تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819863486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد جهرم گونه جدید گیاهی معرفی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد جهرم گونه جدید گیاهی معرفی کرد شیراز - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم فارس گفت:عضو هیات علمی این دانشگاه موفق به کشف ، ثبت و معرفی گونه جدید گیاهی به دنیا شد.


بهنام بهروزنام یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت:امیر برجیان، عضو هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم موفق به کشف و توصیف این گونهٔ جدید از خانواده پامچال Primulaceae شده است.
وی اظهار کرد: این گونهٔ جدید در نشریه گیاه شناسی شمال اروپا Nordic Journal of Botary، با نام علمی Dionysia assadii Borjian sp. nov. به چاپ رسیده است.
کاشف این گونه جدید گیاهی گفت:ظرف چندین سال مطالعه و پژوهش بر روی گیاهان انحصاری(Endemic) استان فارس و بررسی وضعیت این گیاهان ارزشمند از نظر میزان تهدیدات محیطی و شرایط فعلی آنها در زیستگاه طبیعی، به گونه جدیدی از جنس Dionysia (از خانواده ی گل پامچال Primulaceae) در کوه ختابان(خاتون) در شهرستان بوانات استان فارس آشنا شدیم.
امیربرجیان که دارای مدرک دکتری سیستماتیک گیاهی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران وعضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم است ، افزود: پس از نمونه برداری، کار شناسایی این گونه گیاهی زیر نظراستاد مصطفی اسدی عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور انجام شد.
وی گفت:نتایج شناسایی حاکی از این بود که این گونه یگ گونه جدید برای دنیاست ودر نهایت با شماره هرباریومی 97899 درهربایوم مرکزی ایران(TARI) به ثبت رسیده است.
برجیان بیان داشت : پس از تهیه گزارش کاملی از این پژوهش در قالب یک مقاله، این گونه جدید در نشریه گیاه شناسی Nordic که از مجلات بسیار معتبردنیاست به ثبت رسید.
این پژوهشگر اظهار کرد:با هدف قدردانی از همکاری ومشارکت مصطفی اسدی عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل و مراتع کشور، این گیاه جدید به نام ایشان نامگذاری شده است.
برجیان افزود:برای اجرای این کار پژوهشی احترام دیلمی و ابوفاضل دوستی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد جهرم در تمام مراحل این پژوهش همکاری صمیمانه ای با من داشتند .
شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.ک/3
7369 /679 /675
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن