تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815511442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه ورزش نیازمند توجه به محلات شیراز است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس طالبان:
توسعه ورزش نیازمند توجه به محلات شیراز است
شیراز – خبرگزاری مهر: نائب رئیس شورای شهر شیراز گفت: توسعه ورزش نیازمند توجه به محلات شیراز است.



به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا طالبان بعد از ظهر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز افزود: از منظر مدیریت شهری، گسترش ورزش همگانی مي تواند مهم ترين عامل در غلبه بر چالش‌های اجتماعی امروزي همچنین بسترسازی برای پیشبرد شهروندان به سوی زندگی سالم باشد.

وی ادامه داد: محله محوری جدیدترین و البته جدی ترین رویکرد در مدیریت شهری تلقی می شود که توجه به آن، پیامدهایی مثبت و قابل ارتقا در مقوله های مختلف از جمله فرهنگ شهروندی به دنبال دارد اگرچه امروزه مجموعه شهرداری برنامه های متنوعی را در راستای توسعه ورزش های همگانی در دست اجرا دارد اما به نظر می رسد استفاده از ظرفیت محله ها، فاکتور فراموش شده ی این عرصه است.

نایب رئیس شورای شهر شیراز تصریح کرد: وجود سالن های ورزشی یا فرهنگسراها در بسیاری از محلات، با اینکه جسم و کالبد ورزش را فراهم ساخته اما عدم برنامه ریزی صحیح و همه جانبه یا عدم همراهی دستگاه های متولی، موجب شده  که روح ورزش در این محلات جاری نباشد.

طالبان تاکید کرد:  برگزاری برنامه های ورزشی مختلف در مکان هایی همچون بوستان ها به ویژه بوستان آزادی و بلوار چمران، همچنین پوشش زنده آنها توسط صدا و سیمای مرکز فارس اقدامی قابل تقدیر از سوی شهرداری شیراز، هیأت ورزش های همگانی و سازمان صدا و سیماست، اما با توجه به ظرفیت های موجود در محلات مختلف حتی در مناطق کم برخوردار شهری باید زیرساخت ها را طوری پیش بینی کرد که ورزش همگانی جای خود را در سبد برنامه خانواده‌ها پیدا کرده و محله به محله و کوچه به کوچه گسترش یابد.

وی ادامه داد: برگزاري مسابقات ورزشی  در محلات همچنین ایجاد فضای رقابت های ورزشی بین محلات مختلف ، ايجاد جاده سلامت و اجراي برنامه منظم ورزشي تحت نظارت شهرداري، استفاده از حضور پررنگ صدا و سیما جهت پوشش زنده ی برنامه ها به عنوان یک اهرم تشویق و ترغیب برای شهروندان، توجه به سلامت روان و جسم بانوان با در نظر گرفتن نقش محوری و تعیین کننده آنها در تحکیم و سلامت بنیان خانواده و .... از جمله موارد قابل توجه در این مبحث می باشد.

نایب رئیس شورای شهر شیراز تصریح کرد: تشکیل شورای ورزش و کار گروه های ورزشی در محلات بدون قطع نتایج فرخنده ای در پی خواهد داشت که از آن جمله می توان به سامان دهی زیر ساخت ها و تعریف مشخص آن در محلات، همچنین شناسایی استعدادهای ناب ورزشی اشاره کرد که فرصت شکوفایی نداشته اند.

طالبان افزود: در این راستا تنظیم تفاهم نامه فی مابین سه دستگاه شهرداری، سازمان ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای مرکز فارس جهت توسعه امر ورزش همگانی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز بررسی خواهد شد.


۱۳۹۳/۲/۲۲ - ۱۷:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن