تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820992360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کدام کشور رتبه اول توزیع نابرابر درآمد را دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



کدام کشور رتبه اول توزیع نابرابر درآمد را دارد؟
طبق آمار و ارقام ارائه شده بر اساس دیتابیس مربوط به میزان درآمد در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی؛ امریکا ناعادلانه ترین توزیع درآمدی در میان اقشار مختلف در بین کشورهای توسعه یافته را دارد.



به این مطلب امتیاز دهید

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، هرگاه حرف از نابرابری میزان درآمد در میان کشورهایی با اقتصاد پیشرفته به میان می آید. هیچ کشوری به پای امریکا نمی رسد.
برای اثبات این حرف به دلایل اشاره شده در ادامه این مطلب توجه کنید.   جدول اول که مربوط به کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه بوده و به کمک دیتابیس میزان درآمد افراد در کشورهای توسعه یافته تهیه شده. توزیع میزان درآمد در بین مردم بین سال های 1975 و 2007 را در میان 18 کشور عضو این سازمان نشان می دهد. همانطور که مشاهده می شود در هیچ کشوری مانند امریکا ثروتمندان از نابرابری میزان درآمد در بین مردم سود نمی برند.   هماتنطور که نمودار نشان می دهد، در بسیاری از کشورها مانند دانمارک توزیع بخش اعظمی از درآمد متعلق به 90 درصد مردم (قشر متوسط و کم درآمد) می بااشد در حال که نیمی از درآمد کشور امریکا متعلق به 1 درصد ثروتمند این کشور است!   جمعیت 1 درصدی ثروتمندان امریکا نزدیک به 47 درصد درآمد (قبل از اعمال مالیات) این کشور را در طول مدت زمان مشخص شده به خود اختصاص داده اند که حتی شاما درآمد دولتی نیز نمی شود. اگر درآمد دولتی را هم وارد معادله کنیم از دولت فورد تا دولت جورج بوش به همراه جمعیت اقلیت ثروتمند چهار پنجم درآمد این کشور را تصاحب کرده اند و تنها یک پنجم آن به مردم عادی این کشور تعلق گرفته است.   این رون تاثیر زیادی بر روی افزایش سهم درآمد بین سال های 1981 و 2012 داشته است بدین صورت که درآمد 1 درصد ثروتمند امریکا در طی این سال ها 20 درصد رشد داشته است که با توجه به نمودار دوم در میان کشورهای دیگر بیشترین میزان افزایش را داشته است.   برای اینکه عمق ماجرا را بیشتر درک کنید جمعیت 0.1 درصدی بسیار بسیار ثروتمند امریکا ( امثال وارن بافت) را در نظر بگرید. میزان درآمد آنها طی این مدت از سال 1980 تا 2010 هشت درصد! افزایش داشته است که عدد بسیار قابل توجهی است.
این آمار و نمودارها نشان می دهد که امریکا در میان کشورهای بزرگ اقتصادی و توسعه یافته بیشترین اختلاف در توزیع درآمد را میان قشر های مختلف جامعه داشته و بخش اعظمی از درآمد سالانه این کشور تنها درصد کمی از افراد ثروتمند این کشور تعلق می گیرد.






۱۶/۰۲/۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن