تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812811350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خلق آثار هنری فاخر درباره اهل بیت (ع)، مستلزم شناخت عمیق است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیت الله مصباح یزدی: خلق آثار هنری فاخر درباره اهل بیت (ع)، مستلزم شناخت عمیق است قم – ایرنا – رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: برای خلق آثار هنری فاخر درباره اهل بیت (س) باید معرفت عمیق داشته باشیم و ابتدا ائمه اطهار (س) را بخوبی بشناسیم و سپس شناخت خود را به زبان هنر بیان کنیم.


به گزارش ایرنا، آیت الله ˈمحمد تقی مصباح یزدیˈ پنجشنبه شب در دیدار اعضای ˈدومین سوگواره های عاشورایی عکس و پوستر هیاتˈ با وی، گفت: کارهای هنری بچه های حزب اللهی برای اهل بیت (س) باید به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد و کارهایی که خوب و در شان اهل بیت (ع) باشد، معرفی شود.
وی اظهار کرد: بعنوان نمونه در میان اشعاری که پس از انقلاب برای ائمه اطهار (س) گفته شده است در مقایسه با سایر شعرها به زحمت می توان چند شعر فاخر درباره اهل بیت (س) یافت.
آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: عشق به امام حسین (ع) یعنی شعر خوب هم برای ایشان بسراییم که در محافل ادبی قابل طرح باشد؛ همین طور در سایر رشته های هنری آثاری در خور ایشان باید عرضه شود که تاکنون شاید خطاط ها تا حدودی توانسته اند حق مطلب را ادا کنند.
وی گفت: به شما جوانان هنرمند که دارای خلاقیت، ابتکار و عشق به اهل بیت (س) هستید توصیه می کنم که چیزی که می خواهید درباره اهل بیت (س) عرضه کنید، آثاری باشد که متناسب در شان ایشان باشد از اینرو در این زمینه باید بیشتر همت کنید.
آیت الله مصباح یزدی خطاب به شرکت کنندگان اظهار کرد: شما از نخبه های هنرمند این کشور و عاشق ولایت اهل بیت (س) هستید و با تخصص های هنری عشق خود را به خاندان پیامبر اسلام ابراز می کنید.
وی با بیان اینکه برکات این انقلاب از برکات اهل بیت (س) می باشد، گفت: امام خمینی (ره) نیز فرمودند که ما هر چه داریم از محرم، صفر و حضرت سید الشهدا (ع) است.
آیت الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت مساله ولایت اشاره کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از بهره هایی است که مردم ما از ولایت گرفته اند و اگر محبت و توسل به اهل بیت (س) نبود، معلوم نبود که چه سرنوشتی پیدا می کردیم و یا اینکه سرنوشتی بهتر از افغانستان و مصر داشته باشیم.
استاد برجسته حوزه علمیه قم همچنین از امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان گوهرهای ناشناخته یاد کرد که مقامات اینها را درست نمی توانیم درک کنیم.
از سوی دیگر دبیر دومین سوگواره های عاشورایی عکس و پوستر هیات در حاشیه این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از ارکان هیات های مذهبی، رکن هنر هیات است از اینرو این جشنواره در دو بخش عکس و پوستر هیات برگزار می شود و بخش ˈدکور هیاتˈ نیز از بخش های جانبی این سوگواره است.
حجت الاسلام ˈحمزه معلیˈ با اشاره به نشست های تخصصی در حاشیه این سوگواره اظهار کرد: ارتباط بین هنرمندان هیاتی سراسر کشور و نقد آثار رسیده به سوگواره با حضور استادان بنام کشور از جمله اهداف برگزاری این نشست های تخصصی است.
وی با بیان اینکه در دومین دوره این جشنواره از تمام استان های کشور شرکت کننده داشتیم، اظهار کرد: فراخوان سومین دوره نیز در ماه محرم (امسال) اعلام می شود.
آیین اختتامیه ˈدومین سوگواره های عاشورایی عکس و پوستر هیاتˈ روز جمعه 19 اردیبهشت با سخنرانی حجت الاسلام ˈمرتضی آقا تهرانیˈ نماینده مردم تهران در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار می شود.
این سوگواه از سوی ˈجامعه ایمانی مشعرˈ برگزار شده است. ک/3
7406/ 380/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن