تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821227157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنایی کودکان با تئاتر، کلید حل بحران مخاطب در آذربایجان غربی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی: آشنایی کودکان با تئاتر، کلید حل بحران مخاطب در آذربایجان غربی است ارومیه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: آشنایی کودکان با تئاتر از مهدهای کودک، کلید حل بحران مخاطب در استان است.


حجت الاسلام محمدباقر کریمی روز شنبه در آیین استانی اردیبهشت تئاتر ایران که با حضور هنرمندان این رشته در تالار وحدت مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار شد افزود: در صورتی که کودکان ایران اسلامی از مهدهای کودک و مدارس با تئاتر و بازی های گروهی آشنا شوند، در دانشگاهها به صورت حرفه ای هنر تئاتر را دنبال می کنند و این امر، می تواند کارگشا باشد.
وی اضافه کرد: در سالهای گذشته، در خصوص تئاتر فرهنگ سازی نکرده ایم که برای رفع این نقیصه، باید از ظرفیت رسانه ها، دستگاههای فرهنگی و اهالی تئاتر در راستای فرهنگسازی در خصوص جایگاه هنر تئاتر در کشور بهره ببریم.
وی با اشاره به اینکه بحران مخاطب، مهمترین مشکل تئاتر در ایران و آذربایجان غربی است، اظهار کرد: در برخی از کشورها، تئاتر جای خود را پیدا کرده ولی در ایران برغم گذشته درخشان در حوزه هنر، تئاتر جایی در میان مردم کشور ندارد و بر اساس آمار غیررسمی در سال 92، تعداد بینندگان تئاتر تنها به دو میلیون نفر می رسد که این زیبنده کشوری مانند ایران نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: مردم ایران با تئاتر غریبه اند و این بحران را که مردم با تئاتر قهر کرده اند قبول ندارم چراکه مردم ما با تئاتر آشنا نیستند و جایگاه آن را نمی دانند.
حجت الاسلام کریمی گفت: کارگردانهای تئاتر باید بر حسب افکار سنجی و نیاز مخاطب، موضوعات تئاتر را انتخاب کنند و از انتخاب متن های بدون محتوا پرهیز کنند تا بتوانند گامی بلند در راستای افزایش مخاطب تئاتر بردارند.
وی در خصوص موضوع راه اندازی تئاتر شهر در ارومیه اظهار کرد: برغم قولی که در سالهای گذشته برای ایجاد تئاتر شهر در ارومیه داده شده، نبود اعتبارات کافی مانع از این امر شد و نمی توان اقدامی در این خصوص انجام داد.
وی اضافه کرد: تالار مرکزی ارومیه در حال حاضر 86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال جاری به اتمام می رسد و می توان با راه اندازی این مرکز، شاهد تحقق بخشی از خواسته های اهالی تئاتر در ارومیه شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از تولید 68 نمایش، برگزاری فستیوال تئاتر در نقده و برگزاری هفته تئاتر خیابانی در استان در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته، 650 میلیون ریال برای تئاتر استان هزینه شد.
اجرای چندین نمایش توسط هنرمندان تئاتر استان و قرائت بیانیه روز جهانی تئاتر از جمله برنامه های این همایش بود.
تالار شمس ارومیه که هفته ها، برنامه خاص و ویژه ای در آن برگزار نشده بود، پس از مدت ها توسط هنرمندان تئاتر پر شد و جنب و جوش خاصی توسط این هنرمندان در تالار شمس حاکم بود.
علاوه بر آن، هشت نفر از هنرمندان حوزه تئاتر آذربایجان غربی در این آیین مورد قدردانی قرار گرفتند.
تاکنون 480 نفر از هنرمندان تئاتر در آذربایجان غربی بیمه شده اند.
8137/581

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن