تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821213387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دفن بقایای شناسایی نشده قربانیان یازده سپتامبر در محل برج


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: دفن بقایای شناسایی نشده قربانیان یازده سپتامبر در محل برج
در مراسمی ویژه، هزاران تکه از بقایای اجساد قربانیان حملات یازدهم سپتامبر که پزشکان قانونی قادر به شناسایی آنها نبودند، به زیر محل یادبود برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی در نیویورک منتقل شد.
آفتاب: روز شنبه پانزده خودرو تشریفات تابوت‌هایی حاوی ۷۹۳۰ تکه از بقایای اجساد را از محل ساختمان پزشکی قانونی و کالبد شکافی نیویورک به محل ویژه‌ای که در زیر محوطه تخریب شده برج‌های دو قلوی سازمان تجارت جهانی نیویورک تعبیه شده بود، منتقل کردند.

بی بی سی نوشت،این محل که بر روی آن قرار است موزه‌ای احداث شود فقط برای اعضای خانواده قربانیان و متخصصان پزشکی قانونی قابل دسترس خواهد بود.

در جریان حملات یازدهم سپتامبر، دو هواپیمای مسافربری ربوده شده توسط حمله‌کنندگان و به صورت انتحاری به دو آسمانخراش مرتفع سازمان تجارت جهانی در منهتن نیویورک برخوردند که در جریان آن حدود ۳۰۰۰ هزار نفر کشته شدند.
این دو برج بعد از برخورد و انفجار هواپیماهای مسافربری، مدتی در آتش سوختند و سپس یکی پس از دیگری فرو ریختند.

بسیاری از اجساد قربانیان این واقعه پیش از جمع آوری، ساعت‌ها در آتش سوختند به طوری که اکنون پزشکان قانونی قادر به شناسایی و تفکیک آنها نیستند.

اعتراض بعضی از اعضای خانواده قربانیان

همزمان با برگزاری مراسم انتقال این بقایا، بعضی از اعضای خانواده قربانیان به نشانه اعتراض در محل مراسم حاضر شدند و در حالی که دهان خود را با پارچه‌های سیاه بسته بودند در سکوت به این اقدام مقام‌های نیویورک اعتراض کردند.

یکی از اعضای خانواده‌های معترض که پسرش را در واقعه یازدهم سپتامبر از دست داده می‌گوید مقام‌ها در مورد دفن و نگهداری از بقایای اجساد با خانواده‌های قربانیان مشورت نکردند و نظر آنها را جویا نشدند چرا که می‌دانستند خانواده‌ها با این تصمیم موافق نیستند.

در برابر معترضان، برخی از اعضای خانواده قربانیان هم از این مراسم استقبال کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، از میان ۲۷۵۳ جسد پیدا شده در محل برج های تخریب شده سازمان تجارت جهانی، ۱۱۱۵ جسد قابل شناسایی نبودند.





تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن