تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818164087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا یک دانشمند کشورش را از همکاری با ایران منع کرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
آمریکا یک دانشمند کشورش را از همکاری با ایران منع کرد

آمریکا یک دانشمند کشورش را از همکاری با ایران منع کرد
دولت آمریکا حمایت مالی از یک دانشمند این کشور را به دلیل همکاری وی با محققان ایرانی متوقف کرده است.
به گزارش نامه نیوز، اریک لرنر، فیزیکدان و نویسنده سرشناس علمی در حال انجام تحقیقی مهم و پیشگامانه در مورد گداخت هسته‌ای جهت پیدا کردن منابع جدید انرژی و حذف سوخت‌های فسیلی است.

به گزارش پرس تی‌وی، اریک لرنر گفت: «هدف، رسیدن به شکلی از انرژی است که ضایعات هسته‌ای و گاز گلخانه‌ای ایجاد نکرده و ۱۰ برابر ارزان ‌تر از منابع سوختی موجود است.»

وی اظهار داشت: «از قرار اتفاق، ایران ۸ نمونه از ماشین‌هایی را که ما در حال کار روی آن‌ها هستیم، در اختیار دارد. آن‌ها از دستگاه‌های ما کوچکتر هستند.»

لرنر با بیان این‌که این دستگاه‌ها در یک مرکز تحقیقاتی هستند، افزود: « اکنون ما در حال همکاری با آن آزمایشگاه هستیم و در حال حاضر آنها در حال انجام آزمایش‌هایی هستند که به آزمایش بعدی ما در ماه ژوئن کمک می‌کند.»

با وجود این، دولت امریکا هرگونه حمایت از تحقیق لرنر را به دلیل همکاری وی با دانشمندان ایرانی متوقف کرده و بدین ترتیب این دانشمند ناچار به جمع آوری پول از کمک کنندگان خصوصی شده است.

این دانشمند آمریکایی می‌گوید ادامه تحریم‌های یک جانبه علیه ایران کار وی را بسیار دشوارتر کرده است.

تحریم‌های غیرقانونی تحت هدایت آمریکا بر اساس این اتهام بی‌اساس که تهران اهداف نظامی را در برنامه انرژی هسته‌ای خود دنبال می‌کند، علیه ایران اعمال شده‌اند.

به گزارش ایسنا، ایران ضمن رد این اتهام می‌گوید به عنوان یکی از امضاکنندگان متعهد پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای حق استفاده از فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز را دارد.




1393/2/19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن