تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820531791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخلاق مداری مهم ترین ویژگی معلم و استاد است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اخلاق مداری مهم ترین ویژگی معلم و استاد است فردیس-ایرنا- رئیس پژوهشگاه مواد وانرژی کشور، اخلاق مداری را مهم ترین ویژگی یک معلم و استاد دانشگاه دانست و گفت: در ارزیابی ها باید این شاخصه در اولویت قرار گیرد.


به گزارش ایرنا،دکتر سیدˈ محمد مهدی هادوی ˈ روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز معلم که دراین پژوهشگاه برگزار شد، افزود: یک استاد و معلم برجسته باید اخلاق مداری را اولویت تعلیم و آموزش قرار دهد تا گفتار و سخنانش نافذ شود.
وی تاکید کرد: برای معرفی استادان نمونه دانشگاه و پژوهشگاه باید نظرات دانشجویان ملاک ارزیابی قرار گیرد.
وی گفت: باید بررسی کرد که یک استاد چه میزان اخلاق مدار، خلاقیت و نوآوری داشته و سپس نمونه ها را انتخاب کنیم .
وی همچنین به آئین نامه ارتقای اعضای هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی ایران اشاره کرد و افزود: تک تک اعضای هیات علمی باید کارنامه علمی داشته باشند تا ارزیابی معیارهای انتخاب استاد نمونه به طور یکسان انجام شود.
در ادامه دکتر ˈمحمدرضا رحیمی پورˈ رئیس پژوهشکده سرامیک پژوهشگاه مواد و انرژی از علم آموزی و انتقال آن به عنوان ارزشمندترین نعمتی یاد کرد که خداوند به انسان ارزانی داشته است.
وی با بیان اینکه جوانان، مهم ترین قشر جوینده دانش هستند، گفت: بار دانشی، مهارت و اخلاق و تقوا سه رکن اصلی انتخاب اساتید برجسته هستند.
رحیمی پور افزود: یک استاد باید با انتقال مهارت ها و یافته های خود به دانشجویان ، قدرت حمل مساله به دانشجو، ایجاد روحیه خودباوری و پرهیز از غرور کاذب ارزیابی شود.
رئیس پژوهشکده سرامیک همچنین گفت: اخلاقی که دانشجو را شیفته خود کند، فروتنی و آراستگی و صداقت نیز از مهمترین معیار ها در تعیین استاد نمونه می باشد.
*** دانش فنی و تولید آلیاژمادر Al-TiC در کشورایجاد شد
رحیمی پور نیز از ایجاد دانش فنی و تولید آلیاژ مادر در این پژوهشگاه به همت محققان خبرداد و گفت: از کاربردهای آلیاژمادر Al-TiC می توان به استفاده آن در متالورژی، ذوب و ریخته گری حاوی فلزات و مواد پیشرفته اشاره کرد.
وی افزود: آلیاژهای مادر( Al-Ti-B ) دارای کاربردهای وسیعی در صنایع بزرگ و کوچک آ . ال (Al ) هستند.
وی افزود: در مواردی که هدف از اضافه کردن آلیاژمادر، ریز کردن و کنترل دانه ها باشد ، بهتر است که ماده تولید شده به صورت پودری استفاده شود، این پودر تا حد امکان ، باید دارای اکسیژن کمی باشد تا در قطعه نهایی باعث ایجاد تخلخل نشده و خواص مکانیکی و دانسیته قطعه را کاهش ندهد
پژوهشگاه مواد وانرژی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مشکین دشت شهرستان فردس البرز مستقر است.ک/2
7418/ 691
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن