تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820934141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان رفاه بی ریاترین ، محرمانه ترین و پرتوفیق ترین کارهای اجتماعی در انجام ميدهد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری :
سازمان رفاه بی ریاترین ، محرمانه ترین و پرتوفیق ترین کارهای اجتماعی در انجام ميدهد
در نخستین نشست فصلی مدیران سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی، گزارش مبسوطی از عملکرد مدیریت شهری در حوزه های مختلف ساماندهی آسیب ها و خدمات اجتماعی، پیشگیری و ارتقاء سلامت اجتماعی، و مدیریت مددسراها و سامانسراها ارائه شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری در این نشست با تقدیر از عملکرد بخش های مختلف این سازمان، وجود آسیب های گوناگون اجتماعی در شهر را نتیجه ی تعلل ها، کم کاری ها و بی تفاوتی های همه ی اجزاء و ابعاد جامعه اعم از مدیریت های اقتصادی - اجتماعی و... در ادوار مختلف برشمرد که باید با تلاش روزافزون و سخت جبران شود.

*درخواست امردوي براي پالایش شهر از وجود متکدیان

وی خواستار اقداماتی سازنده و اساسی در راستای پالایش شهر از وجود همه نوع آلودگی های اجتماعی از جمله تکدی گری و متکدیان شد.

امرودی بااشاره به نگرش های جدید مدیریت اجتماعی شهر گفت:گردشگری و پربارکردن اوقات فراغت شهروندان در طول سال بویژه تابستان، همراه با تدبیر و بهره برداری از فضاهای معنوی ماه های پرفیض و فضیلت رجب، شعبان و رمضان، فرصت مغتنمي است .

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری در ادامه بر تعریف صحیح چرخه ی کارهای اجتماعی در مدیریت شهری با همکاری سازمان ها، شرکت ها، ادارات کل و دیگر واحدهای تابعه ی شهرداری برای رسیدن به هم افزایی ها ی لازم، تأکید کرد.

امرودی در پایان، خواستار شناسایی و زمینه سازی های بیشتر مشارکت سازمان های واقعی مردم نهاد(سمن) و هدایت ، نظارت و پالایش این نهادها از سوق یافتن به کارهای انتفاعی و سودجویانه شد.

*مشارکت اجتماعی یکسویه و از بالا به پایین نیست

حسین زارع صفت مدیرعامل سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی در نشست مذکور، با تبیین رویکردهای اجتماعی مدیریت شهری در سال جاری، بر متمرکز شدن سازمان متبوعش در فعالیت های معین تعریف شده با هدف نیل به هم افزایی، جلوگیری از پراکنده کاری ها، کیفی سازی واثربخشی کارها و خدمات، و انسجام بخشی امور تأکید کرد.

وی با اشاره به این که مشارکت اجتماعی یکسویه و از بالا به پایین نیست، نقش و جایگاه مشارکت مردمی در مسائل و موضوعاتاجتماعی را نقش مهم و اصلی توصیف نمود.

زارع صفت با بیان این که معاونین امور اجتماعی و فرهنگی و مدیران مراکز خدمات اجتماعی شهرداری های مناطق، پیشقراولان مأموریت های اجتماعی مدیریت شهری در مناطق هستند، اشراف و تسلط بر مسائل و مشکلات اجتماعی، تعامل و ارتباط با بخش های مختلف شهرداری، اطلاع رسانی بموقع  و گزارش دهی مناسب را ازالزامات کاری این دسته از مدیران شهری برشمرد.

زارع صفت درادامه، مؤفقیت و اصلاح و تکمیل فرایندهای کاری و مورد توجه سازمان تحت مدیریتش را در گرو هماهنگی های فرابخشی و بینابینی حوزه های مأموریتی(اعم از مدیریت های گردشگری، مشارکت های اجتماعی، کارگران ساختمانی و فصلی و ...) بیان داشت.

*بهره گیری از متون و منابع دینی در حل مسائل و مشکلات اجتماعی

جهانگیری فر معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی نیز با تبیینی از وجود تئوری های مختلف در حوزه ی آسیب ها و انحرافات اجتماعی(نظریات زیست شناختی، روانشناختی و جامعه شناختی)،  بر لزوم بهره گیری از متون و منابع دینی در حل مسائل و مشکلات اجتماعی تأکید نمود.

وی ضرورت عبور از خدمات رسانی رایج از سوی نهادهای دولتی و عمومی(شهرداری) واقبال به ایجاد زمینه های تسهیل گری و زیرساخت سازی اجتماعی(کالبدی، منابع انسانی و نرم افزاری) را یادآور شد و گفت : جوامع مؤفق در حوزه ی ساماندهی آسیب های اجتماعی، جوامعی هستند که شهرداری های آن ها در امر ساماندهی آسیب های اجتماعی، دخالت مستقیم ندارند و NGO ها(
سازمان های غیردولتی) و سازمان های مردم نهاد(سمن) در این امر فعالند.

معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی با اشاره به عملکرد سال گذشته ی این معاونت که توفیقاتی در خصوص تسهیل گری های اجتماعی و مشارکتی نمودن اداره ی سامانسراها و مددسراها(گرمخانه ها) بدست آورد، افزود: باید با اتخاذ رویکرد پیشگیری، بسوی مصون سازی و ایمن سازی  شهروندان از آسیب های اجتماعی برویم و مخاطرات اجتماعی و راه های
پیشگیری و درمان را به مردم بشناسانیم.

جهانگیری فر، عامل بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی را جزیره یی عمل کردن بخش های ذیربط مدیریتی دانست و بر استفاده از روش ها ی جدید و نوین اطلاع رسانی در خدمات اجتماعی تأکیدکرد.

وی با یادآوری ضرورت تأسی از آموزه های دینی و قرآنی در مواجهه با آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: فعالیت های فوریتی، باید مردمی و اجتماعی باشد نه پلیسی و انتظامی.

معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی در پایان خواستار فرهنگ سازی مردمی و همکاری بیش از پیش با مناطق، نواحی، شورایاران و آگاه سازی متنفذین از ضرورت تأسیس مددسراها در مناطق مختلف
شهرتهران شد.

گفتنی است در نشست فصلی مزبور، تعدادی از سرپرستان مدیریتهای سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی(خدمات اجتماعی، ساماندهی آسیبهای اجتماعی، پیشگیری و ارتقای سلامت اجتماعی، امور مددسراها، و سامانسراهای اسلامشهر و لویزان) از عملکرد سال گذشته ی واحدهای زیر مجموعه شان، گزارشی ارائه نموده و رویکردها و برنامه های سال جاری مدیریت شهری را در حوزه های مختلف مأموریتی این سازمان برشمردند.








تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن