تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820606923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موج ادامه‌دار دلواپسی دلواپسها در خیابان‌های پایتخت


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: موج ادامه‌دار دلواپسی " دلواپس"ها در خیابان‌های پایتخت
موج دلواپسی گویا به یکباره فوران کرده و جماعتی را درنوردیده است. پس از سکوتی هشت ساله و مطلق پیرامون عملکردهایی که نه به تشخیص کارشناسان و متخصیین امر و یا به اشارت منتقدین و مخالفین و یا حتی آمار متقن و صریح نهادهای ذیربط، بلکه به اذعان تمام عیار تمامی کاندیداهای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم از طیف اصولگرا، بغرنج و غیر قابل قبول بود و کشور را به شرایط نا متعارف در حوزه های مختلف و متکثر رهنمون کرده بود.
آفتاب: اکنون لشکر کشی خیابانی منتقدین پرو پا قرص دولت تدبیر و امید در قالب عنوان با مسمای " دلواپسی" آغازیدن گرفته است و در آخرین وهله همین امروز جمعه در مقابل دانشگاه تهران.
 
دوباره مردانی با ظاهری خاص و جلوتی مشخص خیابان را برای هنرنمایی خود برگزیده اند، دوباره لب های مهر خورده تلاوتی خاص را به منصه ظهور می رسانند، دوباره  موتورها، دوباره الله کرم ها دوباره پلاکاردها و بنرها....
 
شاخصه ها همانی بود که بود. گویا این جماعت دلواپس در چرخه گذر ایام و نو به نو شدن ادوار مرد زمانه خود نیستند، فریز شده اند در همان سال های آغاز دهه هفتاد همان سال هایی که نطفه شان نضج گرفت و حضورهای مسبوق به سابقه امروزشان نعل به نعل همانی است که بود.
 
رئیس جمهوری منتخب ملت و دومین شخصیت نظام می گوید امسال سال تخریب نیست، می گوید ملت ایران آرامش می خواهد، می گوید ملت ایران به دنبال اعتدال است، می گوید: ملت ایران به دنبال پیشرفت است، می گوید ملت ایران به دنبال اخلاق است. تاکید می کند که عده ای به دنبال مشغول کردن مردم به حوادث غیر واقعی و رویدادهای تخیلی هستند. در گفتگوی زنده با ملت به اقلیت تندرو اخطار و انذار می دهد که دست از تخریب بردارند، تصریح می کند که در غیر اینصورت با مردم سخن خواهد گفت و حامیان دولت برای دفاع از آن به میدان خواهند آمد...
 
درست چند روز پس از این سخنان به ناگهان" دلواپس ها" به یاد عرض اندام میدانی افتاده و خودی نشان می دهند و این یعنی آنکه خبری از تعامل و خویشتن داری، لحاظ منافع ملی در برهه خطیر فعلی، ضرورت قانونمداری و توجه به فرمایشات رهبری مبنی بر حمایت از بچه های انقلاب، در میان این جماعت نمود و نشانی ندارد.
 
این یعنی میدان تعریفی این عزیزان دلواپس میدان منازعه و تخاصم است میدان عدم تنش و نگاه راهبردی نیست.
 
دولت با صراحت اعلام می کند که از انتقاد سازنده با روی باز و گشاده حمایت می کند آنگاه جمعی گردهم می آیند و تنها با کلی گویی و طرح شعارهای تکراری بطور مداوم از نگرانی خود می گویند، از ننگین بودن توافق ژنو! از ضعف آن و ... بدون آنکه مستند بگویند چرا و به چه علت نگرانند فی الواقع ایراد شکلی و ماهوی آنان به توافقات به عمل آمده چیست و در کجای توافق نامه منافع ملی نقض شده؟ آنها تنها نگران اند.
 
 نگرانی که البته تنها معطوف به توافق نامه ژنو هم نیست آنها نگران پوشش بانوان نیز هستند و عرصه فرهنگ را هم به باد انتقاد می گیرند بی آنکه بگویند آیا این پدیده ها یکشبه و خلق الساعه بروز و ظهور یافته است؟ عملکرد دولت در این زمینه ها دچار چه خبط و خطایی بوده و آیا نسبت به دولت سابق دچار کاهش و افولی شده است.
 
کنار گذاری تمامی این ماوقع بخوبی نشان می دهد که دلواپسی " دلواپس ها" اصالت و منطق درستی ندارد چرا که از یکسو نوعی تسویه حساب سیاسی و لجبازی مفرط در آن قابل مشاهده است و از سوی دیگر دلواپس ها هیچ راهبرد و راهکار منطقی را که بتوان ابراز دلواپسی آنها را در چارچوب نقد سازنده ارزیابی کرد، بروز نمی دهند.
 
فارغ از این نکات شکل واکنش ها و ابراز مخالفت ها هم در نوع خود جالب توجه و شایسته تامل است. گردهمایی هایی که هیچ یک مجوز قانونی از سوی نهادهای ذیربط ندارد و از طرف دیگر حمل پلاکاردها و شعارهایی که بسیاری از آنها سویه های تخریبی و توهین آمیز دارد و نیز از همه جالب تر اعتراضات "بی شناسامه ای" است که به منصه ظهور می رسد.
 
معترضین دلواپس علاوه بر آنکه اتاق فکر و متولیان تشکیل چنین جلساتی را که هماهنگی رسانه ای و البته مالی چنین جمع هایی را برعهده دارند، مشخص نمی کنند بازهم در اقدامی عجیب و البته مسبوق به سابقه از زبان مردم سخن می گویند.
 
آنان در پلاکاردهای حمل شده نظر جمع محدود و اقلیت خود را به عموم ملت شریف و بالغ ایران تعمیم داده و از زبان مردم سخن می گویند که این خود نیز نشان از ضعف و کاستی نگرش و منش آنان دارد.
 
البته فارغ از معایب و کاستی های قانونی و اخلاقی چنین تجمعاتی این گردهمایی ها دو بازخورد مثبت و مطلوب نیز دارد.
 
از یکطرف حضور چند صد نفره یا در بهترین حالت چند هزار نفره این افراد در چنین تجمع هایی بخوبی میزان مقبولیت و وزن و اعتبار این طیف و تفکر آنان را هویدا کرده و جایگاه آنان را بیش از پیش در میان طیف ها و تفکرات مختلف جامعه ایرانی هویدا می کند و بدیهی است آنان نمی توانند مدعایی بیش از وزن و جایگاه خود داشته باشند.
 
از سوی دیگر با این عرض اندام های بی محابا این زمینه برای موافقین و همراهان دولت نیز مهیا می شود که در بزنگاه های حساس پیش رو در حمایت از سیاست های دولت منتخب ملت و رهنمودهای رهبری در موضوعاتی چون تواففق هسته ای به میدان بیایند و این نکته می تواند در شرایط خطیر پیش رو بنیه ای قوی برای حمایت از دولت در میز مذاکرات باشد.
 


به گزارش خرداد، هر چه هست با فروافتادن پرده ها و روشن شدن رویکردها به شکل علنی تر، در آینده نزدیک آنانی متضرر خواهند شد که اقبال و استقبالی در میانه عامه مردم نداشته و اقلیتی هستند که صدای بلندی دارند!.      






تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن