تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821081147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازشناسی گسست ارتباط بین دولت،دانشگاه وصنعت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب بررسی شد/ بازشناسی گسست ارتباط بین دولت،دانشگاه وصنعت تهران-ایرنا-بازشناسی گسست ارتباط بین دولت ،دانشگاه وصنعت با حضور اساتید دانشگاه در سرای اهل قلم بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار ایرنا ،محمد حسن حسین زاده،عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در این خصوص گفت:در حال حاضر در حوزه های دانشگاه و صنعت سیاست گذاری خوبی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: دانشگاه تامین کننده نیروی ماهر وانسانی ،دولت به عنوان سیاست گذار و پشتیبان و صنعت به عنوان بهره بردار، مثلثی را پدید آورده اند که اگر به درستی این چرخه عملیاتی شود دستاوردهای قابل توجهی را برای کشور خواهد داشت .
این استاد دانشگاه اظهارداشت: امروز بیش از چهار میلیون دانشجو در دانشگاه های دولتی ،غیر دولتی وآزاد داریم که یک درصد آن در مقطع دکترا،26 درصد در مقطع کاردانی و مابقی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد قرار دارند.
حسن زاده با بیان اینکه دولت نقشه جامع علمی را تدوین کرده وسیاستگذاری روشن است،گفت: باید ارتباطی ایجاد شود تا از توانمندی دانشگاهها برای پیشبرد صنایع استفاده نمود .
حمید دلیلی ، استاد دانشگاه نیز در این خصوص گفت:هرگونه گسستی میان صنعت ودانشگاه توسعه همه جانبه را به چالش خواهد کشید چراکه دانشگاهها زیرساختهای ایده ها را فراهم می کند .
وی افزود:متاسفانه به دلیل اینکه بودجه دولت بر اساس نفت بسته می شود، ارتباط آنچنان که باید ایجاد نشده است . دانشگاهها از بودجه دولت استفاده می کنند وصنایع نیز برای بهره مندی ازدانش به مراکز علمی وفناوری روی آورده اند که موج گسست میان این سه ضلع مثلث ایجاد شده است.
حمید ضیایی پرور ،عضو هیات علمی دانشگاه آزاد نیز در این باره گفت: در نظام آموزشی از ابتدا گفته اند که علم بهتر است یا ثروت ولی امروزه دردنیا به این پی برده اند که علمی بهتر است که ثروت بیافریند.
وی افزود:علمی که اقتصاد ،تولید و صنعت را درمان نکند و تاثیری در وضعیت زندگی مردم نداشته باشد به درد نمی خورد .
این استاد دانشگاه با بیان اینکه همواره از رشد علمی مباحثی به میان می آید ، اظهارداشت: متاسفانه در کشور دانشگاهها از جامعه منزوی هستند.
ضیایی پرور گفت: امروزه با انبوهی از دانشجویان صفر کیلومتر روبروهستیم وهنوز بعد از 40 سال سرفصل های دانشگاهی کشور همان موضوعات گذشته است درصورتی که این موضوعات در دانشگاه های دنیا مطابق با نیاز روز تغییر می کند.
وی افزود:متاسفانه رشد علمی تک بعدی در شاخه هایی که مورد نیاز جامعه نبوده است خروجی آن نیاز کشورهای غربی را فراهم کرده است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چند سال گذشته فرمودند که باید سه درصد بودجه تولید خالص ملی به بحث تحقیق و پژوهش اختصاص داده شود ، اضافه کرد: متاسفانه امروز تنها 47 صدم درصد بودجه به این امر مهم اختصاص دارد.
اقتصام**1053*1580
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن