تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821060438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرزندگی اهالی نشر، تفاوت نمایشگاه امسال با گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یک استاد دانشگاه تأکید کرد
سرزندگی اهالی نشر، تفاوت نمایشگاه امسال با گذشته
یک نویسنده و استاد تاریخ دانشگاه در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، تنوع کتاب‌ها، روحیه و سرزندگی ناشران و اهالی کتاب را بسیار متفاوت و بهتر از سال‌های گذشته توصیف کرد.


به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، «فیاض زاهد» با اشاره به تنوع ناشران و کتاب‌های ارائه‌شده، افزود: با وجود این تغییرات، باز هم نیازمند زمان هستیم تا نمایشگاه به آنچه شایسته دولت است، برسد.
 
نویسنده کتاب «دولت و انقلاب» و «عصر طلایی مطبوعات» درباره واگذاری نمایشگاه به بخش خصوصی گفت: هر چه ما نقش و تصدی گری دولت را در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگ کم کنیم یک گام به سمت مدنی شدن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نزدیک تر شده ایم.
 
زاهد در ادامه با بیان اینکه فرهنگ در کشور ما حساسیت‌های ویژه‌ای دارد، گفت: اگر معنی واگذاری به بخش خصوصی رها کردن فرهنگ در یک بازار مکاره باشد، حرکت خطرناکی است و دولت همچنان باید نقش هدایتگری و سازمان‌بخشی خودش را حفظ کند، اما در هر حال، بخش فرهنگ می‌تواند به تدریج و با نظارت و پشتیبانی دولت به صورت تخصصی و تکنیکی، اداره نمایشگاه را به بخش خصوصی و خود ناشران و اتحادیه آنها بسپارد.
 
وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تهران، یک فروشگاه بزرگ کتاب است، گفت: توفیق داشته‌ام که نمایشگاه‌های کتاب معتبری مثل شانگهای، برلین، فرانکفورت، لندن و پاریس را ببینم و در مقایسه با ایران، باید بگویم که آفت نمایشگاه ایران این است که تعامل ویژه‌ای میان ناشر و مؤلف یا مترجم در این نمایشگاه به وجود نمی‌آید.
 
زاهد افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود که صاحب نظران و متخصصان بتوانند با نویسندگان و مترجمان دیدار کنند و بحث‌های تخصصی درباره نشر کتاب صورت بگیرد و فضایی ایجاد شود که نویسندگان امکان پردازش ذهنی هرچه بهتری داشته باشند، زیرا هر چه نمایشگاه را تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر برگزار کنیم، به افزایش فرهنگ کشور کمک کرده‌ایم.
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.


انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن