تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819153505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت استفاده از فناوریهای نوین در طرحهای ازدیاد برداشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: ضرورت استفاده از فناوریهای نوین در طرحهای ازدیاد برداشت خبرگزاری پانا: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر نقش پژوهش در فرایند ازدیاد برداشت، گفت: استفاده از فناوری های نوین برای پیاده سازی طرحهای ازدیاد برداشت ضروری است.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ساعت 14:57



به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شانا، رکن الدین جوادی روز گذشته از پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز کشور بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین پیشرفتهای طرح تعیین روش مناسب ازدیاد برداشت از میدان نفت سنگین کوه موند، مطالعات آزمایشگاهی بررسی تاثیر تزریق گاز بر سنگ و سیال مخزن گاز میعانی سراجه در فرآیند ذخیره سازی گاز و مطالعه اثر تزریق نزدیک به امتزاجی دی اکسید کربن در تولید نفت به جا مانده قرار گرفت.
وی تصریح کرد: هم اکنون دبی نفت هر یک از چاه های مناطق نفتخیز جنوب به طور متوسط از 20 هزار بشکه به 2 هزار بشکه کاهش یافته است.
جوادی با اشاره به نقش بی بدیل فعالیتهای پژوهشی در افزایش ضریب برداشت از مخازن نفت و گاز گفت: فعالیتهای پژوهشی با اقدامهای دانش بنیانی سروکار دارد که به واسطه این اقدامها و تولید دانش، بازدهی روشهای گذشته افزایش می یابد و یا راه های جدیدی پیش روی محققان گشوده می شود.
پژوهشکده ازدیاد و برداشت از مخازن نفت و گاز کشور با گذشت 35 سال از تاسیس آن، تا کنون به عنوان تنها مرکز تحقیقاتی کشور به طور ویژه پژوهش های کاربردی ازدیاد برداشت از مخازن هیدروکربوری را انجام می دهد.
این پژوهشکده در ساختار نظام جامع پژوهش و فناوری صنعت نفت به عنوان هاب کنسرسیوم دانشگاهی ازدیاد و برداشت، مسئولیت نظارت و کنترل کیفیت نتایج پژوهش های ازدیاد و برداشت را بر عهده دارد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن