تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819995921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: بودجه حوزه سلامت 90 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مجلس: بودجه حوزه سلامت 90 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است مهاباد - ایرنا - دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از افرایش 90 هزار میلیارد ریالی بودجه حوزه سلامت کشور در سال جاری خبر داد.


رسول خضری روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بودجه ای که دولت پیشتر برای حوزه سلامت و وزارت بهداشت و درمان در قانون بودجه پیش بینی کرده بود 150 هزار میلیارد ریال بود که مجلس به این میزان 90 هزار میلیارد ریال دیگر نیز افزوده و آن را به 240 هزار میلیارد ریال افزایش داد.
وی بر اهمیت امر سلامت در جامعه تاکید کرد و گفت: برای ارتقای سطح بهداشتی و درمانی جامعه در اعتبارات سال 93، مجلس نگاه ویژه ای به این امر کرده و شاهد افزایش خوبی در اعتبارات حوزه سلامت در سال جاری بوده ایم.
خضری افزود: اعتبارات اختصاص یافته برای وزارت بهداشت در سال جاری در مقایسه با پارسال حدود 35 درصد افزایش نشان می دهد.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیش بینی شده است این میزان اعتبار برای زیر پوشش بردن جمعیت شش تا 10 میلیون نفری کشور که از هیچگونه بیمه درمانی برخوردار نیستند استفاده شود.
وی طرح تحول نظام سلامت را در کشور کمک بزرگی به مردم بخصوص بیماران مبتلا به بیماری های غیرواگیر عنوان کرد که باعث می شود بار سنگین هزینه های درمانی از دوش آنان برداشته شود.
خضری یادآور شد: در همین چارچوب وزارت بهداشت و درمان اجرای شبکه جامع و همگانی سلامت را نیز در مناطق شهری و روستایی کشور آغاز کرده است.
وی اضافه کرد: بر همین اساس این طرح در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و مناطق عشایری کشور که شامل 23 میلیون نفر جمعیت می شوند در حاشیه شهرها با 8.5 میلیون نفر جمعیت در یک شهرستان 31 استان کشور و در چند منطقه از کلان شهرها اجرا می شود.
خضری گفت: با اجرای شبکه جامع خدمات و همگانی با نظام نوین سلامت نگرانی مردم از هزینه های درمانی تا حدود زیادی کاهش می یابد.
وی ارتقای خود مراقبتی و بهبود زندگی، شناسایی زودرس عوامل خطر و بیماری ها، مداخله برای ارتقای سطح سلامت جامعه و جلوگیری از آسیب های اجتماعی را از اهداف نظام سلامت کشور عنوان کرد.
584/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن