تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820095177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با حمايت از پروسه سياسي، بحران سوريه از بين مي رود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۹:۱۸ق.ظ)
امير عبدالهيان در ديدار معاون وزير خارجه روسيه: با حمايت از پروسه سياسي، بحران سوريه از بين مي رود امير عبدالهيان گفت: سه موضوع حمايت و کمک رساني به مردم سوريه ، مبارزه با تروريسم و افراط گري و تلاش براي حل سياسي بحران اين کشور در کانون توجه جمهوري اسلامي ايران و روسيه قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، در ديدار ميخائيل باگدانف نماينده پوتين رئيس جمهور روسيه در امور خاورميانه و معاون وزير خارجه روسيه با حسين امير عبداللهيان معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه دو طرف با تاکيد بر راه حل سياسي براي بحران سوريه، پيرامون همکاري دو کشور در مورد نحوه کمک رساني به مردم سوريه نيز رايزني نمودند.
در اين ديدار امير عبداللهيان ضمن تشريح طرح چهار ماده اي وزير امور خارجه کشورمان در مورد سوريه که اخيرا در سازمان ملل نيز مطرح شده است، اين طرح را فراگير و همه جانبه بر شمرد. وي افزود اکنون فرصت خوبي در سوريه براي حل سياسي بحران اين کشور فراهم شده است و کساني که از راهکارهاي ديپلماتيک حمايت مي نمايند با حمايت از پروسه سياسي مي توانند نقش مهمي را براي خروج سوريه از بحران ايفاء نمايند.
وي افزود سه موضوع حمايت و کمک رساني به مردم سوريه، مبارزه با تروريسم و افراط گري و تلاش براي حل سياسي بحران اين کشور در کانون توجه جمهوري اسلامي ايران و روسيه قرار دارد. وي با محکوم نمودن اقدام برخي طرفها بر ارسال سلاح به سوريه در زماني که اکثر کشورهاي جهان بر حل و فصل بحران از طريق گفتگوهاي سياسي سخن مي گويند افزود بدون شک اينگونه سياست ها باعث افزايش خشونت، افراط گرايي و تروريسم و کشتار مردم بي گناه و نابودي زير ساخت هاي اقتصادي سوريه گرديد و طرفهايي که در دامن زدن به اين اقدامات در سوريه فعاليت مي نمودند بايد عواقب آن را بر عهده بگيرند.
معاون وزير امور خارجه روسيه نيز ضمن استقبال از ادامه رايزني ها و تبادل نظر دو کشور در خصوص مسائل غرب آسيا بر ضرورت کمک به حل و فصل سياسي بحران سوريه و بازگرداندن ثبات و امنيت به آن تاکيد کرد. وي با اشاره به ملاقات هاي مستمر مسئولين دو کشور در خصوص خاورميانه اين رايزنيها را بسيار با اهميت دانست و افزود رايزني هاي عميق دو کشور زمينه منحصر بفردي را در روابط دو جانبه ايجاد نموده است.
طرفين ضمن تمجيد از برگزاري موفق انتخابات عراق با مشارکت سياسي بالاي مردم و احزاب سياسي اقدامات تروريستي در اين کشور را قويا محکوم نمودند. دو طرف برگزاري انتخابات در سوريه را امري داخلي دانسته و برحق مردم سوريه در تعيين سرنوشت خود تاکيد کردند.
طرفين علاوه بر سوريه و عراق در خصوص تحولات فلسطين، مصر و بحرين نيز تبادل نظر نمودند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن