تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820776873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر کتابخانه ملی خراسان رضوی: 320 هزار سند دستگاههای اجرایی به این مرکز افزوده شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر کتابخانه ملی خراسان رضوی: 320 هزار سند دستگاههای اجرایی به این مرکز افزوده شد مشهد - ایرنا - مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی خراسان رضوی گفت: پارسال 320 هزار سند دارای ارزش انتقال دستگاه های اجرایی استان به این مرکز افزوده شد.


رضا پورعبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در راستای ساماندهی حافظه اداری سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان و تعیین تکلیف اوراق فاقد ارزش و یا راکد بایگانی های این مجموعه ها اسناد و بایگانی های بیش از 25 دستگاه اجرایی استان ارزشیابی شد.
وی گفت : در این راستا نزدیک به 9 میلیون برگ سند ارزشیابی گردید که از این تعداد 320 هزار اوراق دارای ارزش انتقالی شناسایی و به بایگانی مدیریت اسناد و کتابخانه ملی در این استان افزوده شد.
وی اظهار داشت: هم اکنون کل موجودی پرونده و اسناد این مرکز شامل یک میلیون و 500 هزار برگ سند می باشد.
وی ادامه داد : طی سال گذشته بعد از ارزشیابی اسناد و جدا سازی اوراق دارای ارزش، 300 تن اوراق فاقد ارزش از سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان امحا شد.
او گفت: این اقدام موجب آزاد سازی چهار هزار و 300 متر مربع فضا در این دستگاهها و سازمانها گردید.
وی افزود: طی سال گذشته علاوه بر گردآوری و تعیین تکلیف اسناد دستگاه های اجرایی، ورود اطلاعات آنها به سامانه جامع کتابخانه ملی ˈرساˈ هم آغاز شد که در این زمینه یک هزار و 330 پرونده فهرست نویسی و اطلاعات آن در سامانه ثبت شد تا محققان امکان دسترسی و بازیابی اطلاعات مزبور را در مخزن این کتابخانه داشته باشند.
پورعبادی گفت: پارسال 13 نمایشگاه اسنادی برای بازدید عموم در مناسبت های مختلف از جمله روز اسناد ملی، 14 و 15 خرداد پنجاهمین سالگرد شروع نهضت امام خمینی (ره)، دهه مبارک فجر، نمایشگاه کمال الملک و مانند آن داشتیم.
وی اظهار داشت: این نمایشگاه ها با اسناد مربوط به هر حوزه برگزار شد و نسبت به سال قبل که سه نمایشگاه برگزار شده بود، رشد قابل ملاحظه ای داشت.
او افزود: بخش تاریخ شفاهی استان هم از سال گذشته در این مدیریت فعال شده و در این مدت در قالب 13 جلسه با هفت نفر از چهره های شاخص در حوزه های مختلف مصاحبه های مربوطه انجام شده است.
وی ادامه داد : امسال هم در باره انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی فعالیت گسترده ای را برای تدوین تاریخ شفاهی در این زمینه انجام خواهیم داد./2
2713 /664
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن