تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813119178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجمع مردم آلبوکرکی ایالت نیومکزیکو آمریکا در اعتراض به خشونت پلیس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تجمع مردم آلبوکرکی ایالت نیومکزیکو آمریکا در اعتراض به خشونت پلیس نیویورک، ایرنا - مردم شهر آلبوکرکی ایالت نیومکزیکو آمریکا در اعتراض به خشونت های فزاینده ماموران پلیس با تجمع در مقابل کلانتری این شهر، رفتار پلیس با مردم را جنایات علیه بشریت خواندند.


رسانه های آمریکایی این تظاهرات را یادآور تظاهرات مکزیکی تبارهای این شهر در سال 1967 دانستند و نوشتند این تظاهرات از سلسه تظاهرات های آن زمان الگوبرداری شده است.
در هفته گذشته ماموران پلیس این شهربا تیر اندازی به سوی مردی که گمان می رفت با خود اسلحه حمل می کند او را به قتل رساندند که این حادثه موجب خشم و اعتراض سراسری مردم ین شهر شد.
دوشنبه گذشته مردم شهر در اعتراض به این اقدام به قصد دستگیری سرپرست جدید اداره پلیس ، ساختمان شورای شهر البوکرکی را محاصره کردند اما موفق به این کار نشدند و تظاهرات با دخالت پلیس به پایان رسید.
دیوید کوریا استاد مطالعات آمریکایی دانشگاه نیومکزیکو که رهبری این تظاهرات را به عهده دارد به خبرنگاران گفته است که حوادث سال 1967 الگوی اصلی این تظاهرات بوده و تاکید کرده است که قصد وی از برگزاری این تظاهرات اعمال خشونت و یا اغتشاش در شهر نیست.
وی گفت : تظاهر کنندگان علاقه مند هستند که از سوی پلیس مورد خشونت و یا بازداشت قرار گیرند.
مامورین پلیس شهر آلبوکرکی از سال 2010 تا کنون مرتکب 39 مورد تیر اندازی های غیر قانونی و ضرب و شتم شهروندان این شهر شده اند.
در تظاهرات سال 1967 آمریکایی های مکزیکی تبار شهر آلبوکرکی با این اتهام که دولت آمریکا زمین های آن ها را بزور تصاحب کرده است و به قصد بازداشت و محاکمه دادستان وقت به ساختمان دادگستری یورش بردند و یک مامور پلیس و خبرنگاران را به گروگان گرفتند.
خشونت پلیس آمریکا علیه شهروندان این کشور به ویژه اسپانیایی زبان ها مسبوق به سابقه است و تاکنون موجب تظاهرات و درگیریهای زیادی در نقاط مختلف این کشور شده است.
اروپام 2253 **1908 ** 1917
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن