تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815394852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نباید کاری کنیم که اعتماد مردم از رسانه های داخلی سلب شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی : نباید کاری کنیم که اعتماد مردم از رسانه های داخلی سلب شود اراک- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت : افراط در تبلیغ به ضد تبلیغ تبدیل می شود و رسانه ها ومسئولان باید این مهم را مد نظر داشته باشند و نباید کاری کنیم که اعتماد مردم از رسانه های داخلی سلب شود، چون این کار آنان را به سمت رسانه های بیگانه سوق می دهد.


آیت الله ˈقربانعلی دری نجف آبادیˈ روز سه شنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی افزود:
اینکه عده ای بگویند انتقاد پذیرند ولی در عمل انتقاد پذیر نباشند پذیرفتنی نیست و در همه حال باید حد اعتدال رعایت شود و از افراط پرهیز شود.
وی با یادآوری وظیفه خطیر رسانه ها اظهار کرد: رسانه ها در راستای انتقادهای منصفانه از عملکرد مسوولان همراه با پیشنهادهای سازنده و کاربردی گام بردارند.
وی گفت: رسانه ها از کانونهای مهم تاثیرگذار بر تصمیم سازی و نظارت بهینه امور هستند و باید به عنوان زبان گویا و چشمان بیدار مردم با تیزبینی مسایل اولویت دار و نیازهای اساسی را برجسته سازی کنند.
وی توضیح داد: تقویت حلقه های همگرایی طیفهای مردمی در اهداف مشترک توسعه گرا و اعتمادسازی عمومی از سوی رسانه ها با تبلیغات بی اساس و یا تریبون گروه و اشخاص شدن متفاوت است و رسانه ها درایفای این رسالت سنگین باید با سختکوشی در صحنه باشند.
امام جمعه اراک بیان کرد: رسانه ها مرجع بیان ایده های آزاد با هدف بالندگی و پیشرفت همه جانبه کشور هستند و این پل ارتباطی دولت با ملت باید انتظارات و ظرفیتهای سازنده را به مسوولان پیشنهاد کنند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: انتقال اخبار و آمار واقعی از سوی رسانه ها موتور محرکه شفاف سازی فضای کسب و کار و موجب نشاط و پویایی فعالیتها است و مسوولان دولت تدبیر و امید باید از ظرفیت رسانه در نزدیکی بیشتر با مردم و تشکلهای مردم نهاد در حل مشکلات و شتاب گرفتن امور اجرایی بهره بگیرند.
وی، مسئله فرهنگ را یکی از مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: نقش آفرینی اصحاب رسانه در حوزه فرهنگ عمومی نیاز فعلی جامعه است بنابراین خبرنگاران و فعالان رسانه ها به عنوان مروجان فرهنگ عمومی باید با نگارش گزارش های کاربردی در راستای ترویج و گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی گام بردارند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: تولید فکر و ایجاد گفتمان پرسشگر با تکیه بر ظرفیتهای منطقی و کارشناسی، کار رسانه ها در جامعه است که این مهم باید با قلم زیبا، نقد سازنده، صداقت و بی طرفی دنبال شود.
آیت الله دری نجف آبادی با انتقاد از عملکرد برخی مطبوعات فعال در استان مرکزی گفت: هر خبرگزاری یا مطبوعات ظرفیت فرهنگی نظام است که باید هدایتگر امور در راستای قانون و برنامه های توسعه باشد ولی متاسفانه برخی مطبوعات استان امروزه به تبلیغات چی تبدیل شده اند.
امام جمعه اراک تاکید کرد: استان مرکزی یکی از قطبهای مهم تولید و صنعت کشور است و یکی از وظایف مهم رسانه ها معرفی ظرفیتهای تولیدی و پیگیری مشکلات آنها است.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: استان مرکزی ظرفیت های بسیار زیادی در بخش های کشاورزی و صنعتی دارد اما متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل اجرای بد قانون خصوصی سازی و برخی کج سلیقگیهای مدیریتی، بهره مناسب از این بخشها حاصل نشده است.
وی اظهار کرد: برای مثال در سال 1387 شرکت آونگان اراک با بیش از یکهزار و 400 میلیارد ریال ارزش، با قیمت بسیارنازل در بورس به فروش رسید اما رسانه ها تکلیف نظارتی خود را با قوت در این بخش انجام ندادند.
امام جمعه اراک یادآوری کرد: در سالی که به نام فرهنگ و اقتصاد نام گرفته یکی از وظایف رسانه تکیه بر مدیریت جهادی در حوزه های تولید است و باید این مهم را به گفتمان غالب در جامعه تبدیل کنند.
وی توجه به محیط زیست، فرهنگ سازی در خصوص مصرفه بهینه انرژی، ترویج آبیاری نوین در کشاورزی و صرفه جویی در مصرف آب، ترویج مصرف کالای ایرانی و جلوگیری از واردات بی رویه را از مسائلی دانست که باید رسانه ها به آن بپردازند.
ˈ علی حیدرشاه حسینی ˈ رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی نیز در این دیدار گزارشی از فعالیتها و برنامه های این خبرگزاری ارائه کرد.ک/2
7115/559 /537
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن