تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814792132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملی شدن تفاهم نامه های بین المللی تحولات عظیمی در هرمزگان ایجاد می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در هرمزگان: عملی شدن تفاهم نامه های بین المللی تحولات عظیمی در هرمزگان ایجاد می کند بندرعباس-ایرنا- رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در( بندرعباس وقشم)هرمزگان گفت:عملی شدن مفاد تفاهم نامه های منعقده بین این استان با تعدادی از کشورها تحولات عظیمی در توسعه اقتصادی این استان داشته باشد.


به گزارش ایرنا سعید شعبان دوشنبه درگفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: دریکی دهه گذشته تاکنون تفاهم نامه های متعددی میان هرمزگان با استانهایی از کشورهای روسیه، ارمنستان، عمان، چین و چند کشور دیگر منعقد شده که هیچ یک از آنان از سوی متولیان اقتصادی مورد پیگرد قرار نگرفته است.
رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد قشم خاطرنشان ساخت: این درحالی است که مفاد توافق نامه ها و یا تفاهمنامه های منعقده متناسب با قابلیت ها و نیازهای بین دو استان تنظیم می گردند و از آنجایی که مورد تایید بالاترین مقام اجرایی دولت در این استان قرار می گیرد قابل اجرا می باشند.
شعبان دراین زمینه به امضای تفاهمنامه ای در سال 83خورشیدی بین استانداری وقت هرمزگان با یکی از همتایانش در یکی از کشورهای مشترک المنافع اشاره کرد و گفت: عملی شدن آن می توانست تحول عظیمی در توسعه کریدورشمال -جنوب و ترانزیت منطقه ، افزایش صادرات محصولات کشاورزی وهمچنین رونق صنعت گردشگری ایجاد کند که متاسفانه نه تنها تاکنون محقق نشده بلکه مسکوت باقی مانده است.
رییس نمایندگی وزارت امور خارجه درهرمزگان خاطرنشان ساخت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت ها ترانزیتی ،صنعتی، کشاورزی وگردشگری این استان ، تحولات اقتصادی استان کند پیش می رود.
وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان سال ( جهاد اقتصادی ) و همچنین اقتصاد مقاومتی ابراز امیدواری کرد که با فعالیت های دولت تدبیر و امید شاهد پیگیری تفاهم نامه های منعقده و عملی شدن آنها باشیم.
شعبان تاکید کرد برخلاف برخی که هرمزگان را محروم تلقی می کنند معتقدم که این استان یکی از ثروتمندترین استانهای کشور است که بنا به دلایلی چرخ توسعه زیرساخت های آن به صورت لنگان لنگان پیش می رود.
این مقام مسوول در تایید گفته هایش به انجام سفرهای متعددی از سوی هیات های دیپلماتیک خارجی مقیم کشورمان و بازدیدهای میدانی آنان از زیرساخت ها و توانایی های هرمزگان (طی 12سال اخیر) نام برد.
طی مدت یاد شده تعدادی هم زمان با سفرهیات های دیپلماتیک از کشورهای مختلف از جمله ژاپن، اندونزی، روسیه، سنگاپور، عمان،ارمنستان، چین، پاکستان، اتریش و چند کشور دیگربه بندرعباس مرکز استان هرمزگان چندین تفاهم نامه نیز به امضای دو طرف رسیده است.
این درحالی است که در 12سال گذشته تاکنون چندین هیات اقتصادی نیز از استان هرمزگان به کشورهای مذکور سفر کرده اند که به دلیل ضعف در پوشش خبری اطلاعات دقیق از نتایج آنها در دست نیست.ک/3
512/668
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن