تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815357001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنفرانس و نمایشگاه ریلی آسیا در مالزی گشایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کنفرانس و نمایشگاه ریلی آسیا در مالزی گشایش یافت کوالالامپور- ایرنا - شرکت ها و سازندگان قطعات ریلی و قطار جهان با حضور در کنفرانس و نمایشگاه ریلی آسیا که روز چهارشنبه در مرکز همایش های شهر کوالالامپور گشایش یافت، آخرین دستاورهای خود در صنعت حمل و نقل ریلی را به نمایش گذاشتند.


به گزارش ایرنا، در بخش نمایشگاه ریلی آسیا که در مساحتی بیش از دو هزار متر مربع برگزار شد بیش از 10 شرکت ریلی جهان و یا نمایندگان آنان در منطقه آسیا به معرفی محصولات جدید این حوزه پرداختند.
در همایش مرتبط با این صنعت نیز 150 هیات نمایندگی از کشورهای مختلف آخرین تحقیقات و یافته های علمی را در خصوص صنعت حمل و نقل ریلی و قطار مورد بحث و گفت وگو قرار دادند.
در این کنفرانس و نمایشگاه سه روزه که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت کشورهای مختلفی از جمله چین، آلمان، ژاپن، فرانسه، انگلستان، آمریکا، هند و تایوان حضور دارند.
صنعت حمل و نقل ریلی با توجه به اهمیت روز افزون آن در اقتصاد و کاهش هزینه ها مورد توجه کشورهای مختلف آسیایی قرار گرفته است و در حال رشد است.
علاوه بر حمل و نقل کالا، انتقال مسافر با استفاده از قطارهای پرسرعت به دلیل ایمنی بالای آن وهمچنین توجیهات اقتصادی در کانون توجه دولت های مختلف است.
حداکثر سرعت ثبت شده قطارهای سریع السیر در سال 2012 برای سامانه های فعال در کشورهای ژاپن، تایوان، آلمان، ایتالیا و بریتانیا حدود 300 کیلومتر در ساعت، در اسپانیا 310 کیلومتر در ساعت ، در فرانسه 320 کیلومتر در ساعت و در چین 341 کیلومتر در ساعت بوده است.
بالاترین رکورد سرعت قطارهای سریع السیر دنیا به صورت آزمایشی در فرانسه به دست آمده است به طوری که یک قطار سریع السیر فرانسوی در حالت آزمایشی توانست به سرعتی برابر574.8 کیلومتر در ساعت دست یابد.
آمارها نشان می دهد در میان کشورهای آسیایی بیشترین خط موجود قطارهای پرسرعت مربوط به ژاپن و بیشترین میزان سرمایه گذاری مربوط به چین است.
آمارهایی که در این نمایشگاه عرضه شد همچنین نشان می دهد حمل و نقل ریلی به طور متوسط دو تا پنج برابر نسبت به حمل و نقل جاده ای، دریایی و هوایی کارآمدتر است.
از سوی دیگر زیرساخت های راه آهن نیز دو تا سه برابر کمتر نسبت به دیگر روش های حمل و نقل برای هر واحد بار یا مسافر زمین تصرف می کنند.
کارشناسان شرکت کننده در نخستین روز همایش شرکت ها و سازندگان قطعات ریلی و قطار جهان در کوالالامپور تاکید کردند گسترش این صنعت موجب حمل و نقل انبوه با امتیاز ایمنی و صرفه جویی اقتصادی و سوختی، جلوگیری از آلودگی و نزدیک شدن به استانداردهای محیطی با توجه به افزایش قیمت سوخت می شود و به این دلایل روز رو در حال گسترش است.
آساق**د.م**1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن