تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818964112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بان کی مون: ایتالیا تبدیل به پایگاهی برای دفاع از صلح خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بان کی مون: ایتالیا تبدیل به پایگاهی برای دفاع از صلح خواهد شد رم - ایرنا - ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل در سفر به رم گفت: ایتالیا تبدیل به ˈپایگاهی برای دفاع از صلحˈ خواهد شد.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، دبیر کل سازمان ملل که برای شرکت در اجلاس ˈستاد اجرایی سازمان مللˈ (Chiefs Executive Board Onu ) و دیدار با مقامات ایتالیایی و ˈپاپˈ به رم سفر کرده است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایتالیا خارج از مرزهایش نقش مهمی را در راستای توسعه صلح، امنیت و حقوق بشر ایفا می کند. ایتالیا کار فوق العاده ای را به ویژه در لبنان انجام می دهد و فرماندهان ایتالیایی از جمله ˈپائولو سراˈ در راهبری ماموریت سازمان ملل متحد عملکردی استثتایی داشته اند.
وی همچنین از تحولات اخیر در روسیه و اوکراین ابراز نگرانی کرد و گفت: در دیداری که با ˈولادیمیر پوتینˈ و سپس با ˈتورکینفˈ و دیگر مقامات اوکراین داشتم بر اهمیت نشستن بر سر میز مذاکره و مواجهه با مساله از طریق گفت وگو تاکید کردم. به اوکراینی ها گفتم اختلافات هرچه هم که باشند، آغاز فرآیند آشتی به صورت فراگیر امری ضروری است. به روسیه، به اتحادیه اروپا و به آمریکا نیز خاطرنشان کردم باید موافقت نامه 17 آوریل ژنو را مورد توجه قرار داد.
وی در باره انتخابات سوریه نیز گفت: انتخابات با متن و روحیه بیانیه ژنو ناسازگار هستند. اکنون نیاز به بازگشت به گفت و گو وجود داشته و ما نهایت تلاش خود برای تشکیل کنفرانس ˈژنو3 ˈ را انجام خواهیم داد.
وی در پاسخ به این سوال که ایتالیا قصد دارد در فصل پاییز قطعنامه ای را برای تعلیق احکام اعدام به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارایه دهد، گفت: ایتالیا پیشتر در سال 2007 میلادی زمانی که اولین بار قطعنامه ای در این مورد به تصویب رسید، نقش بسیار مهمی ایفا کرد. من درک می کنم که کشورهای عضو هر یک قوانین ملی خود را دارند، ولی مهم است که اجرای احکام اعدام را متوقف کنند، زیرا اعدام مجازاتی بازگشت ناپذیر است. زندگی بسیار ارزشمند بوده و باید محترم شمرده شود. سازمان ملل متحد همچنان به حمایت خود از تعلیق حکم اعدام ادامه خواهد داد.
بان کی مون که دیروز وارد رم شد، پس از شرکت در نشستی در سازمان خوار وبار کشاورزی ملل متحد (فائو) با ˈجورجو ناپولیتانوˈ رییس جمهوری ایتالیا، ˈمتئو رنتزیˈ نخست وزیر، ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر خارجه و ˈپیئترو گراسوˈ رییس مجلس سنای این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
وی همچنین قرار است با پاپ ˈفرانسیسˈ رهبر کاتولیک های جهان دیدار کند.
اروپام ** 2171**1651
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن