واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
«حلقه فیلم هجده نوده و پنج» با نمایش فیلم «ماهی و گربه» و نشست پرسش و پاسخ این فیلم آغاز به کار کرد. به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این برنامه که شب گذشته (17 اردیبهشتماه) در تالار ایوان شمس برگزار شد، پس از نمایش فیلم «ماهی و گربه» شهرام مکری- کارگردان فیلم- درباره ساخت دومین ساخته سینماییاش گفت: بعد از «اشکان انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» پیشنهادهایی را از دفاتر تهیه برای فیلم دوم داشتم اما سناریوهایی که به من میدادند بیشتر در فضاهایی بود که با روحیات من سازگار نبود. وی افزود: چند سالی طول کشید تا فیلمنامهای نوشتم درباره سرقت از موزه و قصهای بامزه که در دو ساعت اتفاق میافتد. این کار تا مرحله پیش تولید و انتخاب بازیگر جلو رفت اما به خاطر سرمایه و لوکیشن شرایط ساخت مهیا نشد تا در نهایت ساخت فیلم «ماهی و گربه» پیش آمد. این کارگردان ایده «ماهی و گربه» را مربوط به گذشته عنوان کرد و گفت: این ایده را کامل کردیم و لوکیشن که بسیار مهم بود در این فیلم را پیدا کردیم. ضمن اینکه سه بازوی اجرایی برای ما بسیار مهم بودند. محمود کلاری به عنوان مدیر فیلمبرداری، پرویز آبنار به عنوان صدابردار و کریستف رضاعی به عنوان آهنگساز باعث شدند این فیلم روی پای خودش بلند شود و همچنین تیمی استثنایی از بازیگران که باعث شد این فیلم را بسازیم. رضاعی آهنگساز این فیلم نیز که در این نشست حاضر بود،اظهار کرد: شهرام مکری خیلی راحت کارم را پذیرفت در حالی که فیلم سخت و پرچالش بود و سعی کردم در کلیشههای فیلم ترسناک نیافتم. تجربه خیلی خوبی که به نتیجه رسید. سعید ابراهیمیفر از بازیگران این فیلمها با بیان اینکه به کارهای مکری علاقه دارد،خاطرنشان کرد: افتخار داشتم در دو کار سینمایی او حضور داشته باشم. من تجربی بودن و غیرمتعارف بودن تصویر و دیالوگها را دوست دارم و در این فیلم هم خیلی چیزها یاد گرفتم. مکری آنقدر اطلاعات سینمایی بالایی دارد که کار کردن با او بسیار ارزشمند است. سعید قطبیزاده به عنوان منتقد حاضر در این نشست با بیان اینکه سینمای ایران به وجود امثال شهرام مکری میبالد،گفت:او ادای فیلمسازان مطرح را درنمیآورد و سعی میکند امضای خودش را داشته باشد. کار این فیلم هم که در یک سکانس و پلان ساخته شده بسیار سخت و غیرممکن است و کسی باور نمیکند کل این فیلم در یک پلان فیلمبرداری شده باشد. وی افزود: بار اول که فیلم را دیدم بسیار بهتزده شدم اما امروز برای بار دوم به مراتب بیشتر از این فیلم خوشم آمد و احساس کردم فیلمی بزرگ در معیاری جهانی ساخته شده است. قطبیزاده ادامه داد: معتقدم شاهد یک اتفاق بزرگ در سینمای ایران هستیم و «ماهی و گربه» کاملا یک فیلم ژانر است که در ژانر وحشت ساخته شده است. شهرام مکری درباره سکانس پلان بودن این فیلم گفت: اگر درباره جادوی زمان حرف بزنیم بهترین روش شکست زمان در یک پلان سکانس است. سینما با ابزار دیجیتال دائم رو به جلو حرکت میکند و تفکر دیجیتال علاوه بر اینکه امکان کار طولانی را میدهد، میتوان در یک پلان کار کرد. وی خاطرنشان کرد: معتقدم «ماهی و گربه» فیلمی درباره تهدید از جامعهای است که مدام تحت تهدید قرار گرفته است و فیلمنامه این کار را زمانی نوشتم که زورگیری زیاد شده بود و سایه تهدید همیشه سر ما بود. در این برنامه که تا نزدیک ساعت 23 ادامه داشت، سینماگرانی چون علیرضا داودنژاد، ابوالحسن داودی، حسن فتحی و ایرج کریمی و افراد دیگری چون حسین معززی نیا، ابراهیم داروغهزاده، بیتا منصوری و امید روحانی حضور داشتند. بعد از پایان این برنامه بسته بودن درب ورودی پارکینگ پشت تالار ایوان شمس با حواشی همراه بود و حاضران برای رسیدن به ماشین خود دچار مشکل شدند و در حالی که از نگهبانی شهرداری خواسته شد درب پارکینگ را باز کند با برخورد تند آنها روبرو شدند و حاضران مجبور شدند برای رسیدن به ماشینهای خود از حاشیه اتوبان مسافت زیادی را طی کرده تا به ماشینهای خود برسند. در برنامه «حلقه فیلم هجده نود و پنج» قرار است هر ماه دو فیلم به نمایش در آید. پیش از آغاز فیلم تیزری از معرفی کانون تبلیغات ایراننوین پخش شد. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]