تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820662409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به اختراعات جوانان توسعه بیشتر ایران را به همراه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد ایرانی دانشگاه مالزی: توجه به اختراعات جوانان توسعه بیشتر ایران را به همراه دارد کوالالامپور – ایرنا – محمود مقومی استاد ایرانی دانشگاه مالایا (یو.ام) روز شنبه همزمان با شرکت جوانان ایرانی در نمایشگاه بین المللی اختراعات مالزی و کسب دو مدال طلا و یک مدال برنز توسط مخترعان جوان کشورمان، توجه به اختراعات و نوآوری و متعادل سازی انتظارهای دو جانبه بین مخترعین و مسوولین را از عواملی دانست که می تواند توسعه و پیشرفت بیشتر ایران را بدنبال داشته باشد.


بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی اختراعات، نوآوری و فناوری مالزی روز پنجشنبه با حضور چند مبتکر و مخترع جوان ایرانی و مبتکران تایوان، اندونزی، مالزی، ژاپن، کره جنوبی، عربستان و ویتنام در مرکز همایش های شهر کوالالامپور آغاز به کار کرد
مقومی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در کوالالامپور تاکیدکرد: اختراعات تحول بزرگی در جوانان به وجود می آورد و با ایجاد فرصت های کاری می تواند در اقتصادی کشورها نقش مثبتی ایفا کند.
وی که ریاست مرکز تحقیقات و مطالعات دانشکده برق و الکترونیک دانشگاه مالایا را نیز برعهده دارد، افزود: نوع استفاده از یک اختراع در هر کشور متفاوت است و از سوی دیگر ماهیت نوع اختراع نیز می تواند در پیشرفت و اجرایی شدن آن نقش داشته باشد.
استاد دانشگاه مالایا تصریح کرد: ایده اختراع از یک مشکل سرچشمه می گیرد و مرحله دوم پس از اختراع حمایت از تجاری شدن آن است تا با وارد شدن این وسیله مشکل جامعه حل شود.
مقومی معتقد است: مرحله تجاری شدن و به تولید انبوه رسیدن یک اختراع می تواند تحولات گسترده اقتصادی در پی داشته باشد که بسته به نوع اختراع می توان ارقام چند هزار دلاری تا چند میلیارد دلاری را برای آن پیش بینی کرد و علاوه بر این ایجاد اشتغال نیز از جمله مواردی است که تجاری شدن یک اختراع می تواند در پی داشته باشد.
وی در خصوص تجاری شدن اختراعات نیز گفت: در برخی کشورها از جمله مالزی مشکلاتی در مسیر تجاری شدن یک اختراع وجود دارد. دانشگاه های این کشور اکنون با ایجاد دفتر بازاریابی اختراعات در تلاش برای رفع این مشکل هستند.
وی هدف از ایجاد چنین دفتری که از حدود 18 ماه پیش در دانشگاه های مالزی به وجود آمده است را فراهم کردن بستری دانست که یک اختراع پس از ثبت بتواند به صورت انبوه تولید شود.
استاد دانشگاه مالایا در مورد جایگاه ایرانیان در حوزه اختراعات نیز گفت: با در اختیار داشتن شرایط مساوی بین ملیت های مختلف، ایرانیان می توانند موفقیت های نسبی بیشتری نسبت به دیگر ملت ها کسب کنند که این امر نشان از وجود ظرفیت درخشش ایرانیان در عرصه بین المللی است.
وی در ادامه به مشکلات حوزه اختراع اشاره کرد و گفت: ساختار حوزه اختراع در کشورهای مختلف تعریف شده است به طوری که در مالزی یک مخترع پس از ثبت اختراع خود به صورت شخصی اقدام برای بازاریابی و کسب حمایت مالزی از اختراع خود می کند تا بتواند آن را به تولید انبوه برساند. ولی در برخی از کشورهای دیگر از جمله ایران این حوزه کاملا تعریف نشده است.
مقومی افزود: در ایران انتظار مخترعان از دولت بیش از حد انتظار است، در حالی که اگر ساختار مشخص وجود داشته باشد مخترع و مسئولان این حوزه می توانند به نقش خود آگاهی داشته باشند.
به اعتقاد این استاد دانشگاه، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی اختراعات، نوآوری و فناوری مالزی یک نمایشگاه منطقه ای است که در صدر چند نمایشگاه برتر منطقه شرق آسیا می تواند فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن اختراعات و منتفع شدن از نظر سایر کارشناسان و مردم باشد.
وی همچنین با اشاره به ضعف داوری در این قبیل نمایشگاه های منطقه ای تصریح کرد: کسب مدال و یا کسب نکردن مدال در این قبیل نمایشگاه ها به معنی خوب یا بد بودن اختراع نیست و برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند ضمن ارزیابی اثر توسط افراد متخصصی که از نمایشگاه دیدن می کند باعث توسعه اختراع شود.
مقومی با ثبت بیش از 40 اختراع توانسته است 54 مدال مختلف از نمایشگاه های گوناگون کسب کند.
اختراعات مقومی بیشتر در حوزه الکترونیک کاربردی است که مربوط به استفاده از تجهیزات الکترونیکی در بخش های گسترده ای از قبیل پزشکی، حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی می شود.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی اختراعات، نوآوری و فناوری مالزی امروز شنبه در کوالالامپور بکار خود پایان می دهد.
جوانان مخترع ایرانی موفق به کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی اختراعات، نوآوری و فناوری مالزی شدند.
براساس رای داوران ابتکار فاطمه باقری در بخش لوازم و تجهیزات پزشکی مدال طلا کسب کرد. وی دستگاه تکمیل کننده فرایند عملکرد سرم را در این نمایشگاه بین المللی مالزی ارایه کرده بود.
هیات داوران همچنین دستگاه تصفیه آب ساخته شده توسط هادی حمیدیان مخترع ایرانی را در بخش محیط زیست حایز شرایط برای کسب مدال طلا دانست.
غزاله باقری نیز در بخش طراحی مدال برنز این نمایشگاه را کسب کرد.
آساق**د.م**1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن