تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813345019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک بازیگر:هنر نمایشی تئاتر در مدارس به فراموشی سپرده شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک بازیگر:هنر نمایشی تئاتر در مدارس به فراموشی سپرده شده است شیراز- ایرنا- بازیگر شیرازی گفت: هنر تئاتر و هنرهای نمایشی در مدارس به فراموشی سپرده شده است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پرداختن به هنر تئاتر در این قشر کمرنگ ظاهر شده است.


به گزارش ایرنا اصغر همت شامگاه یکشنبه در آیین تجلیل از استاد رحیم هودی پیشکسوت تئاتر استان فارس درشیراز افزود: امروز هنر تئاتر و هنرهای نمایشی دربین نسل نوجوان و مدارس بسیار کمرنگ است در حالی که بسیاری از بزرگان فرهنگ و هنر، هنرمندان و افتخارات هنری کشور از مدارس کار هنری خود را آغاز کردند.
وی بیان کرد: کانون پرورش فکری در عرصه تئاتر و هنرهای نمایشی در مدارس می تواند نقش مهم و موثر و عملکرد مناسبی داشته باشد .
همت اظهارداشت: مسوولان باید به قشر نوجوان در عرصه های مختلف فرهنگ و هنر توجه کنند چرا که ظرفیت های مناسبی دراین بخش در استان ها وجود دارد.
وی بابیان اینکه استان ها ظرفیت های بلقوه ای در بخش تئاتر کشور دارند اضافه کرد: ارائه هنر فاخر و غنی در هر کجای دنیا جایگاه و مخاطب خود را پیدا می کند و نیازی نیست نسل جوان و هنرمند در استان ها برای ادامه کار خود به تهران عزیمت کنند.
همت به ظرفیت های بی نظیر استان فارس در بخش تئاتر و هنرهای نمایشی اشاره کرد و ادامه داد: امیداوریم شرایطی در کشور فراهم شود که دیگر شاهد کوچ هنرمندان به تهران نباشیم زیرا درصورت عزیمت هنرمندان به تهران، چیزی از تئاتر بومی در استان ها از جمله شیراز باقی نمی ماند.
این هنرمند سینما و تئاتر عنوان کرد: امروز بخش فرهنگ و هنر باید مورد توجه ویژه مسئولان در کشور قرار گیرد و این در حالی است که کمیسیون فرهنگی مجلس کوچکترین جایی است که می تواند به بخش تئاتر کشور کمک کند.
وی بابیان اینکه استاد رحیم هودی برای حفظ تئاتر استان فارس تلاش های زیادی کرده است افزود: استاد رحیم هودی صدای رسای تئاتر است و همواره نزد من و بسیاری از فعالان این بخش الگو بوده است زیرا استاد هودی همه خصوصیات یک بازیگر خوب را یکجا دارد.
آیین تقدیر از 60 سال فعالیت استاد رحیم هودی، پیشکسوت تئاتر و سینمای فارس با حضور پرشور اهالی هنر شیراز در شیراز برگزار شد.
در این آیین مستند ˈآموزگار شهر منˈ به کارگردانی مهگان فرهنگ و تهیه کنندگی سعید ذوالنوریان به نمایش در آمد.
استاد رحیم هودی در سال 1314 در شهر شیراز متولد شد. وی در تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران نقش های مختلفی را بازی کرده است.
هم اکنون استاد رحیم هودی در آستانه 80 سالگی، نسل جوان و علاقمند به تئاتر استان فارس را با برگزاری کلاس های آموزش تئاتر و برگزاری تئاترهای مختلف درسطح شهر همراهی می کند و تئاتر استان فارس را زنده نگه داشته است. ک/2
7382/ 667
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن