تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805161739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسايي 29 محل داراي مشخصات مناسب براي شهرک مشترک ايران و چين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۵:۴۸ب.ظ)
توقف فعاليت 5450 واحد در شهرک هاي صنعتي کشور شناسايي 29 محل داراي مشخصات مناسب براي شهرک مشترک ايران و چين مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران با بيان اينكه عدم تأمين نقدينگي براي تأمين مواد اوليه مهمترين دليل توقف برخي واحدهاي صنعتي مستقر در شهرك هاي صنعتي بوده است از بانك ها خواست تا در اين راستا حمايت هاي خاصي را به عمل آورند.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد محمدعلي سيد ابريشمي، در نشست خبري با بيان اينكه براساس آمار 31 هزار واحد در حال بهره برداري و پروانه ي بهره برداري در مجموعه ي شهرك هاي صنعتي وجود دارد، تصريح كرد: از اين تعداد حدود 5هزارو 450 واحد در حال حاضر متوقف هستند.
وي افزود: 71 درصد از واحدها در حد فاصل سال هاي 85 تا 92 به دلايل مختلف، از جمله مشكل تأمين مواد اوليه و نداشتن نقدينگي متوقف شده اند.
سيد ابريشمي با بيان اينكه عدم تأمين نقدينگي براي تأمين مواد اوليه مهمترين دليل توقف اين واحدها بوده است از بانك ها خواست تا دراين راستا حمايت هاي خاصي را به عمل آورند.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به تملك حدود 850 واحد صنعتي مستقر در شهرك هاي صنعتي توسط بانك ها كه از اين تعداد 700 واحد متوقف هستند، اظهار كرد: انتظار داريم اين واحدهاي صنعتي كه متوقف شده اند و تملك آنها توسط بانك ها صورت گرفته است هر چه زودتر به چرخه توليد برگردند.
وي افزود: يكي از راهكارها در اين زمينه واگذاري زمين ها و به مزايده گذاشتن آنهاست كه اين موضوع در حال پيگيري است؛ چرا كه توقف اين واحدها بيكاري 97 هزار نفر را به دنبال داشته است.
سيد ابريشمي همچنين اضافه كرد: در اين راستا پيشنهادات مختلفي داده شده است كه معافيت قسمتي از مبلغ شارژ واحدهاي صنعتي كه در شهرك هاي صنعتي استقرار دارند از آن جمله مي باشد.
وي به موضوع ساماندهي اراضي و زمين هاي مستقر در شهرك هاي صنعتي اشاره كرد و گفت: در اين خصوص به دنبال ايجاد سامانه الكترونيكي مناسب هستيم تا سرمايه گذاران به راحتي بتوانند به آمار دقيق و به روز دسترسي داشته باشند.
سيد ابريشمي در ادامه با اشاره به سهم بخش صنعت از قانون هدفمندي يارانه ها كه بالغ بر 3هزار ميليارد تومان تعيين شده است، تصريح كرد: در تلاشيم تا تخصيص مناسبي از اين ميزان به بخش شهرك ها و واحدهاي صنعتي صورت گيرد.
مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران همچنين تأكيد كرد: از اين ميزان سعي داريم بخشي به عنوان افزايش سرمايه در اختيار صندوق ضمانت از صنايع كوچك قرار بگيرد تا بتوانيم يارانه به سود تسهيلات تعلق پيدا كند همچنين پشتوانه اي باشد تا صندوق بتواند ضمانت نامه براي تعداد بيشتري از واحدها صادر كند.
وي به موضوع اهميت تأمين زيرساخت ها در شهرك ها و نواحي صنعتي به عنوان رسالت مهم اين سازمان اشاره كرد و گفت: تأمين زمين و مهمتر از آن تأمين زمين سنددار از اولويت هايي است كه اين سازمان در دستور كار خود قرار داده است.
سيدابريشمي همچنين افزود: در حال حاضر ايرادي كه در قانون وجود دارد موضوع گرفتن زمين از سازمان منابع طبيعي است؛ چرا كه اين سازمان زمين ها را به صورت اجاره اي در اختيار واحدها قرار مي دهد كه اين موضوع نيازمند بازنگري و اصلاح است.
وي اضافه كرد: همچنين در اختيار قرار گرفتن زمين هاي تفكيك شده و ايجاد و بسترسازي مناسب در جهت تأمين آب، برق، گاز و ساير موارد حائز اهميت در شهرك ها و نواحي صنعتي از ضرورياتي است كه اين سازمان مجدانه مورد پيگيري و حمايت خود قرار داده است.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت به وضعيت زمين هاي شهرك ها ونواحي صنعتي اشاره كرد و گفت: مساحت كل زمين هاي صنعتي در شهرك ها و نواحي صنعتي بالغ بر 50 هزار هكتار است، تعداد قراردادهاي انجام شده بالغ بر 63 هزار هكتار و مساحت زمين هاي واگذار شده بالغ بر 31 هزارو 270 هكتار است و براين اساس 19 هزار هكتار، مساحت زمين هاي باقي مانده از شهرك ها و نواحي صنعتي است.
سيد ابريشمي يادآور شد: در 6 ماهه اخير و سال 92 تعداد زيادي از شهرك هاي صنعتي كه واگذار شده بود سنددار كرديم كه دراين راستا لازم به ذكر است از 124 هزار هكتار زميني كه براي بيش از 900 شهرك در نظر گرفته شده بالغ بر 107 هزار هكتار سند دار است.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه به موضوع خوشه هاي صنعتي اشاره كرد و افزود: در اين خصوص از پتانسيل ها و ظرفيت هاي بالايي برخورداريم كه تلاش مي كنيم با ايجاد هم افزايي بين واحدها و شهرك ها، خوشه هاي صنعتي را توسعه ببخشيم.
وي خاطرنشان كرد: در شهرك ها حدود 2 هزار واحد صادراتي موجود است كه با تفاهم نامه با صندوق ضمانت صادرات و بانك توسعه صادرات ايران، نقدينگي مورد نياز براي اجراي حمايت هاي لازم در زمينه توسعه خوشه هاي صنعتي و افزايش صادرات اين واحدها فراهم خواهد شد.
سيد ابريشمي همچنين افزود: 3/3 ميليارد تومان از منابع شهرك ها و رديف بودجه عمومي به توسعه 84 خوشه صنعتي در سال گذشته كمك شده است.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعيت فعاليت واحدهاي صنعتي تصريح كرد: در حال حاضر از 31 هزار واحد صنعتي مستقر در شهرك ها و نواحي صنعتي بالغ بر 5 هزارو 450 واحد تعطيل شده است.
سيد ابريشمي افزود: در حال حاضر واحدهايي كه زير 50 درصد فعاليت دارند بالغ بر 9 هزارو 97 واحد صنعتي است كه اين ميزان در بين واحدهايي كه بين 50 تا 70 درصد مشغول به كارند به 9 هزارو 264 مي رسد ضمن اينكه 8 هزارو 269 واحد صنعتي نيز بالاي 70 درصد فعاليت مشغول به فعاليت هستند.
مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران در ادامه همچنين به موضوع سرمايه گذاري خارجي اشاره كرد و گفت: تا پايان ارديبهشت سال گذشته تعداد 112 سرمايه گذار خارجي با حدود 327 ميليون دلار سرمايه گذاري و اشتغالزايي 10 هزارو 600 جذب شده اند.
وي افزود: در حال حاضر امكان جذب سرمايه گذاري در 20 استان كشور وجود دارد.
سيد ابريشمي در پايان به ايجاد شهرك مشترك ايران و چين اشاره كرد و گفت: دراين راستا اقدامات لازم انجام و 29 محل داراي مشخصات مناسب در استان هاي مختلف تعيين شده كه امكانات زيربنايي و زيرساختي آنها در حال بررسي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن