تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818820016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرزندان شهدا پشتوانه ای ارزشمند برای دفاع ازحیات انقلاب اسلامی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرزندان شهدا پشتوانه ای ارزشمند برای دفاع ازحیات انقلاب اسلامی هستند رشت - ایرنا - استاندار گیلان در نشست با فرزندان شهدای استان گفت: فرزندان شهدای والامقام به عنوان ماندگارترین یادگارهای دوران انقلاب و دفاع مقدس پشتوانه ای ارزشمند و محکم برای دفاع از حیات پرنور انقلاب اسلامی هستند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمدعلی نجفیˈ عصر یکشنبه در این نشست معنوی، با بیان این که شهدای گرانقدر جانشان را برای دفاع از انقلاب اسلامی و ملت ایران تقدیم کردند، افزود: هر قدر هم که ما به به شهدا و خانواده های آن ها خدمت کنیم در مقابل ایثار و فداکاری آنان ناچیز و کم ارزش است.
وی عظمت اسلام و انقلاب اسلامی را ثمره خون شهدا دانست و اظهار کرد: ما موظفیم یاد شهدا را در تمامی بخش های اجتماعی، سیاسی ، اقتصادی به ویژه فرهنگی گرامی و ارزش بگذاریم و ادامه دهنده مسیر آنان باشیم.
نجفی با بیان این که باید قدردان خون شهدایی که با ایستادگی و ایثار از آرمان ها و ارزش ها و حفظ تمامیت ارضی و امنیت مردم کشور دفاع کردند، باشیم، اضافه کرد: مسوولان باید ضمن حفظ آرمان های شهدا به یادگارانشان نیز خدمت کنند.
نجفی انتظارات خانواده های شهدا را از نظام به حق دانست و گفت: البته نظام و جامعه نیز در مقابل انتظاراتی از خانواده شهدا دارند.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مباحث اقتصادی و انضباط مالی و نامگذاری امسال به عنوانˈ اقتصاد و فرهنگ؛ عزم ملی با مدیریت جهادی ˈ انتظار جامعه از خانواده های شهدا را متفاوت از سایر قشرها خواند و تصریح کرد: پاکدستی، صداقت، درستی باید بر تمامی امور و کارهای همه مسولان و خانواده های شهدا به عنوان صاحبان انقلاب حاکم باشد.
وی خاطر نشان کرد: وظیفه و مسوولییت خانواده و فرزندان شهدا بسیار سنگین تر از دیگر افراد و قشرهای جامعه است؛ چرا که باید با امانتداری صداقت و کرامت و حفظ ارزش های اصیل اسلامی و انسانیت مسوولییت عظیم حراست از انقلاب اسلامی را به دوش بکشند.
وی ادامه داد: اگر فرزند یا خانواده شهیدی به طور سهوی دچار اشتباه شوند دشمنان با سوء استفاده از این فرصت آن را بزرگنمایی می کنند تا از این طریق به نظام اسلامی ضربه وارد کنند.
استاندار گیلان با اشاره به وجود برخی نقایص و اشکالاتی در جامعه اداری کشور در زمینه انضباط اقتصادی اظهار کرد: با وجود تاکیدات زیاد رییس جمهوری به مسوولان دولتی برای رعایت پاکدستی ، ممکن است گاهی شاهد ایراداتی در این زمینه در بخش های دولتی باشیم که برای رفع این نواقص نیز باید کوشید.
وی در ادامه شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های خانواده های شهدا برای بهره گیری از آنان در بخش های مختلف در توسعه استان را یکی از الویت ها برای این قشرذکر و تصریح کرد: فرزندان شاهد نباید خدمت به نظام و مردم را فقط منحصر به حضور در بخش های دولتی بدانند ، بلکه بخش های خصوصی نیز به عنوان بخش های متعهد در کنار دستگاه های دولتی و یارو یاور انقلاب می توانند زمینه خدمت به این یادگاران ارزشمند شهدای والامقام را فراهم کنند.
وی اشتغال زایی را یکی از مهمترین دغدغه ها و رویکرد خود در مدیریت استان عنوان و تصریح کرد: اشتغال و رونق اقتصادی باید به جد دنبال شود؛ اما اقتصاد و توسعه باید منبعث از فرهنگ اسلامی باشد.
نجفی با تاکید بر ضرورت فعال شدن بخش مشاورین امور ایثارگران دستگاه های اجرایی برای پیگیری مسائل و مشکلات خانواده های معظم شهداء و ایثارگران خواست تا در همین راستا شورای مشورتی ایثارگران نیز فعال شود.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قرار داشتن در آستانه فصل گرما و اجرای طرح های سالم سازی در سواحل استان گفت: ما به دنبال اجرای طرح های سالم سازی با حفظ هویت اصیل اسلامی و حفظ کرامت و احترام خانواده ها و جلب رضایت گردشگران و استفاده کنندگان از سواحل هستیم.
وی با اشاره به مواهب طبیعی گیلان اعم از جنگل، دریا و سواحل و کوهستان و بهره مندی از آنها افزود: این مواهب فرصت هایی برای بهره مند شدن گردشگران از نعمات طبیعی و مردم استان برای ایجاد اشتغال می باشد.
همچنین در این نشست ˈ احمد اسماعیلیˈ مدیرکل بنیاد شهید گیلان تعداد فرزندان شهدای استان گیلان را دو هزار و 747 عنوان و با ارائه گزارشی مهمترین مشکلات فرزندان شهدا را در زمینه اشتغال بیان و تصریح کرد: برای برطرف شدن هرچه سریعتر مشکلات و دغدغه های خانواده های شهدا تلاش می کنیم.
چندین تن از فرزندان شهدا نیز مشکلات و دغدغه های خود و خانواده های شهدا را با استاندار در میان گذاشتند.
استان گیلان قریب هشت هزار شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.ک/2
7296/ 603
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن