تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819417567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داروی شفابخش آموزش و پرورش پرداختن به سند تحول بنیادین است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

داروی شفابخش آموزش و پرورش پرداختن به سند تحول بنیادین است تهران - ایرنا - سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی در بیانیه ای اعلام کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در صورتی که با نگاه دقیق، عالمانه، دلسوزانه و انقلابی به آن توجه شود، می تواند به عنوان سند راهبری وزارت آموزش و پرورش محسوب شود.


به گزارش روز شنبه سازمان بسیج فرهنگیان، در این بیانیه که پیرو منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان کشور صادر شده، آمده است: آنچه که با نگاه مدبرانه رهبری به درستی آسیب شناسی شده است، یک پدیده کهنه و قدیمی بوده که با تغییر و تحولات سیاسی، رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است.
بیانیه می افزاید: تنها داروی شفا بخش برای رسیدن به این نقطه آرمانی، پرداختن به سند تحول بنیادین این وزارتخانه است که بعد از سال ها مجاهدت کارشناسان، مدیران و صاحب نظران، کشور به آن نایل آمده و بنا به قرائت های متفاوت مدیریتی در این روزها مورد کم مهری قرار گرفته و شاید بیم آن هم برود که به گوشه انزوا رهانیده شود.
بیانیه ادامه می دهد: گرچه ممکن است این سند از نقاط ضعفی هم برخوردار باشد ولی با مشارکت همه دستگاه های موثر و با تدوین نقشه راه، نقاط قوت برجسته و ضعف ها برطرف می شود و نکته مهم جدیت در کاربردی کردن این سند و پرهیز از باز تولید سند جدید است.
سازمان بسیج فرهنگیان در این بیانیه تاکید کرده است: از آنجا که عمر مدیریت سیاسی دولت ها خیلی محدود و پرداختن به کارهای موازی فرصت خلق جلوه های جدید را از مدیران می گیرد، پس شایسته است با همتی انقلابی و توجه عمیق و کارشناسانه به بیانات رهبر معظم انقلاب، بتوان فتح الفتوح تاریخی را در این دستگاه عظیم فرهنگی شاهد بود.
بیانیه آورده است: سند تحول می تواند آموزش و پرورش را از جایگاه تقلیدی و منفعلانه به جایگاه فرهنگ اصیل بومی، انقلابی، اسلامی و منطقی هدایت کند و ضرورت تحقق این ایده آل، بسیج خیل عظیم معلمان جوان، متعهد و انقلابی است که با روحیه خلاقانه در برابر کارها واهمه نداشته و با دخالت جوهره تدین و خدا محوری از میانبرها برای کوتاه کردن مسیر نفس گیر این سند تحول بهره گیرند.
بیانیه تصریح کرده است: بسیج دانش آموزی و فرهنگیان به عنوان تشکیلاتی نظام یافته است که از یک طرف به خیل عظیم میلیونی بسیج مستضعفین وصل بوده و از طرف دیگر با سازمان دهی جمعیت میلیونی موجود در آموزش و پرورش می تواند در راستای اجرایی شدن منویات معظم له مانند یاری صدیق، این وزارتخانه مهم و سرنوشت ساز را در خلاهای گوناگون مساعدت کند.
در این بیانیه آمده است: حضور نیروی انسانی فعال، جدی، متدین و انقلابی در بسیج این توانایی را ایجاد کرده است که مشارکت لازم با دیگر دستگاه ها داشته باشد تا در تدوین نقشه راه سند تحول و با بهره گیری از استعدادهای درونی این مهم تسریع یابد.
بیانیه می افزاید: همچنین این نیرو توانایی دارد همانطوری که به اثبات رسیده در باز تدوین کتب درسی، انشاء مورد تایید آن مجموعه و درج فرهنگ انقلاب اسلامی، در راستای آموزش تفکر اسلامی و تربیت انسان های مودب، پرهیزگار، مهربان، اهل ابتکار، انقلابی، عطوف و حلیم، اقدام موثری داشته باشد.
بیانیه یادآورشده است: بسیج به عنوان مهم ترین و عظیم ترین دستگاه فرهنگی کشور که همیشه در میدان مبارزه جنگ نرم با ابتکار عمل منحصر به فرد خود توانسته است، برخی از حرکت های مسموم تهاجم فرهنگی دشمن را سد کند، آمادگی دارد با تدوین برنامه های فرهنگی و پرورشی متناسب با روحیه انقلابی، معاونت پرورشی را در انجام رسالت الهی خود کمک کرده تا فراموشی دستاوردهای نظام را از نسل نوخاسته انقلابی گرفته و این نسل همانند ماسلف خود همچون سربازی فداکار در حفظ آن پایمردی کند.
فراهنگ (1)**1883**1588

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن