تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815605879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رواج پدیده قاچاق سرمایه در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رواج پدیده قاچاق سرمایه در کشور
کد خبر: ۳۹۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶ - 06 May 2014


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر دولت با ابزارهایی که در اختیار دارد بازار داخلی را جذاب نکند قطعا شاهد پدیده جدیدی به نام قاچاق سرمایه خواهیم شد.

ایرج ندیمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با گسترش فعالیت شرکت های خارجی برای تشویق ایرانیان به منظور سرمایه گذاری در سایر کشورها گفت: برای خروج سرمایه از کشور دلایل بسیاری وجود دارد که جزئی ترین آن مسایل سیاسی و کلی ترین دلیل نیز شرایط نامناسب اقتصادی است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: به طور حتم یکی از موثرترین اقداماتی که می تواند مانع از خروج سرمایه شود همگامی نرخ سود بانکی با تورم است، البته در کنار آن، باید امنیت هم بر فضای اقتصادی کشور حاکم باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه صحبت ها و تصمیماتی که اخیرا در مورد نرخ سود سپرده ها صورت گرفته شده نیز به فرار سرمایه از کشور کمک می کند، چراکه بخش عظیمی از این فرارها، ناشی از عدم تناسب سوددهی کشور با تورم است و اگر بتوان سود را همگام با تورم پیش برد قطعا شاهد خروج سرمایه نخواهیم بود، اما اگر سرمایه دار حس کند منافع سپرده گذاری تنها نصیب بانک دار و تسهیلات گیرنده می شود، قطعا منابع خود را خارج خواهد کرد.

وی همچنین به دولت پیشنهاد داد که به منظور جلوگیری از خروج سرمایه های کشور، سود سپرده را به تورم نزدیک کند، چرا که در غیر این صورت، منابع به سمت بازارهای سودده داخلی و خارجی حرکت می کند  برای کشور ضرر آفرین است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: تجربه حرکت منابع مردمی ایران به امارات نشان داد که این کشور هیچگونه تعهدی به سرمایه گذاران ایرانی نداشته و جانشین هایی را نیز برای آن فراهم کرده است، اما اکنون برخی دیگر از کشورهای همسایه، تورهای جدیدی برای جذب سرمایه های ایران پهن کرده‌اند و اگر تدابیر لازم از سوی دولت ایران اندیشیده نشود، قطعا شاهد خروج بخش عظیمی از سرمایه های داخلی خواهیم بود.

ندیمی در پاسخ به این سوال که آیا می توان قوانینی برای پیشگیری از خروج سرمایه وضع کرد، نیز اظهار داشت: قطعا نمی توان با دستور از خروج سرمایه پیشگیری کرد، بلکه باید با استفاده از ابزار انگیزش و تشویق مانع شد وگرنه شاهد قاچاق جدیدی به نام قاچاق سرمایه خواهیم بود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس گفت: البته قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این موضوع مربوط بوده و نیازمند تصویب قانون جدید نیستیم، اما راهکار، فشار به مردم از راه امنیتی نیست، بلکه جذاب کردن بازارهای مالی کشور بوده که ثمره آن حفظ منابع داخلی و ورود سرمایه های خارجی به کشور است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن