تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818963220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتاق فكر دادگستري يزد تشكيل جلسه داد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > یزد براي نخستين بار/
اتاق فكر دادگستري يزد تشكيل جلسه داد
يزد - خبرگزاري مهر: اتاق فكر دادگستري يزد براي نخستين بار تشكيل جلسه داد تا به بررسي راهكارهاي رسيدگي بهتر و با كيفيت تر به امور ارباب رجوع بپردازد.



به گزارش خبرنگار مهر، رئيس كل دادگستري استان يزد، ظهر امروز در اين جلسه اظهار داشت: اتاق فكر به منظور بررسي راهكارهاي بهتر براي انجام كارها و رفع مشكلات تشكيل شده و در اين مسير همه مولفه‌ها بايد مورد تحليل قرار بگيرند. وي يكي از مهمترين ار كان در دستگاه قضايي را ارباب رجوع دانست و بيان كرد: بايد به نحوي برنامه ‌ريزي شود تا كار ارباب رجوع با كيفيت،‌ سرعت و دقت انجام شود. حيدري تاكيد كرد: كاركنان نيز وظيفه دارند در پاسخگويي به مردم، رعايت حال ارباب رجوع را كرده و با دقت و حوصله به سئوال‌هاي آنها پاسخ دهند. رئيس كل دادگستري استان يزد،‌ پاسخگويي سريع، بي منت و در چارچوب ضوابط را از وظايف اصلي كاركنان دادگستري يزد برشمرد. برنامه هاي فرهنگي براي كاركنان دستگاه قضايي بايد بر تقويت انگيزه افراد استوار باشد وی همچنين بر تدوین برنامه‌های فرهنگی براي ارتقا سطح اعتقادات و پایبندی بر الزامات دینی تأکید کرد و اظهار داشت: کار و برنامه فرهنگی برای کارکنان باید بر تقویت انگیزه و کشش درونی افراد استوار باشد تا تأثیر عمیق و ماندگاری را بر جای گذارد. حيدري ادامه داد: گر چه حفظ ظواهر دینی و مذهبی نیز ضروری است اما نباید به گونه‌ای عمل شود تا افراد به سوی ریاکاری سوق داده شوند.

وی تصریح کرد: احقاق حق و اجرای عدالت، مهم‌ترین هدف دستگاه قضایی است و برنامه‌های فرهنگی در دستگاه قضائی باید در راستاي تکامل شرح وظایف کارکنان و در جهت این اهداف برنامه ریزی شود. سالم ترين و پاكترين كاركنان دستگاه قضايي در استان يزد مشغول خدمت هستند نماینده عالی قوه قضائیه در استان يزد، نیروهای اداری و قضايی دادگستری را از جمله سالم‌ ترین، پاکترین و منظم‌ ترین نیروهای شاغل در دستگاه قضايی کشور  معرفی کرد  و ابراز داشت: در عين حال باید زمینه‌ای را فراهم آورد تا در آینده نیز این شرایط تقویت شود و پايدار بماند. حيدري، تشکیل کلاس های اخلاق و بهره‌گیری از اساتید مجرب در این حوزه را خواستار شد و بیان داشت: انسان همواره به تذکر نیاز دارد و حضور در جلسات اخلاق انسان را از لغزش و خطا دور نگاه می‌دارد.   هزينه هاي تمام شده مراجعه يك نفر به دادگستري براي پاسخگويي حق الناس ايجاد مي كند وی گفت: هزینه‌ های تمام شده مراجعه یک نفر به یک دادگستري بسیار بالاست و چنانچه هزینه کرایه، اقامت و از کار افتادگی یک نفر را به واسطه یک کار اداری محاسبه کنیم هزینه گزافی است در این صورت حق‌الناس سنگینی بر عهده کسی است که بدون دلیل مراجعان را امروز و فردا می‌کند. رئیس کل دادگستری استان تأکید کرد: بر اساس صحبت بزرگان و علمای علم اخلاق بزرگترین واجبات رسیدگی به امور مردم است و بر این اساس نباید با مشغول کردن کارکنان به امور مستحبی در ساعات اداری آنها را از انجام وظیفه اصلی شان باز داشت. معاون فرهنگی دادگستری استان یزد نيز اظهار داشت: تدوین چشم انداز و راهبردهای اساسی دستگاه قضايی در سال جاری و حل آسیب‌های موجود، اولویت اتاق فکر دادگستری استان است. محمدرضا عرشیان بيان كرد: در اتاق فکر به مباحث مهمی پرداخته شده است که اگر بر اساس امکانات موجود بتوان درصدی از آن را هم عملیاتی کرد، گامهای رو به رشد و اساسی برداشته خواهد شد. بررسي عوامل آسيب و راهكارهاي حل آن مهمترين وظيفه اتاق فكر است وی آسیب شناسی وضعیت کلی دستگاه و بررسی عوامل آسیب و تدوین راهکارهای حل مسائل و آسیبها را از اهم وظایف اتاق فکر دانست و اظهار داشت: با تکیه بر نیروی اندیشه و تبادل افکار از ابعاد مختلف ، مسائل بهتر بررسی و با شرایط کامل تری حل خواهد شد. معاون فرهنگی دادگستری تأکید کرد: فلسفه تشکیل اتاق فکر بر اساس تأکید مقام معظم رهبری و نظر معظم له بر کار گروهی است. وي تصریح کرد: امور فرهنگی  هزینه و زمان زیادی را مطلبد و بر همین اساس برای حصول نتایج مطلوب و عمیق باید صبر پیشه کرد و با آرامش مسائل را پیگیری كرد. با صدور احکامی از سوی غلامحسین حیدری رئیس کل دادگستری استان یزد، محمد رضا عرشیان، احمد بهمنی، محمدحسن باقری اتابک، محمد یعقوبی، علی محمد شهیدی فر، غلامعلی دهشیری، احمد برزگر زاده و حسین استادی به عنوان اعضای اتاق فکر استان معرفی شدند.




۱۳۹۳/۲/۲۲ - ۱۸:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن