تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821144501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: طرح تحول سلامت، کام بیماران را شیرین کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مجلس: طرح تحول سلامت، کام بیماران را شیرین کرد ارومیه - ایرنا - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول نظام سلامت، کام تلخ بیماران را شیرین کرده و امید به زندگی را در آنان افزایش داد.


عابد فتاحی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح کمک بزرگی به مردم بخصوص بیماران شده و بار سنگین هزینه های درمانی از دوش مردم برداشته می شود.
وی اظهار کرد: کاهش هزینه های درمان نویدبخش آینده امیدوار کننده ای برای مردم است، مردمی که سالها با تحمل رنج نداری و هزینه های سنگین درمان سخت ترین مشکلات را تحمل کردند.
این نماینده مجلس ادامه داد: نگاهی به وضعیت تاسف بار درمان و دارو در گذشته مشخص می سازد چه بسا بیمارانی که برای درمان خود از این بیمارستان به بیمارستان دیگر مراجعه کرده و عاقبت به دلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه ها مجبور به تحمل و کنار آمدن با بیماری شده اند.
فتاحی اضافه کرد: بیماران صعب العلاج و خاص در راستای اجرلی طرح تحول نظام سلامت، 90 درصد هزینه های درمان را پرداخت نمی کنند و این موضوع در حقیقت دغدغه این بیماران را کاهش داده و امید را در آنان افزایش می دهد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعزام پزشک به مناطق محروم را از اهداف دیگر این طرح برشمرد و گفت: مناطق دورافتاده و محروم همواره با کمبود پزشک و عدم دسترسی به خدمات درمانی مواجه بوده اند و چه بسا برای درمان فرسخها راه را از شهر و روستای خود به مرکز استانشان یا شهرهای بزرگ طی می کردند و در این راه علاوه بر تحمل بیماری هزینه های دیگری نیز متحمل می شدند.
وی افزود: حضور پزشکان عمومی در این مناطق کمک بزرگی به آنان کرده و از تردد آنها به شهرهای دور برای درمان جلوگیری می کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دستیبابی به دارو، قیمت بالای دارو و کمبودشان از دیگر مشکلات بیماران بود که آزارشان می داد، اما با اجرای این طرح و تشکیل کمیته های مختلف دسترسی به دارو نه تنها برای بیماران آسان می شود بلکه هزینه های آن نیز کاهش می یابد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: طرح تحول سلامت نه تنها اجازه نمی دهد هزینه های زیادی از جیب مردم هزینه شود بلکه بیمارستانها و مراکز بهداشتی را موظف به ارائه خدمات بهینه می کند.
طرح تحول سلامت در راستای تحقق سیاستهای کلی سلامت از دیروز در 557 بیمارستان دولتی کشور اجرا می شود.
8135/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن