تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820959403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پارک علم و فناوری کرمانشاه از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پارک علم و فناوری کرمانشاه از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند کرمانشاه - ایرنا - سرپرست معاونت فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: دبیرخانه کمیته ارزیابی طرح های دانش بنیان غرب کشور که کارگزار صدور مجوز فعالیت شرکت های دانش بنیان استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام است از این شرکت ها حمایت خواهد کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ˈمعصومه خان احمدیˈ روز سه شنبه در نشستی خبری اظهار داشت: امروزه توسعه مبتنی بر دانایی جایگزین توسعه مبتنی بر مواد اولیه شده است.
وی با بیان اینکه امروز باید در مسیر اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم، یادآور شد: حمایت از طرح های دانش بنیان، صندوق حمایت از پژوهش و فناوری، پیگیری امور مربوط به تاسیس دفتر شرکت ها و واحدهای فناوری در اقلیم کردستان را از مهم ترین برنامه های اقتصادی دبیرخانه کمیته ارزیابی طرح های دانش بنیان عنوان کرد.
خان احمدی همچنین در خصوص دبیرخانه کمیته ارزیابی طرح های دانش بنیان غرب کشور گفت: این دبیرخانه کارگزار تشخیص صلاحیت، رتبه بندی و صدور مجوز فعالیت شرکت های دانش بنیان استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام است که در پارک علم و فناوری کرمانشاه راه اندازی شده است.
خان احمدی همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان در راستای تقویت ایده های نو و جدید را از دیگر برنامه های این دبیرخانه برشمرد.
جانشین رییس کمیته ارزیابی و تشخیص صلاحیت طرح های دانش بنیان یادآور شد: طبق سند چشم انداز باید تا پایان سال 1404، حدود 50 درصد تولیدات ناخالص داخلی بر مبنای شرکت های دانش بنیان باشد.
وی افزود: پارک علم و فناوری کرمانشاه توانست در سال گذشته از رتبه سه فناوری کشور به رتبه یک برسد که برای حفظ این موفقیت به سازوکارهایی نیاز است.
وی در پایان، اظهار داشت: یکی از طرح های پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برای امسال طرح ایجاد و سازماندهی 378 کسب و کار با همکاری استانداری و سایر دستگاه های متولی اشتغال است تا در جهت اشتغال دانش اموخته گان و افراد صاحب ایده در استان گام موثری برداشته شود.
در این نشست همچنین مسئول کمیته تشخیص صلاحیت موسسات و شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری کرمانشاه اظهار داشت: قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات مشتمل بر 13 ماده و شش تبصره در آبان ماه 1389 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.
منصور شهبازیان خاطرنشان کرد: شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان یا مؤسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان بویژه در تولید نرم افزار های مربوط تشکیل می شود.
وی همچنین به مزیت های شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان اشاره کرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی با سرمایه اولیه 30 هزار میلیارد ریال تشکیل شد که حمایت های مالی از شرکت ها را برعهده دارد.
شهبازیان یادآور شد: انواع کمک های بلاعوض، یارانه، ارائه تسهیلات، پرداخت تمام یا بخشی از سود تسهیلات و جرائم متعلقه، انواع خدمات ضمانتنامه و مشارکت و سرمایه گذاری در طرح ها و امکان 20 درصد کمک در هزینه فعالیت های تحقیق و توسعه از جمله خدماتی است که توسط این صندوق به شرکت ها و موسسات دانش بنیان ارائه می شود.
وی در پایان از تشکیل 60 شرکت دانش بنیان در کشور پس از تشکیل دبیرخانه کمیته ارزیابی طرح های دانش بنیان خبر داد و گفت: کرمانشاه جزو اولین استان هایی که دبیرخانه خود را فعال کرده است.
7458/567
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن