تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805452682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگنه: بنزین پاک از سال آینده در سراسر کشور توزیع می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

زنگنه: بنزین پاک از سال آینده در سراسر کشور توزیع می شود تهران - ایرنا - وزیر نفت گفت: بنزین و گازوییل پاک با گوگرد در حد استاندارد از اواخر شهریور ماه سال گذشته در هشت شهر بزرگ کشور توزیع شد و از سال آینده نیز این محصولات در سراسر کشور توزیع می شود.


به گزارش ایرنا، بیژن نامدار زنگنه اظهار داشت: در بین کشورهای نفت خیز اوپک و مشابه ایران هیچ کشوری در سطح و اندازه ما از نظر تولید و تجهیزات کالا نیست.
وی با بیان اینکه نبود پیمانکار عمومی در صنعت نفت ضعف بزرگی است، اظهار داشت: مساله ای که بیش از ٢٧ سال دنبال آن هستم و در بعضی جاها موفق شدیم آن را عملی کنیم.
وی گفت: نخستین کاری که در زمینه ایجاد پیمانکاران عمومی انجام شد، ایجاد شرکت مپنا در وزارت نیرو بود که ایده تشکیل آن سال ٦٧ به ذهنم آمد و این شرکت سال ٧٠ تشکیل شد.
وزیر نفت خاطر نشان کرد: شرکت ˈفرابˈ که توسعه نیروگاههای آبی را به عهده دارد، یکی دیگر از این شرکتها بود که در دوران حضورم در وزارت نیرو شکل گرفت و خوب هم عمل کرد.
وی با بیان اینکه بازدید اخیر رهبر معظم انقلاب از مپنا نمونه ای از موفقیت این شرکت است، گفت: مهمترین بخش مپنا بخش نرم افزاری و مدیریتی آن است که همانند تجهیزات و کارخانه ها نمی توان به سادگی آن را نشان داد.
وی اظهار داشت: شرکت پترو پارس به عنوان یک پیمانکار عمومی سال ٧٦، زمانی که به وزارت نفت آمدم، شکل گرفت و مقداری هم جلو آمد و فعالیت این شرکت ادامه دارد، اما در هشت سال گذشته کل ایده و توسعه پیمانکاران عمومی ایرانی دچار غفلت شد، شاید هم مفهوم آن به درستی درک نشد.
زنگنه ادامه داد: در حال حاضر سازندگان کوچک تجهیزات وجود دارند، اما نخ تسبیح که آنها را به هم وصل کند تا بچرخند و کار از آنها تولید شود و برایشان تقاضای کار ایجاد کند، وجود ندارد.
وی با بیان این که، در نمایشگاه نفت اصلا پیمانکار عمومی ندیدم، البته پترو پارس بود، اما این شرکت از گذشته بوده است افزود: برخی از پیمانکاران ما که می توانستند پیمانکار عمومی شوند در هشت سال گذشته ضربه های جبران ناپذیری خوردند و بسیاری از مهندسان این شرکتها به خارج از کشور رفتند.
زنگنه با بیان این که، شرکتهای پیمانکار عمومی کاملا دانش بنیان هستند و ربطی به تحریمها ندارند که تقویت نشدند اظهار داشت: باید پیمانکاران عمومی تقویت شوند چون بدون آنها غیر ممکن است بتوان به طور کامل از ظرفیتهای عظیم داخلی استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه نباید به نام تحریمها ضعف مدیریتی را بپوشانیم و تحریم را بهانه کنیم تصریح کرد: درست است تحریمها برای ما مشکل ایجاد می کند، ولی فرصت هم ایجاد می کند.
زنگنه ادامه داد: در بین فرصتهای سرمایه گذاری بالا، طرح تبدیل گاز به مایع در دمای منفی ١٦٢ درجه برای ما اهمیت زیادی دارد، با راه اندازی این گونه پروژه ها در ایران ما می توانیم به نقاط دور افتاده گازرسانی کنیم.
وی افزود: هم اکنون ایران بیش از ٢ میلیون تن واحدهای ال ان جی کوچک نیاز دارد که به راحتی قابل اجرا و تامین است، همچنین ساخت این واحدها اشتغال زیادی ایجاد می کند.
وزیر نفت با بیان اینکه بنزین گران و خودروگران با هم جور در نمی آید، اظهار داشت: اگر طراحی پلتهای خودروسازان ما بر اساس مصرف کم و کیفیت بالا باشد به نفع مردم و خودروسازان خواهد بود، چرا که نباید چیزی را به مردم تحمیل کنیم یعنی خودرو گران و مصرف بالا به مردم بدهیم.
وی با تاکید بر کاهش مصرف سوخت گفت: در ایران هم اکنون ٢٠ میلیون بخاری گازی در بخش مسکونی وجود دارد که بر اساس برآوردهای انجام شده سالانه هر کدام یک هزار و ٢٠٠ متر مکعب گاز مصرف می کنند، در حالی که اگر بخاری با راندمان کاری بالاتر استفاده شود، این مصرف در هر بخاری به ٦٠٠ متر مکعب کاهش می یابد.
وی اضافه کرد: حتی اگر ما بخاری با راندمان بالاتر را رایگان به مردم بدهیم، کمتر از یک سال سرمایه گذاری دولت بازمی گردد و از آن به بعد مصرف گاز در بخش خانگی کاهش شدیدی خواهد یافت.
وزیر نفت ادامه داد: هم اکنون شرکت بهره بردار مترو برای توسعه ناوگان خود با کمبود بودجه روبروست، با وزیر کشور توافق کرده ایم که ما حاضریم هزینه این توسعه را به شرکت مترو بدهیم به شرطی که ظرفیت حمل و نقل عمومی در این بخش افزایش یابد.
زنگنه در بخش دیگری از اظهارات خود، گفت: پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس سال آینده وارد مدار تولید می شود و به راحتی روزانه ٣٤ میلیون لیتر تولید بنزین با کیفیت عالی در کشور افزایش می یابد.
وی افزود: مساله ای که به تازگی کشور را دچار مشکل کرده، بنزین تولید شده در واحدهای پتروشیمی (عمدتا پتروشیمی برزویه) بوده است، اساسا محصول مصرف شده این واحد در کشور بنزین نبوده است، زیرا این محصول حاوی یک سری مواد هیدروکربوری بوده که با بنزین مخلوط و در شرایط اضطرار در کشور مصرف می شده است، اما برای شرایط عادی این کار برای سلامت مردم و محیط زیست درست نیست.
وزیر نفت اضافه کرد: از زمانی که مطمئن شدم این بنزین دارای بنزن و آروماتیک بالاتر از حد مجاز و با اشکال همراه است، دستور قطع تولید آن را صادر کردم و به همان میزان واردات بنزین را شروع کردیم.
وی گفت: واردات بنزین نسبت به تولید در واحدهای پتروشیمی برای ما ارزانتر تمام می شود، ضمن آن که محصول تولید شده در واحدهای پتروشیمی به عنوان بنزین صرف تکمیل زنجیره پتروشیمی شد چون این محصول از وسط زنجیره تولید برداشته شده بود.
به گزارش وزارت نفت، زنگنه اظهار داشت: هم اکنون بنزین تولید شده و وارداتی به کشور از نظر کیفیت مناسب است، از طرف دیگر از پایان شهریور ماه در هشت شهر بزرگ کشور بنزین و گازوییل پاک با گوگرد در حد استاندارد تولید و توزیع شده و از سال آینده در همه کشور این توزیع انجام می شود.
اقتصام(1)**2022**1594
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن