تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815271775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت کریمی قدوسی درباره قانع شدنش از پاسخ های ظریف


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روایت کریمی قدوسی درباره قانع شدنش از پاسخ های ظریف تهران – ایرنا- «جواد کریمی قدوسی» نماینده مردم مشهد که در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی از «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه سوال کرده بود، به تشریح دلایل قانع شدنش درباره پاسخ های وزیر خارجه پرداخت.


کریمی قدوسی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان اینکه صبح امروز جلسه ای با حضور «علیرضا زاکانی»، «علی اصغر زارعی» با «علی لاریجانی» رییس مجلس داشتیم، اظهار داشت: به دلیل اینکه در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 و حضور آقای ظریف در وین هستیم، خواهان به تاخیر افتادن سوال از وی در جلسه علنی مجلس بودیم.
وی ادامه داد: به رییس مجلس گفتیم که چون معلوم نیست نمایندگان در واکنش به سوال از وزیر خارجه چه رفتاری از خود نشان دهند، شما موافقت کنید که این سوال به بعد از مذاکرات موکول شود البته اگر هیات رییسه قبول کند و نوبت ما محفوظ بماند ترجیح می دهیم که سوال خود را بعد از دور اخیر مذاکرات مطرح کنیم.
نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: اما رییس مجلس در پاسخ به پیشنهاد ما گفت که یا همین امروز سوال را مطرح کنید و یا نماینده سوال کننده، سوال خود را پس بگیرد البته من هنگام پرسیدن سوال از وزیر قصد داشتم که اعلام کنم قانع شدم و سوالم را پس گرفتم اما تاکید ما بر این بود که دکتر ظریف بر اصول و مواضع انقلاب اسلامی که اسراییل را غده سرطانی می داند، تاکید کند.
وی تصریح کرد: کارت زرد دادن مجلس به وزیر امور خارجه پیش از مذاکرات می توانست موضع وی را ضعیف کند و برای کشور هزینه دار باشد اما نظر من بر این بود که وزیر امور خارجه، مواضع رهبر معظم انقلاب درباره رژیم صهیونیستی و هولوکاست را تایید کند.
وی گفت: هدف غربی ها مسائل هسته ای، موشکی، حقوق بشر نیست بلکه هدف منصرف کردن نظام اسلامی از نابود کردن رژیم صهیونیستی است.
وی ادامه داد: دلیل من برای سخنانم در اختیار داشتن بمب هسته ای توسط هند و پاکستان است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا زمانی که رییس مجلس از شما می پرسید آیا شما قانع شدید یا خیر، جواب قانع کننده و روشنی ارایه نمی کردید؟ گفت: رییس مجلس زیاد سر و صدا می کرد به خاطر همین پاسخ مرا نشنید.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه برخی نمایندگان خواهان رای گیری بودند دلیل اینکه شما و دوستانتان در فراکسیون اصولگرایان اعلام قانع شدن کردید، چه بود؟ گفت: ممکن بود وزیر امور خارجه کارت زرد دریافت کند که این امر، مذاکره کنندگان هسته ای را تضعیف می کرد.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی نمایندگان معتقدند که اگر رای گیری می شد، قطعا وزیر امور خارجه کارت زرد نمی گرفت، گفت: تا زمانی که رای گیری انجام نشود هیچ چیزی مشخص نیست.
سیام (3)** 9103** ل.ا**1572
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن