تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820835462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رتبه کرمان از نظر کسب و کار در کشور 27 است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رتبه کرمان از نظر کسب و کار در کشور 27 است کرمان - ایرنا - مسوول دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان، گفت: براساس بررسی 21 شاخص فضای کسب و کار که توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی انجام شده، رتبه استان کرمان در کشور 27 است.


به گزارش ایرنا، سید مهدی طبیب زاده عصر پنجشنبه در نشست استانی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در استانداری کرمان افزود: با توجه به سیاست های جدید و اجرایی شدن قانون بهبود فضای کسب و کار، بخشی از امور این قانون به اتاق بازرگانی واگذار شده و ما نیز با مشاور وارد مذاکره شدیم.
وی بیان کرد: براساس ارزیابی بانک جهانی از 10 شاخص کسب و کار 9 شاخص مرتبط با سازمان های دولتی است و لذا درخواست داریم این دستگاه ها با ما هماهنگی داشته باشند.
وی با ارایه گزارشی از دو جلسه گذشته شورای گفت و گو ادامه داد: اولین جلسه به تجهیز منابع بانکی و مسائل بانکی واحدها اختصاص یافت و با واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی مذاکره کردیم که منجر به این شد اگر تبصر ماده 16 قانون بودجه سال 92 اجرایی شود بخشی از مشکلات حل می شود.
رییس کمیسیون انرژی و صنعت اتاق بازرگانی کرمان گفت: مهلت استفاده از این قانون زیاد نبود و دیگر تکرار نشد اما از این ظرفیت استفاده کردیم و بانک ها هم به نسبت همکاری کردند.
وی اضافه کرد: حدود 45 مورد از درخواست هایی که از شهرستان های استان به استانداری ارایه شده بود با حضور بانک ها بررسی و ماده 16 برای 37 واحد اجرا شد.
طبیب زاده گفت: کارگروه متناظری در اتاق بازرگانی متشکل از نماینده استانداری و بانک ها تشکیل و به وضعیت بدهی واحدها رسیدگی و تصمیماتی اتخاذ شد و هشت واحد هنوز مشکل دارند که در دست بررسی است.
وی بیان کرد: تجدید منابع بانک ها یکی از گلایه های آنهاست که می گویند ما منابع نداریم که مصارف داشته باشیم.
وی گفت: استاندار تکلیف کردند شرکت های بزرگ دولتی مانند گل گهر و مس که حجم زیاد گردش مالی دارند گردش وجوه خود را در استان متمرکز کنند و بانک ها از محل تمرکز این وجوه تسهیلات دهند.
مسوول دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: صورتجلسه این کار تنظیم و با مدیران صحبت شده و آیین نامه با مدیران بانک ها در دست تنظیم است.
وی با بیان این که توسعه استان بشدت شتاب گرفته است، اضافه کرد: سرمایه گذاری های سنگین انجام می شود اما زیربناها با این نیاز متناسب نیست.
طبیب زاده گفت: ظرفیت حمل و نقل استان کرمان با توجه به پتانسیل های در حال کار از 20 میلیون تن به 67 میلیون تن می رسد که هم ناوگان حمل و نقل و هم جاده ها کشش نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: دولت هم اعتباراتی ندارد و استاندار کرمان تاکید کردند مدل سرمایه گذاری بخش خصوصی را در راه آهن طراحی کنیم که با کمک یک مشاور طراحی کردیم و در نشست با وزیر راه و شهرسازی اجازه احداث راه آهن به صورت BOT در دو محور گرفته شد.
وی گفت: در حوزه حمل و نقل، انرژی و سایر زیربناها به دنبال طراحی مدل های حضور بخش خصوصی هستیم که نمایندگان در رفع موانع موجود در بخش انرژی و تولید کمک کنند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان افزود: مشکلی برای فعالیت بخش خصوصی در تولید انرژی وجود ندارد اما در بخش انتقال که تکلیف برعهده دولت است امکان فعالیت بخش خصوصی وجود ندارد لذا از نمایندگان درخواست می شود امکان فعالیت بخش خصوصی در طرح های زیربنایی که در توان بودجه دولت نیست فراهم شود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان هم گفت: اگر نمایندگان قانون خوب را برای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تصویب کردند استاندار کرمان این قانون را به خوبی اجرایی کرد و مسائل و مشکلات را با جدیت رصد می کنند.
محسن جلال پور افزود: اعضای اتاق و فعالان بخش خصوصی از حضور در این جلسات ثمره و بهره برده اند.ک/2
8154/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن