تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820993026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین: علی (ع) الگویی برای پیروان همه مکاتب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین: علی (ع) الگویی برای پیروان همه مکاتب است قزوین- ایرنا- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه صفات امام علی (ع) آینه تمام نمای دین مبین اسلام است، گفت: علی (ع) الگویی برای پیروان همه مکاتب و آزادگان دنیا است.


حجت الاسلام والمسلمینˈعلی نعمت الهیˈ روز سه شنبه به مناسبت میلاد مولی الموحدین حضرت امام علی(ع) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حضرت علی (ع) از نظر معنوی و عبادی پس از پیامبر اسلام (ص) شخصیتی بی نظیر هستند، اظهار داشت: در روایات اهل سنت و تشیع به کرات برپایی هزار رکعت نماز در شبانه روز توسط ایشان ذکر شده است که خود نشان از زهد و بندگی سراسر اخلاص آن حضرت دارد.
وی افزود: بیان معارف دین اسلام، احکام قرآن و سنت رسول خدا(ص)، معرفی جایگاه اهل بیت (ع) در حفظ اسلام و آشکار ساختن بدعت ها در حد توان و ظرفیت جامعه از جمله شاخصه های فعالیت های فرهنگی امیرالمومنین علی (ع) در دوران خانه نشینی بود.
حجت الاسلام نعمت الهی افزود: پرورش شاگردانی برجسته در رشته های مختلف و اعزام آنان به مناطق مختلف، تشویق به بیان و نگارش حدیث، پاسخگویی به پرسش های اندیشمندان مسلمان و غیرمسلمان و تفسیر قرآن، تدوین علم نحو و تربیت مفسر از دیگر شاخصه های فعالیت های فرهنگی امیرالمؤمنین علی (ع) بوده است.
وی با اشاره به تبیین ویژگی های امام علی (ع) توسط شهید مطهری(ره) در کتاب جاذبه و دافعه علی(ع) گفت: با مرور تاریخ زندگانی و حکومت امیرالمومنین علی (ع) گاهی آنحضرت را در صحنه مبارزه با پول پرست ها و دنیا مداران متجمل و زمانی با مقدس نماهای جاهل و منحرف مشاهده می کنیم، لذا وجود مقدس حضرت علی(ع) در دوران خلافتش سه دسته را از خود طرد کرد و با آنان به پیکار برخاست، اصحاب جمل که خود آنان را ناکثین نامید و اصحاب صفین که آنها را قاسطین خواند و اصحاب نهروان یعنی خوارج که خود آنها را مارقین می خواند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: علی(ع) منافقان زیرک و زاهدان احمق را سخت دفع کرده است، همین دو درس، برای مدعیان تشیع کافی است که چشم باز کنند و فریب منافقان را نخورده و با تیزبینی، ظاهربینی را رها سازند.
وی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین علی (ع) پیش از آنکه امام عادل برای دیگران باشد و درباره دیگران به عدل رفتار کند، موجودی متعادل و متوازن بود و کمالات انسانیت را با هم جمع کرده بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور نهادینه سازی فضائل اخلاقی حضرت علی (ع) و پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی باید به نحو گسترده فرمایشات و دستورهایی که آن حضرت برای توسعه فرهنگ در خطابه ها و نامه هایشان در نهج البلاغه فرموده اند را در سطح مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و رسانه ها اشاعه داد تا همه متوجه شخصیت عظیم ایشان شوند.
13 رجب سالروز میلاد با برکت مولود کعبه حضرت علی (ع) است.
7389/ 614
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن