تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805495322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصفهان در حوزه اقتصاد دانش بنیان پیشرو است/ راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان زرگرپور:
اصفهان در حوزه اقتصاد دانش بنیان پیشرو است/ راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری
اصفهان – خبرگزاری مهر: استاندار اصفهان با اشاره به اینکه پایتخت فرهنگی جهان اسلام در حوزه اقتصاد دانش بنیان پیشرو بوده است، گفت: برگزاری جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی توانسته در راستای ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی گام‌های موثری بردارد و بر این مبنا به زودی منطقه ویژه علم و فناوری در استان اصفهان به عنوان نخستین استان کشور راه اندازی می شود.



به گزارش خبرنگار مهر،  رسول زرگرپور شنبه شب در مراسم اختتامیه دهمین دوره جشنواره ملی و فن آفرینی شیخ بهایی با اشاره به اینکه به عنوان استاندار اصفهان و رئیس هیئت اجرایی شهرک علمی و تحقیقاتی در این مراسم حضور دارم، اظهار داشت: توسعه علم و فناوری همواره از برنامه‌های اصولی و با تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: به همین دلیل شاهد رشد و بالندگی مراکز علمی و پژوهشی کشور طی دهه گذشته بوده‌ایم اما هدف از توسعه علم و فن آوری در برنامه‌های کشور، تسری دادن حوزه یادشده به سایر حوزه‌ ها و ورود آن به زندگی مردم عادی در کشور و به طور خلاصه بهره ‌برداری از علم و فن آوری در توسعه پایدار کشور در سایه نظام اسلامی بوده است.

استاندار اصفهان افزود: اصفهان از دیرباز نمونه بارزی از یک توسعه پایدار پیش چشم بازدیدکنندگان و اهل تأمل قرار داده است؛ دلیل عمده این موضوع ایجاد هماهنگی فی مابین صنعت، دانشگاه و دولت در موضوعات گوناگون مانند مسائل زیست‌محیطی، صنعتی و اقتصادی بین انسان‌ها، محیط و بستر فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی ایشان بوده است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ، اصفهان نقش برجسته در پیشرفت ایران داشته است و یکی از عوامل اصلی این توفیق توجه ویژه مردم اصفهان به توسعه علوم و به ویژه کاربردی کردن آنهاست، گفت: استان اصفهان همواره در موضوع توسعه علمی و فن آوری در سطح منطقه و ملی پیشرو بوده است.

زرگرپور اضافه کرد: اصفهان تمام شرایط و الزامات لازم از جمله زیرساخت‌های علمی و فن آوری، نیروی انسانی تحصیل‌کرده و متخصص، نهادهای خصوصی پرتوان و عزم و انگیزه کافی برای محور قرار گرفتن در امر توسعه فن‌آوری در کشور را دارا است.

جشنواره شیخ بهایی همواره در راستای حمایت از دانشجویان عمل کرده است

وی تاکید کرد: برگزاری جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به عنوان نخستین جشنواره موفق در حمایت از فن آفرینان توانسته است در جهت توسعه فن آوری، تجاری‌سازی و ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی و حمایت از آنان در سطح منطقه و کشور گام‌های موثری بردارد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: امروز افتخار داریم در دهمین جشنواره ملی فن آفرینی که به نام دانشمندی برجسته و فقیهی کامل به نام شیخ بهایی است، حضور داریم؛ جشنواره‌ای که توجه ویژه خود را معطوف به موضوع کارآفرینی مبتنی بر فن آفرینی کرده و تلاش می کند تا ارتباط ما بین صاحبان دانش با صنعتگران و سرمایه‌گذاران را تسهیل کند تا شرایط برای توسعه اقتصادی دانش بنیان فراهم آید و این به معنای تبدیل علم به ثروت است.

اصفهان شهر دانایی است

وی بیان داشت: اگرچه شهر اصفهان یک موزه واقعی از معماری اسلامی و هنرهای دستی است و با گنبدهای فیروزه‌ای پل‌های زیبا خیابان‌های روح‌افزا به خود می‌بالد، اما عامل به نام بودن اصفهان در این واقعیت نهفته که شهر دانایی است.

زرگرپور با اشاره به اینکه دوران شیخ بهایی دوره درخشانی به حساب می‌آید و اما به نام بودن اصفهان در طول تاریخ و تا زمان معاصر صادق بوده است، گفت: امروزه اصفهان اگرچه 6 درصد از پهنه کشور را به خود اختصاص داده اما میزبان بیش از 11 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور است.

وی ادامه داد: این مسئله نشان می دهد که اصفهان توجه خاص و ویژه‌ای به توسعه علم و فن آوری دارد و در حوزه توسعه اقتصاد دانش بنیان و توسعه پایدار منطقه‌ای نه تنها به خوبی از این موضوع، بهره‌برداری نموده است بلکه پیشرو بوده است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: امروز دانشگاه‌های برجسته شهر اصفهان، نقش موثری در توسعه علم داشته و وجود شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که به خوبی توانسته قدم‌های مؤثری در توسعه مبتنی بر دانش بردارد و سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در فن‌آوری‌های صنعت ساز ترغیب کند ظرفیت بسیار مهمی برای استان اصفهان و کشور محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های عالی صنعتی و دانشگاهی اصفهان، تجربه های شهرک علمی تحقیقاتی و وجود اساتید برجسته این شهر، به زودی منطقه ویژه علم و فناوری در استان اصفهان به عنوان نخستین استان کشور راه اندازی می شود که امیدواریم آقایان فرجی دانا و ستاری (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) نیز به ما در این زمینه کمک کنند.

به گزارش مهر در این مراسم و در راستای کمک به نهادینه کردن اقتصاد دانش بنیان تفاهم نامه همکاری میان شهرداری اصفهان، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و مرکز منطقه ای آیریس امضا و در پایان مراسم نیز ضمن رونمایی از تمبر ویژه دهمین جشنواره ملی فنی آفرینی شیخ بهایی از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.


۱۳۹۳/۲/۲۱ - ۰۹:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن