محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826738593
بحران "امنیت شغلی سینماگران" به کجا رسید؟
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
بحث امنیت شغلی سینماگران و به تبع آن «صندوق بیمه بیکاری» بحث تازهای نیست اما آیا اجرایی شدن طرح این صندوق در دولت تدبیر و امید و در دوران 8 ماههی حضور حجتالله ایوبی بر مسند مدیریت سینمایی به واقعیت عملی نزدیک شده است؟! خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با مروری بر اتفاقات و حواشی ماهها و سالهای اخیر دربارهی بحث امنیت شغلی سعی دارد در ادامه پاسخی برای این پرسش پیدا بکند. مبحث امنیت شغلی و طرح صندوق بیمه بیکاری همواره یکی از موارد مورد بحث،مسوولان خانه سینما بوده است. موضوعی که سال 88 به وضعیت بحرانی نزدیک میشد محمد مهدی عسگرپور اواخر سال 88 پیش از تعطیلی خانه سینما در مصاحبهای با ایسنا پیگیری مساله امنیت شغلی را از مهمترین برنامههای سال 89 دانسته و یادآور شده بود: «شروع این مساله به چند سال پیش باز میگردد و اکنون به وضعیت بحرانی نزدیکشده و در موارد متعدد حتی به بحران تبدیل شده است. تامین این امنیت نیازمند همکاری جدی و تنگاتنگ وزارت ارشاد است و اگر این اتفاق صورت نگیرد، همچنان با همان بیماری که سالهای قبل با آن مواجه بودیم، پیش خواهیم رفت.» مدیر عامل خانه سینما با اشاره به طرح امنیت شغلی توضیح داده بود:«ما طرحی کاملا مشخص برای مساله ارائه کردهایم که باید بهصورت جدی پیگیری شود، اما اگر وزارت ارشاد مسوولیت صدور مجوزهای لازم در این زمینه را برعهده نگیرد و با ما همکاریهای نکرده و فکر کند که باید به گونه دیگری برخورد کند، هیچگاه دراین حوزه موفق نخواهیم بود.» وی گفته بود:«بحث حضور عوامل فیلمها که در صنوف مختلف عضویت ندارند، مهمترین موضوع در زمینهی امنیت شغلی محسوب میشود. در این زمینه ما راهکاری کاملا مشخص داریم و میتوانم به جرات بگویم که راهکار ما در این زمینه کاملا آماده است یعنی جمعآوری اطلاعات، فرآوری آنها و رسیدن به یک تفاهمنامه و پیماننامه کلی که در میان تمام صنوف خانه سینما صورت گرفته است و براساس این تفاهم نامه باید در ساخت کارها منحصرا از اعضای صنوف استفاده شود. اما بخشی از این مسئله به حوزهی تهیهکنندگی مربوط میشود و در تمام این سالها هم مساله به این بخش مربوط میشده که بخش تهیهکنندگی هم یک بخش صنفی محسوب میشود و هم میتواند غیر از این تلقی شود.» عسگرپور توضیح داده بود: «باید دراین حوزه به یک تفاهم با وزارت ارشاد برسیم؛ چرا که در غیر این صورت با همان چیزی مواجه خواهیم بود که طی سالهای گذشته مواجه بودهایم، نشانههایی هم وجود دارد که اگر در حیطهی مربوط به امنیت شغلی چند پارامتر مختلف مورد توجه قرار نگیرد در سال آینده وضعیت بدتری را هم تجربه خواهیم کرد.» نشستی که سال 89 در نبود امنیت شغلی،لغو شد اما 18 مرداد ماه سال 89؛ سینماگران قصد داشتند که گردهمایی برای «استیفای طرح امنیت شغلی و بیمه بیکاری جامعه اصناف سینمای ایران» برگزار کنند، این گردهمایی ساعاتی پیش از برگزاری، لغو شد. در نمابری کوتاه که از سوی خانه سینما درباره دلایل لغو این گردهمایی منتشر شد آمده بود:«میخواستیم در خانه سینما گرد هم جمع شویم تا از فقدان امنیت شغلی سخن بگوئیم. اما ناچار از لغو گردهمایی شدیم. آیا نشانهای روشنتر از این برای نبود امنیت شغلی وجود دارد؟» 26 دی ماه 89 ایسنا، گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه همچنان با گذشت بیش از دو سال از مطرح شدن، تشکیل صندوق بیمه بیکاری سینماییها از سوی خانه سینما، بودجهی این صندوق تامین نشده است. سید محسن هاشمی که معاون وقت اجرایی خانه سینما بود پیرامون بحث بیمه بیکاری در آن مقطع گفته بود: «متاسفانه بهرغم اینکه بیمه بیکاری هنرمندان و حتی سینماگران از احکام تکلیفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه چهارم توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی بوده، هیچگونه اقدامی برای تحقق این قانون صورت نگرفته است. حتی طرح تاسیس صندوق بیمه بیکاری خانه سینما نیز به فراموشی سپرده شد.تاسیس صندوق بیمه بیکاری از این جهت اهمیت دارد که؛ به منظور تامین وضعیت معیشتی و اقتصادی هنرمندان طی ایام بیکاری آنها ضرورت وجودی آن احساس میشود و از این روی که در شکل فعلی بیمه تامین اجتماعی هنرمندان از نوع بیمه اختیاری بوده و فاقد بیمه بیکاری است و از سویی تعداد قابل توجهی از هنرمندان سینمایی در سنین بالا فاقد هیچگونه پوشش بیمهای مناسب و دارای حقوق بازنشستگی نبودند، اولویت دارد. » هاشمی همچنین در دورهی بعدی هیات مدیره خانه سینما که در سمت مشاور مدیر عامل حضور دارد با تایید دوباره سخنان به طرحی که دی ماه سال 87 خانه سینما برای راهاندازی صندوق بیمه بیکاری به رئیسجمهور ارائه کرده است، و البته به گونه دیگری در سال 85 به وزارت ارشاد ارایه شده بود، اشاره کرده بود و گفته بود:«در این طرح خانه سینما خواستار شد که برای تامین بیمه بیکاری سینماگران که طی هر دو سال فقط به مدت پنج تا شش ماه اشتغال به کار دارند،سرمایهای به مبلغ چهار میلیارد و هفتصد میلیون تومان به خانه سینما نیاز است تا دستاندرکاران سینما نیز هم چون بقیه شهروندان بتوانند از این امکان رفاهی که قانون نیز این حق را برایشان به رسمیت شناخته برخوردار شوند و البته یک چهارم موجودی صندوق نیز از محل حق عضویت اعضا تامین خواهد شد. رئیسجمهور (وقت در آن سال) موضوع را به سه وزیر کار و امور اجتماعی، رفاه و تامین اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی ارجاع کردند و پس از گذشت دو سال (و هماکنون سه سال ) علیرغم تایید نظر تاسیس صندوق بیمه بیکاری توسط وزارت رفاه و تامین اجتماعی این طرح تاکنون مسکوت مانده و خانه سینما مجدد مکاتباتی با دفتر ریاست جمهوری انجام داده و منتظر پاسخ عملی برای تحقق این مهم است.» مدیرعامل خانه سینما به رییسجمهور وقت چه نوشت؟ به گزارش ایسنا، مدیرعامل خانه سینما در بخشهای نامهاش مورخ 14 دی ماه 87 خطاب به رییسجمهور وقت آورده بود :«همانگونه که مستحضرید ظرفیت تولید سالانه سینمای ایران حدود 70 فیلم سینمایی است که این تعداد فیلم نیز در شرایط طبیعی و مطلوب قابل تولید است. (با اغماض از برخی مقاطع زمانی هم چون سالجاری که این تعداد به کمتر از نیمی از رقم یاد شده میرسد.) واقعیت ناخوشایند این است که با احتساب همان ظرفیت تولید در شرایط مطلوب، صرفا برای کمتر از نیمی از شاغلان حرف سینمایی اشتغال ایجاد میشود. به این مفهوم که از تعداد 4500 نفر عضو حرفههای سینمایی قریب 48 درصد از آنان صرفا برای چهار تا حداکثر 6ماه در طول یک سال شاغل هستند. حتی تولیدات انبوه تلویزیونی این دوسال اخیر هم صرفا باعث اشتغال تعدادی کارگردان و نویسنده و تهیهکننده شده است و سایر اعضای صنوف بیست و نهگانه از این خوان نعمت بیبهره بودهاند. بر این توصیف، اعضای خانه سینما هر دوسال یکبار آنهم تا حداکثر 6 ماه به کار اشتغال دارند که برای حفظ معیشت و کرامت آنان ناگزیر باید با راهاندازی «صندوق بیمه بیکاری مهر» چارهسازی و اقدام نمود. (یادآوری میکنم که نظام بیمهی هنرمندان اختیاری است و فاقد تامین بیمه بیکاری میباشد و رایزنیهای مکرر این سالها نیز با سازمان تامین اجتماعی راه بهجایی نبرده است. )» خانه سینما در ادامه با احتساب ایام بیکاری و تعداد اعضای صنوف مبلغ مورد نیاز را محاسبه و خواهان تامین سرمایه اولیه صندوق بیمه بیکاری سینماگران از سوی دولت شده بود. این مطالبه به استناد اصل 29 میثاق ملی و بند ب ماده 117 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی اجتماعی - فرهنگی(مصوب 11 شهریور 83)و ماده یکم قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی (مصوب 21 اردیبهشت 1383)از سوی خانه سینما مکرر پیگیری شده بود و گویا هنوز هم به نتیجه لازم نرسیده است. هیات دولت طرح پیشنهادی خانه سینما را تصویب کرد اما ... این در حالی است روابط عمومی خانه سینما 4 آذر ماه 85 در خبری اعلام کرده بود که هیات دولت (دولت احمدینژاد) طرح پیشنهادی خانه سینما را برای بیمه بیکاری هنرمندان تصویب کرده است. خانه سینما در همان مقطع اعلام کرد: «نظر مساعد ریاست جمهور و پیگیریهای مستمر خانه سینما و معاونت محترم سینمایی، طرح پیشنهادی هیات مدیره خانه سینما برای تامین بخشی از خسارات ناشی از بیکاری اعضای خانه سینما، تحت عنوان "بیمه بیکاری هنرمندان" به تصویب هیات محترم وزیران رسید. طرح جامعه این پیشنهاد در حال تدوین است تا به نظر هیات دولت در ردیف اعتبارات سال آینده سال 86 به اجرا درآید.» بنا بر این گزارش، اردیبهشتماه سال 88، هیأتمدیره خانه سینما به منظور سامانبخشی اطلاعات اصناف باهدف در آمدی بر امنیت شغلی طی مصوبهای طرح جمعآوری اطلاعات از میان دو هزار و 100 نفر اعضاء پیوسته جامعه اصناف سینمایی را در میان 23 صنف در دستور کار قرار داد. ثمر آن طرح علاوه بر بانک اطلاعاتی اصناف سینمای ایران و صدور کارت نظام سینمایی برای اعضای پیوسته بلکه از نیاز سنجی به اجرا درآمده اینگونه مشخص شد که مسئله بیمه بیکاری و امنیت شغلی بالاترین در صد نیازها را به خود اختصاص داد و پس ازآن آموزش و امور فرهنگی قرار گرفت. امنیت شغلی روندی است که به میزان معینی مولفههای کار و اشتغال را تأمین میکند و در مقابل برای تعریف نبود امنیت شغلی به آنچه که میزان نامعینی مولفههای کار و اشتغال را تهدید یا تخریب میکند، اطلاق میشود. ******* دیدار نوروزی ایوبی و دغدغه پابرجای عسگرپور برای امنیت شغلی اما عسگرپور در دیدار نوروزی با ایوبی (رییس سازمان سینمایی) که ابتدای سال 93 برگزار شد، باز هم محور صحبتهایش امنیت شغلی بود، مدیرعامل خانه سینما در بخشی از سخنانش گفت: «در سالهای قبل یکی از مسائلی که همواره از سوی خانه سینما مطرح و جلساتی هم برای آن برگزار شد، موضوع امنیت شغلی بود. البته برخی امنیت شغلی را با دادن بن گوشت و مرغ یکی میدانستند و برخی هم آن را فراتر میدانند.» عسگرپور خاطرنشان کرد:«اما واقعیت این است که این موضوع بررسی زیادی میخواست و در واقع همین مساله یکی از مبانی درگیری ما با دولت قبل بود. هرچند در نهایت براساس همین مساله، سازمان سینمایی تشکیل شد.» مدیرعامل خانه سینما با اشاره به اینکه 60 یا 75 درصد کسانی که در فیلمهای جشنواره فجر سال گذشته مشغول به کار بودند عضو اصناف خانه سینما نیستند، یادآور شد: «این در حالی است که ما از چند سال قبل به وزارت ارشاد گفته بودیم تا به این مساله توجه کند.» او همچنین با اشاره به صندوق بیمه بیکاری بیان کرد: «در اینباره آنچه مربوط به حوزه صنفی است، انجام شده است و بانک اطلاعاتی و شیوه مشخصی برای انجام کار ترسیم شده است فقط باید به آن لبیک گفته شود و مقداری هم پول تزریق شود تا صندوق بیمه بیکاری راهاندازی شود پس از آن صندوق خودگردان خواهد بود.» عسگرپور با اظهار امیدواری از اینکه در سال جدید بحث امنیت شغلی از سوی مدیران سینمایی جدی گرفته شود، گفت: «در این صورت همه ماه به آن بلوغی که در نهادهای صنفی به دنبالش هستیم، نزدیک خواهیم شد.» وی همچنین تاکید کرد:«مدیران سینمایی باید از نظر صنفی با یک جای مشخص طرف باشند و تجربههای دولت قبل را تکرار نکنند، چون ضربه زیادی به پیکره فرهنگ زده شد.» البته ماجرای "امنیت شغلی"، بحث محوری فرهاد توحیدی رییس هیات مدیره خانه سنیما هم در اولین نشست رسانهای پس از ابقاء هیات مدیره خانه سینما بود. حال به نظر میرسد همچنان بحث امنیت شغلی به جایی نرسیده است و مورد بحث مسوولان خانهسینماست. طبق آخرین پیگیری خبرنگار ایسنا، خانه سینما بلافاصله پس از بازگشایاش اقدام به تکمیل مجدد بانک اطلاعاتی اعضای اصناف خود کرد و در نامهای به همه صنوفش اظهار امیدواری کرده که بزودی طرح امنیت شغلی اجرایی میشود. پیشتر مسوولان خانه سینما در معرفی این طرح گفته بودند که این طرح سه بخش اصلی دارد:« آموزش مستمر و بهنگام اصناف برای حفظ ارزش افزوده شغلیشان، توسعه زیر ساختهای نمایشی برای توسعه تولیدات سینمایی و صیانت از حضور اعضای اصناف در پروژههای سینمایی که دو بخش اخیر ان در اختیار نهادهای دولتی و به ویژه وزارت فرهنک و ارشاد اسلام است.» انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]
صفحات پیشنهادی
چیتچیان: بحران آب به مرحله "حاد" رسیده است
چیتچیان بحران آب به مرحله "حاد" رسیده است وزیر نیرو با بیان اینکه در کشور بیش از ۸۰ درصد منابع آب تجدیدپذیر را استفاده میکنیم گفت بر همین اساس کشور ما در مرحله بحران آبی قرار دارد حمید چیت چیان وزیر نیرو که در جلسه علنی صبح امروز پارلمان به منظور گزارش درباره وضعیوزیر نیرو: منابع آبی به شرایط بحرانی رسید
وزیر نیرو منابع آبی به شرایط بحرانی رسید متاسفانه در 10 سال گذشته شاهد بودیم که متوسط بارش از 250 به 242 میلیمتر در سال کاهش یافته و با مسائل بسیار جدی در موضوع آب مواجه هستیم کد خبر ۳۹۷۹۱۷ تاریخ انتشار ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰ ۴۱ - 04 May 2014 وزیر نیرو اظهار کرد مصرف آب در کپروندهشکایت کارگران از مرتضوی به کجا رسید؟
پروندهشکایت کارگران از مرتضوی به کجا رسید وکیلمدافع جمعی از کارگران یک شرکت تولیدی در شهرستان چابهار گفت که به زودی این پرونده تحت نظر بازپرسی رسیدگی خواهد شد خبرگزاری ایسنا وکیلمدافع جمعی از کارگران یک شرکت تولیدی در شهرستان چابهار گفت که به زودی این پرونده تحت نظر باانبارلویی در پاسخ به اظهارات منتسب به هاشمی: ذخایر طلا و ارز دولت روحانی بینظیر بود/ در زمان احمدینژاد وارد
انبارلویی در پاسخ به اظهارات منتسب به هاشمی ذخایر طلا و ارز دولت روحانی بینظیر بود در زمان احمدینژاد وارد باشگاه هوافضای جهان شدیم بحران اقتصادی کجاست انبارلویی تصریح کرد ما در دولت گذشته وارد باشگاه هوافضای جهان شدیم ما جزو 10 کشور پیشرفته جهان در این زمینه هستیم و در فناو"بحران آبی" در 517 شهر/ جیره بندی آب همچنان خط قرمز "وزارت نیرو"
"بحران آبی" در 517 شهر جیره بندی آب همچنان خط قرمز "وزارت نیرو" این روزها که تابستان نزدیک می شود و بارشها هم حتی به مرز نرمال نرسیده است نگرانیها پررنگتر و صرفه جویی در مصرف حکم نجات از شرایط موجود رادارد به گزارش نامه نیوز تهران اراک اصفهان شیراز قزو"بحران آبي" در 517 شهر
"بحران آبي" در 517 شهر اين روزها که تابستان نزديک مي شود و بارشها هم حتي به مرز نرمال نرسيده است نگرانيها پررنگتر و صرفه جويي در مصرف حکم نجات از شرايط موجود رادارد به گزارش باشگاه خبرنگاران تهران اراک اصفهان شیراز قزوین قم کرج کرمان مشهد همدان یزد اسامي کلامرکز "ام آر آی" زابل به بهرهبرداری رسید
شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴ ۳۹ مرکز ام آر آی زابل با حضور استاندار سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه سیستان و بلوچستان علی اوسط هاشمی در مراسم افتتاح این مرکز درمانی افزود نگاه دولت به ارتقا بخش سلامت و درمان استان نگاهرسیدگی به حق ماموریت ۱۲ میلیاردی به کجا رسید؟/ متوسط وقت رسیدگی به پروندهها: ۲۶ روز
رسیدگی به حق ماموریت ۱۲ میلیاردی به کجا رسید متوسط وقت رسیدگی به پروندهها ۲۶ روز جامعه > قضایی - ایسنا نوشت رییس کل دادگستری استان فارس از صدور کیفرخواست برای پرونده فساد مالی خبر داد ذبیحالله خدائیان گفت پرونده فساد مالی در یکی از دستگاههای دولتیانتخاب رئیس به کجا رسید؟/ سه نفری که شانس بیشتری برای تصدی ریاست دانشگاه تهران دارند
انتخاب رئیس به کجا رسید سه نفری که شانس بیشتری برای تصدی ریاست دانشگاه تهران دارند جامعه > آموزش - تسنیم نوشت ۶ گزینه ریاست دانشگاه تهران با حضور در جلسه بعدی شورای منتخبان دانشگاه تهران برنامههای خود را برای مدیریت این دانشگاه اعلام میکنند اولپروژه متروی تبریز به کجا رسیده است؟
پروژه متروی تبریز به کجا رسیده است متروی تبریز با گذشت چندین سال از آغاز احداث آن هم اکنون عیانگر تغییر و تحول بزرگی است که مردم تبریز آن را از نزدیک لمس خواهند کرد آفتاب مطالعات احداث مترو در سال 80 آغاز و در نهایت در سال 84 عملیات اجرایی این پروژه عظیم کلید خورد و هم اکنون"آنچه اوباما باید به مردم آمریکا در مورد بحران اوکراین بگوید" به قلم برژینسکی
شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰ ۵۴ مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا خاطرنشان کرد که لازم است باراک اوباما آشکارا و خیلی زود به مردم آمریکا بگوید که بحران اوکراین مهمترین چالش علیه سیستم بینالمللی از زمان پایان جنگ سرد است به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا به نقل از پایگاه اینتماجرای تولید لپتاپ ایرانی به کجا رسید؟
ماجرای تولید لپتاپ ایرانی به کجا رسید رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت در کارخانه شرکت مدعی ساخت لپ تاپ تنها 20پرسنل مشغول کار هستند و این شرکت حتی توان تولید یک پیچ ساده لپ تاپ را ندارد اما نام خود را تولیدکننده گذاشته و با مونتاژ قطعات وارد شده به صورت CKD ادعایسیروس ناصری: آمریکا کلک است/ به اهداف "هستهای"مان رسیدهایم
سهشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹ ۱۲ او یک مذاکره کننده است از وی به عنوان یک مذاکرهکننده حرفهای با نفوذ سیاسی بالا و شخصیتی منحصر به فرد در میان دیپلماتهای کشور در سالهای پس از انقلاب نام برده میشود در عین شوخ طبعی بسیار دقیق و واقع بین است و در انتخاب کلمات و جملاتش حسابرییس مجلس از فیلم "من لاریجانی هستم" ترسیده است
مرعشی عضو حزب کارگزاران سازندگی رییس مجلس از فیلم "من لاریجانی هستم" ترسیده است سیدحسین مرعشی عضو حزب کارگزاران سازندگی در باره واکنش تند هفته گذشته "علی لاریجانی" رییس مجلس شورای اسلامی علیه مستند "من روحانی هستم" گفت من معتقدم آقای لاریجانی از اجاسوسیهای اسرائیل از آمریکا به سطح "هشدار" رسیده است
پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹ ۳۹ مجله نیوزویک در گزارشی از افزایش جاسوسیهای اسرائیل علیه آمریکا خبر داد و عنوان داشت که این اقدام به مرحله هشدار رسیده است اتهامی که اسرائیل به شدت رد میکند به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه اهداف اصلی جاسوسیپروژه متروی تبریز به کجا رسیده است؟
سهشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸ ۵۴ متروی تبریز با گذشت چندین سال از آغاز احداث آن هم اکنون عیانگر تغییر و تحول بزرگی است که مردم تبریز آن را از نزدیک لمس خواهند کرد به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه آذربایجان شرقی مطالعات احداث مترو در سال 80 آغاز و در نهامناسبت ترین منطقه برای برگزاری نمایشگاه کجاست؟/دستور قالیباف برای رسیدگی فوری به وضعیت باغ کتاب
فرهنگ و ادب بازار نشر اشعری در گفتگو با مهر مناسبت ترین منطقه برای برگزاری نمایشگاه کجاست دستور قالیباف برای رسیدگی فوری به وضعیت باغ کتاب مدیر پیشین پروژه باغ کتاب گفت اگر با برپایی نمایشگاه کتاب در مصلی مخالفتی نشود این منطقه از نظر دسترسی به امکانات مکان مناسبی برای نما-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها