تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820771440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارآفرینی دستورکارسازمان منطقه ویژه پارس است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس: کارآفرینی دستورکارسازمان منطقه ویژه پارس است بوشهر - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: توانمند سازی نیروی انسانی شاغل در منطقه ویژه پارس در زمینه کارآفرینی به منظور برطرف کردن نیازهای پشتیبانی، خدماتی و اشتغال زایی در دستور کار این سازمان است.


به گزارش ایرنا، مسعود نصوری روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: تقویت کار آفرینی در منطقه ویژه پارس با هدف ایجاد شغل برای مردم منطقه و نخبه های صنعت نفت به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و اکنون در دست اجراست.
وی اضافه کرد: اکنون شمار شاغلان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حدود 51 هزار نفر است که درچارچوب اشتغال پیمانکاران نیز موضوع آموزش و توانمند سازی آنان در زمینه کار آفرینی در دست اجراست.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که این منطقه 46هزار هکتار مساحت دارد، ادامه داد: این منطقه افزون بر این که پایتخت انرژی کشور محسوب می شود، به لحاظ وسعت سرمایه گذاری های انجام شده، نقش کلیدی در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.
وی با اشاره به سیاست های اتخاذ شده در زمینه جذب سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: برای ارایه مدل مناسب و جامع برای سرمایه گذاران، 46هزارهکتار مساحت منطقه ویژه پارس بازنگری شده است و براساس مطالعات جامع انجام شده، جانمایی ها در بخش پایین دستی، میان دستی نفت و گاز و مینی پالایشگاه ها(با ظرفیت 60 هزاربشکه در روز)صورت گرفته است.
نصوری تدوین سند راهبردی توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، حوزه مسایل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با صنعت نفت، محیط زیست و پدافند غیر عامل، آموزش و توانمند سازی منابع انسانی مورد نیاز صنعت نفت، توسعه و خدمات و زیر ساخت های منطقه را از حوزه های مورد بررسی در سند جامع راهبردی توسعه عنوان کرد.
نصوری در مورد وضعیت بهداشت و درمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیان کرد: متولی بهداشت و درمان، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است ولی این سازمان درمانگاه این منطقه را به عملیات اجرایی پروژه مرکز سوانح و فوریتهای پزشکی تجهیز کرده است.
وی اظهار کرد: همچنین وزیر نفت تیمی به منظور ارتقای وضعیت بهداشت و درمان منطقه ویژه پارس تشکیل داده است که در این زمینه معاون بهداشت و درمان صنعت نفت، نماینده وزیر نفت و نماینده سازمان تامین اجتماعی چندی پیش ازبهداشت و درمان منطقه ویژه پارس بازدید کردند و در نهایت تفاهم نامه ای در زمینه ارتقای وضعیت بهداشت درمان حتی در مناطق پیرامونی امضا شد.
نصوری با بیان این که براساس این تفاهم نامه مبلغ 26 میلیارد ریال درمدت دو سال برای درمان در ناحیه و نواحی مجاور منطقه ویژه پارس هزینه می شود، گفت: افزون بر این مبلغ براساس مصوبات سفر فروردین سال 90 مقام معظم رهبری نیز 12 میلیارد ریال برای توسعه بیمارستان کنگان از طریق منطقه ویژه پارس پرداخت شده است.
وی افزود: درمان شعار دولت تدبیر و امید است و به طور یقین، این سیاست در اولویت دستور کارصنعت نفت نیز قرار دارد و ارتقای وضعیت بهداشت و درمان این منطقه با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.
وی یکی از رویکرد های جدید مطالعات جامع را بررسی ظرفیت های غیر از نفت و گاز موجود در منطقه عنوان کرد و ادامه داد: براساس آن مسیر گردشگری جنگل های حرا تا سیراف که شامل بناهای تاریخی است، تعریف شده است.
نصوری با اشاره به ایجاد مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی پرک در منطقه ویژه پارس اظهارکرد: طراحی مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی ˈپرکˈ به اتمام رسیده و جانمایی آن نیز انجام شده است و نقشه های اجرایی فنس، ساختمان های مورد نیاز، محوطه سازی و اسناد مناقصه این مجموعه طراحی شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: فعالیت های این منطقه بر اساس توسعه پایدار انجام می شود و این مقوله سر لوحه فعالیت های این سازمان قرار دارد.
وی افزود: نتایج حاصل از تدوین سند جامع راهبردی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، به صورت مصوبه از وزارت نفت اخذ می شود و بر اساس آن وزارت نفت، برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای این منطقه می کند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در مورد پروژه آب رسانی به شهرک جم (منطقه مسکونی کارکنان صنعت نفت واقع در کنگان) توضیح داد: به این پروژه 980 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و وزارت نفت بر اساس تعهدات خود بیش از 55 درصد این پروژه را به پیش برده است.
وی با بیان این که پروژه آب رسانی به شهرک جم براساس تفاهم نامه منعقده شده بین وزارت نفت، نیرو، استانداری بوشهر و خاتم الانبیا دردسن اجراست، تصریح کرد: این پروژه مصوبه استان بوشهر بوده و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تامین مالی آن را بر عهده دارد.
نصوری، سهم وزارت نفت و وزارت نیرو در تامین اعتبار این پروژه براساس تفاهم نامه را به ترتیب، 510 میلیارد ریال و 470 میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: وزارت نفت به طورکامل به تعهدات مالی خود در قبال این پروژه عمل کرده است، که انتظار می رود با تامین اعتبار بموقع وزارت نیرو، این پروژه هر چه زودتر به اتمام برسد.
وی بیان کرد: با سرمایه گذاران در مورد ایجاد آب شیرین کن مذاکراتی انجام شده که سرمایه گذار آب شرین کن را ایجاد کند تا درموقع بحران، آب بوسیله تانکر به شهرک جم و شهرک های اطراف آب رسانی شود. ک/2
539
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن