تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806965564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران- ایرنا- « نشست مفید در نیویورک» « التهاب ارزی فروکش کرد» و « دفاع رقبای سابق از دیپلماسی دولت روحانی» تیترهای اصلی که روزنامه دنیای اقتصاد روز شنبه انتخاب کرد.


این روزنامه نشست مفید در نیویورک را به عنوان تیتر یک برگزید و نوشت: مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 در شرایطی در نیویورک پایان یافت که دو طرف نسبت به مذاکرات و گفت وگوهای انجام شده ابراز رضایت کردند و آن را «مفید» خواندند. حمید بعیدی نژاد، رییس هیات کارشناسی مذاکره کننده هسته‎ای ایران، با مفید ارزیابی کردن این دور از مذاکرات گفت: «در این مذاکرات، آخرین دیدگاه‎های کارشناسی درباره موضوعات فنی هسته‏ای پیش از برگزاری دور جدید مذاکرات وین بررسی شد.»
التهاب ارزی فروکش کرد تیتر دیگر روزنامه دنیای اقتصاد است. فاصله قیمت «خرید» و «فروش» ارز در بازار آزاد به 10 تومان کاسته شده است؛ درحالی که پیش از این فعالان بازار در واکنش به قیمت های هیجانی بالای 3300 تومان، قیمت خرید را تا 50 تومان کمتر از قیمت فروش درج می کردند. این عوامل نشان می دهد پس از التهابات ارزی اخیر، قیمت نهایتا در محدوده کنونی به ثبات رسیده و التهاب در بازار ارز فروکش کرده است.
این روزنامه به سخنرانی محمد باقر قالیباف پرداخت و دفاع رقبای سابق از دیپلماسی دولت روحانی را برجسته کرد: رقبای دیروز حسن روحانی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، به جمع حامیان امروز «مشی دیپلماتیک» دولت یازدهم پیوسته اند و حمایت رهبری را مهر تایید نهایی بر ادامه مذاکرات می دانند. محمد باقر قالیباف و محسن رضایی از نامزدهای انتخابات پیشین ریاست جمهوری در ایران درست یک هفته پس از برگزاری همایش دلواپسان هسته ای، با انتقاد از اظهارنظرهای تند علیه روند مذاکرات هسته ای از عملکرد دولت در سیاست خارجی دفاع کردند و «حمایت رهبری از تیم مذاکره کننده» را نشانه ای از موافقت ایشان با ادامه مذاکرات» دانستند.
روزنامه دنیای اقتصاد عنوان یارانه سیاه؛ یارانه سپید را انعکاس داد و نوشت: نامه 108 اقتصاددان و جامعه شناس که سه شنبه گذشته با موضوع طراحی سازوکار «بودجه ای» و «غیربودجه ای» مناسب برای «کاهش فقر آموزشی کودکان» منتشر شد، نمادی از تلاش صاحب نظران و پژوهشگران کشور برای هدایت شعارهای عدالتخواهانه به مسیر علمی و منطقی بود. ما رکورددار پرداخت یارانه سیاه یا همان پرداخت یارانه به بنزین هستیم؛ یارانه ای سنگین برای هرچه سرب آلودتر شدن ریه های میلیون ها ایرانی و یارانه اندکی برای آموزش وپرورش دولتی یا همان یارانه سپید می پردازیم و بخشی از تبعات این یارانه ناچیز در قالب وضعیت بغرنج فقر آموزشی کودکان ایرانی بروز می یابد.
این روزنامه به مقاله ی اکونومیست اشاره کرد و به موضوع بانکداری سایه در کمین اقتصاد جهان پرداخت: سرمقاله این هفته اکونومیست بررسی کرد، به تازگی از مارک کارنی، رییس بانک مرکزی انگلستان و رییس یک مرکز پیشگیری از بحران های مالی آینده به نام اف اس بی، خواسته شد تا بزرگ ترین خطری که اقتصاد جهان را مورد تهدید قرار می دهد، معرفی کند. کارنی بانکداری سایه در بازارهای نوظهور را به عنوان بزرگ ترین تهدید علیه اقتصاد جهان معرفی کرد. بی شک بانکداری سایه از ویژگی های یک تهدید جهانی برخوردار است. بر اساس تعریف مرکز اف اس بی سی، بانکداری سایه به معنای وام دهی از طریق موسسات به جای بانک ها است. این مرکز اعلام کرده است که بانکداری سایه در حدود یک چهارم نظام مالی جهان را به خود اختصاص داده است و دارایی آن در ابتدای سال جاری میلادی بالغ بر 71 تریلیون دلار بوده است.
**م.ش**9131
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن