تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818116951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرفروش‌ترين كتاب‌هاي دفاع‌ مقدس نمايشگاه امسال كدام‌ها بودند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پرفروش‌ترين كتاب‌هاي دفاع‌ مقدس نمايشگاه امسال كدام‌ها بودند
«كتاب خوب زياد است اما مردم نمي‌شناسند. الان كتاب‌هاي بهتر و خواندني‌تر از «دا» فراوان داريم اما چون نحوه توزيع و تبليغ آن خوب نبوده بسياري از مراجعه‌كنندگان با چنين كتاب‌هايي آشنايي ندارند.» اينها را يكي از ناشراني كه در غرفه‌‌اش در نمايشگاه كتاب ايستاده مي‌گويد.


«كتاب خوب زياد است اما مردم نمي‌شناسند. الان كتاب‌هاي بهتر و خواندني‌تر از «دا» فراوان داريم اما چون نحوه توزيع و تبليغ آن خوب نبوده بسياري از مراجعه‌كنندگان با چنين كتاب‌هايي آشنايي ندارند.» اينها را يكي از ناشراني كه در غرفه‌‌اش در نمايشگاه كتاب ايستاده مي‌گويد. معتقد است اگر كمي بهتر و بيشتر كتاب‌هاي حوزه دفاع‌مقدس را به مردم معرفي كنيم زمينه آشنايي آنها در جامعه خيلي بيشتر خواهد شد. 
نمايشگاه كتاب هر ساله فرصت مناسبي براي ناشران بود تا هم رودررو با مخاطبانشان آشنا شوند، هم آثارشان را معرفي و هم با نبض بازار و نياز جامعه آشنايي پيدا كنند. با وجود گراني كاغذ در چند سال اخير و تأثير آن بر روند كلي كتابخواني، استقبال مردم از كتاب‌هاي حوزه دفاع‌مقدس خوب بوده است. اتفاقي مبارك كه ناشران و كتابفروشي‌هاي مستقر در مصلاي تهران بر آن صحه مي‌گذاشتند. در ادامه نگاهي به پرفروش‌ترين كتاب‌هاي اين حوزه در نمايشگاه كتاب مي‌اندازيم. صرفنظر از كتاب «عباس دست طلا» كه يكي از رتبه‌هاي برتر فروش كتاب در نمايشگاه بيست و هفتم را به خود اختصاص داد. 
انتشارات‌ روايت فتح دست پر به نمايشگاه آمد و چندين كتابش در پرفروش‌ترين‌ها قرار گرفت. «اينك شوكران» يكي از آنهاست؛ كتابي عاشقانه از زبان فرشته ملكي همسر منوچهر مدق. روايت‌هاي ساده، خودماني و خواندني از زندگي يك زوج. كتابي كه بسياري با آن ارتباط برقرار كرده‌اند و يكي از بهترين‌ آثار اين حوزه در سال‌هاي اخير است.  «نيمه پنهان ماه» كتاب ديگر اين انتشاراتي هم كم مخاطب نداشت.
 اين كتاب زندگي همسر شهيد چمران را از منظر همسر شهيد روايت مي‌كند. يكي از بهترين كتاب‌هايي كه به نسل جديد كمك مي‌كند تا شهيد چمران را بهتر و دقيق‌تر بشناسند و با زندگي‌اش آشنا شوند. مجموعه چند جلدي «يادگاران» كه انتشارات روايت فتح به چاپ رسانده به زندگي شهيدان دفاع‌مقدس و ترور مي‌پردازد و با استقبال خوبي از سوي مردم مواجه شده است. 
انتشارات سوره مهر هم امسال دست پر به نمايشگاه آمد و كتاب‌هاي خود را به طرفدارانش عرضه كرد. كتاب «دا» كه روايت خاطرات سيده زهرا حسيني در مورد جنگ ايران و عراق است و با توجه به تبليغات خوبي كه در مورد آن صورت گرفته كتابخوان‌ها و اهالي فرهنگ با آن آشنايي دارند و نياز چنداني به توضيح ندارد. 
«پايي كه جا ماند» كتاب پرفروش بعدي سوره مهر بود. اين كتاب شامل يادداشت‌هاي سيد ناصر حسيني‌پور از اردوگاه‌هاي مخفي اسراي ايراني در عراق است. روايت‌هاي خواندني حسيني‌پور با پرداختي جذاب باعث ارتباط برقرار كردن مخاطبان با آن شده است. كساني كه «پايي كه جا ماند» را خوانده‌اند از اثرگذاري خوب كتاب و تحت‌تأثير قرار گرفتن آن مي‌گويند. حسيني‌پور اين كتاب را به شكنجه‌گرش تقديم كرده است. 
«دختر شينا» ديگر كتاب خواندني اين انتشاراتي بود. اين كتاب روايت خاطرات قدم‌خير محمدي كنعان، همسر سردار شهيد ستار ابراهيمي از شهداي برجسته استان همدان است كه در عمليات والفجر ۸ به شهادت رسيد. قدم‌خير محمدي كنعان در حالي كه تنها 22 سال داشت همسرش به شهادت رسيد و از آن زمان و با وجود پنج فرزند، ازدواج نكرد و به تنهايي فرزندانش را بزرگ كرد. «زندان الرشيد» كتاب پر مخاطبي است كه خاطرات سردار علي‌اصغر گرجي‌زاده، رئيس ستاد قرارگاه سپاه ششم و از همرزمان سردار شهيد علي هاشمي در آن گنجانده شده است.  كتاب‌هاي پر فروش مركز مطالعات پژوهشي بعثت كه براي نخستين بار تجربه حضور در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران را تجربه مي‌كند «اسرار مكتوم» كه ناگفته‌هاي هشت سال دفاع‌مقدس از زبان مسئولان كشوري و لشكري است، «ماه همراه بچه‌ها» كه درباره شهيد محمد ابراهيم همت فرمانده لشكر27 محمد رسول‌الله (ص) است و دو كتاب درباره جاويد‌الاثر حاج احمد متوسليان با عناوين «در هاله‌اي از غبار» و «وقتي كوه گم شد» بود.  «نشر شاهد» هم با كتاب‌هايي چون زندگينامه شهيدان محسن وزوايي با عنوان«ققنوس فاتح»، سيد مجتبي هاشمي با عنوان‌«آقا سيدمجتبي»، گزيده وصيتنامه موضوعي شهدا و كتاب شعر كودكان و «تركش‌هاي ولگرد» به نمايشگاه آمد و آثارش مورد استقبال واقع شد.   انتشارات«سوره سبز» هم با عرضه «اطلس نبردهاي ماندگار» كه مروري بر تمامي عمليات‌هاي رزمندگان در دوران دفاع‌مقدس دارد، توانست مخاطبان بسياري را به خود جذب كند. همچنين«چريك پير» كه زندگي‌نامه سرلشكر شهيد آبشناسان است و مجموعه 10 جلدي «حديث ماندگاري» از ديگر آثار اين انتشارات هستند كه با استقبال مطلوب مخاطبان جوان روبه‌رو شدند. 




منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 23 ارديبهشت 1393 - 20:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن