تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818197616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گلستان برای آسیای میانه نقش کلیدی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گلستان برای آسیای میانه نقش کلیدی دارد گرگان - ایرنا- استاندار گلستان با اشاره به موقعیت جغرافیایی این استان، گفت: گلستان به لحاظ دارا بودن خطوط انتقالی خشکی و دریایی می تواند برای آسیای میانه نقش کلیدی را ایفاء نماید.


به گزارش ایرنا، ˈحسن صادقلوˈ روز یکشنبه درجمع تعدادی از مدیران استانی، اظهار کرد: گلستان به عنوان یک کریدور عبوری برای آسیای میانه و به منظور رسیدن به دریاهای آزاد ،دارای اهمیت بوده و مورد توجه است.
وی افزود: بخصوص کشور قزاقستان که به عنوان انبار گندم در دنیا مطرح است، تمایل زیادی دارد که گندم خود را از طریق گلستان به کشورهای جنوب و دریاهای آزاد انتقال دهد.
صادقلو، علت تمایل این کشور برای انجام این مراوده اقتصادی را وجود خط ریلی مستقیمی که به زودی ایجاد خواهد شد و همچنین برند جهانی گندم گلستان دانست.
استاندار گلستان با اشاره به کیفیت و مرغوبیت گندم استان ،تصریح کرد: گندم گلستان دارای کیفیت بسیار مطلوب و برند جهانی است و بهترین آرد مطرح در دنیا، آرد گلستان می باشد.
وی به خاویار استان نیز اشاره کرد و گفت: دومین برند استان خاویار است که متأسفانه به علت برخی اتفاقات تاریخی دچار ضربات سنگینی شده است ولی در حال احیاء آن هستیم.
صادقلو در پایان با اشاره به تنوع گیاهی و مرتعی گلستان یاداور شد: قریب به 1700 گونه گیاهی در استان وجود دارد که بیشتر آنها دارای خواص دارویی بوده و گلستان می تواند از این جهت نیز مورد توجه قرار گیرد.
استان مرزی گلستان با حدود یک میلیون و 800هزار نفر جمعیت در شمال ایران واقع شده و با کشور ترکمنستان، دریای خزر واستان های مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
601
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن