلاد مسعود حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) و اشاره به مقاومت مردم استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس به بیان ظرفیت های عظیم استان از جمله منایع غنی نفت و گاز و زمین حاصلخیز پرداخت و گفت: اگر در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، برنامه ریزی لازم برای استفاده حداکثری از ظرفیت های اقتصادی استان صورت پذیرد، استان ایلام می تواند به قطب اقتصادی کشور تبدیل شود.
در پایان بیانات مقام معظم رهبری، مردم باز هم با ابراز احساس وصف نشدنی و شعارهای جانم فدای رهبر، رهبر معظم انقلاب اسلامی را بدرقه کردند و ایشان نیز چندین بار به این ابراز احساسات پاسخ گفتند.
در میان افرادی که از بیت رهبری خارج می شدند افرادی را می شد دید که اشک شوق در چشمان آنها سرازیر می شد یکی از آنان که خود را ˈخلیل بهرامیˈ معرفی کرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دیدار حضرت آقا آن چنان دارای معنویت بود که ناخودآگاه اشک شوق از چشمانم سرازیر شد.
وی افزود: از شهرستان مهران آمده ام و زیارت مقام معظم رهبری بزرگترین افتخار دوران زندگی ام است.
یکی دیگر از این زوار گفت: نورانیت و معنویتی که در چهره مقام معظم رهبری دیدم تا کنون در هیچ کجا ندیده بود.
وی که ˈعزیز نوراللهیˈ نام دارد اضافه می کند : زیارت مقام معظم رهبری از نزدیک حس و حال خاصی دارد و به روشنی می توان معنویت ائمه اطهار (س) را در چهره ایشان دید.
سفر به پایان خود نزدیک می شود و زائران مقام معظم رهبری کم کم خود را برای بازگشت به ایلام آماده می کنند اما زیبایی و شیرینی این سفر معنوی و پر خیر و برکت را می توان در چهره تک تک افراد مشاهده کرد.
این مردم امیدوارند، توفیق زیارت مقام معظم رهبری باز هم برای مردم استان مقاوم ایلام، مردمانی که در دوران دفاع مقدس نماد پایداری و استقامت ملت بودند، فراهم شود. ک/4
7170/565
گزارش: از خبرنگار اعزامی ایرنا
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




24/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن