تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814223486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خلا استفاده از ظرفیت هنری در پارک های علم و فناوری احساس می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خلا استفاده از ظرفیت هنری در پارک های علم و فناوری احساس می شود شیراز- ایرنا- رییس دانشگاه هنر شیراز گفت: تا به امروز از ظرفیت های مهندسی در پارک های علم و فناوری در کشور استفاده شده است که خلا موجود در بخش هنری در این پارک ها وجود دارد.


به گزارش ایرنا دکتر علیرضا عسکری پنجشنبه در آیین رونمایی از تفاهم نامه همکاری و مشارکت در تاسیس مرکز رشد صنایع دستی دانشگاه هنر شیراز در شیراز بیان کرد: باید از ظرفیت ها، امکانات و بودجه های دولتی پارک های علم و فناوری برای بخش فرهنگ و هنر به ویژه بخش صنایع دستی کشور استفاده شود.
وی افزود: استفاده از ظرفیت پارک ها در کشور نخستین گام برای رونق و توسعه صنایع دستی در استان ها است.
عسکری با بیان اینکه تکرار یک آفت جدی در صنایع دستی است اظهارداشت: در عرصه صنایع دستی باید خلاقیت و نوآوری ایجاد و از تکرار صنایع دستی گذشته پرهیز شود.
وی اضافه کرد: پیوند صنایع دستی با دانش می تواند فضای احیا، رونق و توسعه و تثبیت جایگاه مناسب درسطح ملی و بین المللی این هنر را افزایش دهد و به عنوان دانش در دانشگاها تدریس و برای نسل های آینده ماندگار شود.
عسکری ادامه داد: صنایع دستی باید بتواند در بخش اجرایی و درقالب سیستم علمی درکشور حرکت کند که تاکنون بیشتر حرکت ها در بخش صنایع دستی کشور برگرفته از سنت و فرهنگ بوده است.
وی با اشاره به تاسیس مرکز رشد صنایع دستی دانشگاه هنر شیراز در شیراز عنوان کرد: این مرکز زمینه رشد صنایع دستی استان را فراهم می کند واین در حالی است که فارس در بخش صنایع دستی هشت هزار سال قدمت دارد که حضور فرهنگ های مختلف در فارس بیانگر قدمت هنر را دراین استان است.
عسکری افزود: مرکز رشد صنایع دستی شیراز با اهدافی از جمله نهادینه کردن روش علمی صنایع دستی بااتکا به روح و اصالت ایرانی، هدایت فارق التحصیلان رشته های صنایع دستی، احیا و ادامه هنرهای صنایع دستی استان، حرکت دراین بخش بر اساس استانداردهای بین المللی و علمی، ایجاد خلاقیت و نوآوری در بخش نصایع دستی و حمایت از هنرمندان استان راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: حفظ اصالت صنایع دستی و دست ساز بودن آن یکی از اصول مورد توجه در این مرکز است که انجام کارهای هنری با محوریت نقش هنرمند و نه تولید صنایع دستی صنعتی دنبال خواهد شد.
رئیس دانشگاه هنر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در تلاشیم دانشگاه هنر شیراز، فراتر از مدرک و در اختیار هنر فارس باشد که رویکرد ما در این دانشگاه توجه به هنرهای بومی استان است.
وی بابیان اینکه استان فارس در عرصه هنر و صنایع دستی ظرفیت های مناسبی دارد ادامه داد: صنایع دستی استان ازجمله فرش استان فارس جایگاه یژه ای در دنیا دارد که تلاش می کنیم در این دانشگاه رشته های تحصیلی تخصصی برای هنرهای بومی استان ایجاد کنیم.
عسکری افزود: دانشگاه هنر شیراز به عنوان یک ظرفیت غنی علمی برای ارتقا و توسعه فرهنگ و هنر فارس نیازمند همکاری و همفکری هنرمندان استان است.
وی با بیان اینکه 150 هکتار زمین در شمال شهر شیراز برای تکمیل و ساخت پروژه های این دانشگاه اختصاص یافته است گفت: این دانشگاه هم اکنون برخی از قسمت های بافت تاریخی شهر شیراز را به عنوان کارگاه های مشترک هنرمندان و دانشجویان تبدیل کرده است تا از ظرفیت بافت تاریخی برای خدمت به هنر استان استفاده کند.
عسکری بیان کرد: فارس مشهور به فرهنگ و هنر و کارهای هنری است که نباید درباره توسعه این بخش استان کوتاهی شود.
در این ایین تفاهم نامه همکاری و مشارکت در تاسیس و راه اندازی مرکز رشد صنایع دستی دانشگاه هنر شیراز بین معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و دانشگاه هنر شیراز منعقد شد.ک/2
7382/ 667
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن